Beutyblogtopic XL #11

Ik dacht dat dit moest?

3 likes

Naja, laten we eerlijk wezen. Die derrie die hier voor sushi door moet gaan is sowieso al een behoorlijke misdaad.
Je kan er gerust een lik pindakaas over heen smeren als een true tatta

10 likes

Dat hoort toch zo?

6 likes

Nee!

8 likes

Nee, als een Japanner dit ziet krijgt ie wel een rolberoerte hoor haha😂 wij kregen iig allemaal tips over hoe wel het wel en vooral niet moesten doen.

Maar als jij wasibi in je soja wilt mengen of het over je sushi heen wilt gieten, gewoon lekker doen hoor!

Edit: wat echo post: sowieso de rijst volzuigen met soja is eigenlijk een no go, maar doet iedereen hier toch?? Ik wel iig zelfs na de sushi-etiquette tips😅

6 likes

Ik vind die volgezogen rijst dus niet lekker! Daarom giet ik het, zodat het maar een beetje is!!

Maar in een restaurant houd ik me wel aan de etiquette regels, maarja dat is eeuwen geleden dat die open waren.

1 like

Ik doe dit ook, maar alleen omdat iemand mij vertelde dat het zo ‘‘hoort’’. De gember mag je toch wel door je soja heen doen he? :joy:

2 likes

Gember is volgens mij bedoeld om je als ‘palate cleanser’. Dus om de smaak in je mond te neutraliseren. Correct me if I’m wrong hoor.

15 likes

Mocht ik ooit naar Japan gaan dan zal ik zeker mijn best doen om me aan de ‘sushi regels’ te houden uit respect voor mensen die mij zien eten, maar wie denkt dat etiquette bedoeld zijn voor thuis op de bank heeft het echt slecht begrepen hoor. Etiquette zijn in beginsel afspraken die je nakomt zodat niemand zich ongemakkelijk hoeft te voelen. Iemand openlijk shamen omdat diegene zich niet aan gebruiken houdt (in haar eigen huis nota bene, maar in het openbaar is het al helemaal not done), beats the purpose. Dus: schaam je vooral niet als je thuis je sojasaus mengt met je wasabi of je spaghetti met mes en vork eet. Jouw huis jouw lefe. En als iemand je in het openbaar, publiekelijk aanspreekt op zoiets dan weet je dat diegene zelf ook geen manieren heeft. Groetjes een Amy stan.

Ik kan me trouwens voorstellen dat het in het geval van die sushi ook afdoet aan de smaak. Dat is wel zonde natuurlijk, maar ja.

74 likes

Gember is inderdaad bedoeld om tussendoor te nemen.

Ik had vroeger vriendinnen die in de all-you-can-eat-hoogtijdagen, voor er ook maar een bestelling was gedaan, meteen vol enthousiasme een soja soepje gingen maken van sojasaus, gember en wasabi. En daarna de stokjes over elkaar rollen. Als dat ritueel voorbij was kon ronde 1 besteld worden.

7 likes

Dit is echt een pet peeve van jou he :laughing: ben t r wel mee eens hoor.

3 likes

Ja maar dan moet ik m’n sushi omdraaien en flikkert 9/10 keer dat stukje vis in de saus, dat werkt ook niet hoor

9 likes

maar mag je ‘s avonds cappucchino drinken?

14 likes

Sinds kort heb ik een Italiaans familielid erbij, en zij heeft echt heel weinig meningen over cappuccino 's avonds en onze supermarkt mozzarella. Is meer iets voor snobs die 2 keer in Italië op vakantie geweest zijn.

53 likes

Ik heb in Amstelveen op een Italiaanse cursus gezeten en ik kan bevestigen dat dit geen fictief karakter is.

27 likes

Vind het ook zo grappig dat je Amy zegt en het aan de lezer laat om te weten dat het om Amy Groskamp - ten Have gaat.

5 likes

Hahahaha: https://nl.wikipedia.org/wiki/Amy_Groskamp-ten_Have

Lekker Amy

9 likes

Haha ja ik heb een tijdje een Italiaans huisgenootje, en haar maakte dit soort dingen ook niet zoveel uit allemaal. Had wel typische gewoontes die wij niet hadden, zo at ze als ze brak was altijd pasta met kaas, ze had ook dr eigen parmezaan mee vanuit Italië, en als ontbijt een koffie met een zoet chocobroodje ipv onze Hollandse dingen. Voordeel was ook dat ze echt suuuuperlekker kookte.

Enige ding waar ze echt niet tegen kon was toen een andere huisgenoot lekker z’n spaghetti helemaal fijn ging snijden voordat hij het opat hahaha

5 likes

Maar wat doe je dan wel met de wasabi?!

2 likes

Huh valt dat visje er niet af als je hem ondersteboven houdt?