Beutyblogtopic XL #11

Ik val sowieso al over het feit dat ze een sinusoperatie “wil”. Misschien een arts dit laten bepalen? Is dit echt medisch noodzakelijk? En dan nog aan je volgers vragen wat een goede kliniek is. Ook daar kan een arts je bij helpen?

Maar goed he. Dit is dezelfde vrouw die na aanleiding van een gesprek met een taxichauffeur cupping geprobeerd heeft. Wat hij wist er natuurlijk alles van! Een arts raadplegen? Heb mijn volgers toch.

13 likes

Nou, anekdote
Enkele minuten na m’n geboorte zei mn vader tegen mn moeder “ze heeft wel de neus van je zus”, aka m’n tante die een nogal pontificale neus heeft.

And it came true :star2:

49 likes

Ah bij mij was het andersom. ‘Gelukkig heeft ze jou neus niet naam vader’ maar helaas is die zo gegroeid.

3 likes

oh eindelijk!!!

PS: Iedereen moet doen wat ze zelf willen. als zij niet comfy is met haar neus, moet ze het vooral doen. Plus als ze paar jaar geleden heeft gezegd ’ ik ga het nooit doen’ dan kan je daar altijd op terug komen.

18 likes

Wow hallo, respecteer de privacy van @Zemraluani een beetje…

9 likes

Zo gek dat de grazia nog bestaat, die eetdagboeken vond ik wel entertainment, ‘één chiazaad smoothie met spirulina en dan zit ik al helemaal vol hoor’.

17 likes

Volgens mij is dit weer een andere post, want ik had het op haar eigen blog gelezen en ver voor 2018! Misschien zegt dat ook wel dat ze er vaker aan denkt.

1 like

Ik vind het echt vals om dit te zeggen over een transvrouw.

19 likes

Ja ik vind dit echt een beetje level “ik heb niks tegen homo’s, als ze me maar met rust laten”

1 like

Huh maar dit heeft toch niks te maken met dat ze een transvrouw is?? Hoe is dat nu relevant

20 likes

Ik heb het feit dat ze transvrouw is niet eens benoemd.
Het mist compleet het punt dat ik wilde maken.

6 likes

Je kan iemand gewoon niet leuk vinden hé. Dat staat toch helemaal los van gender?!
Ik vind haar ook echt niet sympathiek. Heeft echt geen ene bal te maken met dat ze transvrouw is.

62 likes

Ze denkt dat Jessie geen goede invloed heeft om dit allemaal te laten zien. Dat vind ik vals om over een transvrouw te zeggen. Ze ondergaat deze behandelingen namelijk allemaal met een hele andere insteek dan een cis vrouw.

6 likes

Nou je lippen laten opspuiten voor de 6e keer lijkt me niets meer met transgender zijn te maken hebben. Je kunt het ook te ver door trekken hoor

14 likes

Ik denk niet dat jij kunt beoordelen of het iets met transgender zijn of body dysmorphia te maken heeft

5 likes

Maar als het met transgender zijn te maken heeft is het dus vals en als het body dismorphia is niet? Of dan ook dus eigenlijk mag er over Jessie dan niks gezegd worden terwijl er over de rest van YouTube land wel vanalles geroepen mag worden?

3 likes

Echt, hoe kom je nou hier na mijn post? Ik vind het knap.

3 likes

Dit laatste begrijp ik helemaal, en het is ook goed dat ze haar volgers meeneemt in het proces etc. om een taboe te doorbreken of om anderen te helpen of gewoon omdat ze dat wil. De manier waarom draait voor mij teveel om spon of een bepaalde attitude waar ik mezelf niet zo goed in kan plaatsen, en haar daarom niet volg.

Ik vind het lastig om te juiste woorden te vinden om mijn bedoeling met die post duidelijker te maken. Het is natuurlijk ook een gevoelig onderwerp. Hoop gewoon dat niet teveel jonge (cis) meiden in een gezond lijf laten snijden om een onrealistisch plaatje van instagram/influencers na te streven. Jessie werd hierin al als voorbeeld gebruikt voordat ik over haar postte door bijv @Blush en @Calypso
Daarnaast struggled ze ook met een bepaalde vorm van BDD dacht ik? Dat maakt het nog wat complexer.

Bij de make up show van Nikkie vond ik haar bijvoorbeeld ook niet zo aardig tegen die kinderen, terwijl Nikkie dat mega goed deed.

Persoonlijk vind ik het prettig om body positive mensen te volgen, die sympathiek overkomen, ik vind dat van Mascha/ Vera/Nikkie bijvoorbeeld heel erg goed hoe ze dat doen. Zou ik een beter ‘voorbeeld’ functie vinden voor jonge meiden. (los dus van het transvrouw oid)

Ik vind het zo jammer dat er geen youtubers zijn die af en toe nog over makeup posten. Er komen nog steeds collecties uit en ik heb weer zin om een nieuwe foundation te ontdekken enzo. Het lijkt wel alsof iedereen alleen nog maar vlogt. Mijn favoriete youtubers zijn ook zo mega saai geworden (met name Engelse volgde ik). Sammi maria, viviannadoesmakeup, tanya burr, niomi smart, estee lalonde. Ze posten nauwelijks meer op youtube en zijn met name op instagram te volgen waar je voornamelijk ads ziet. Ik heb zin om een nieuwe youtubekanaal te bingen met leuke vlogs enzo.

8 likes

met een abbonement begreep ik? wel leuke naam