Als ik alleen een tomatensaus hebt neem ik meer. En als ik ook vlees en groenten heb neem ik minder. Maar eigenlijk kook ik altijd veeeeeel te veel pasta voor de hoeveelheid saus die ik heb.
In mijn dieet-tijd 40 gram. Nu 50 gram (droge pasta)
Ik eet wel weer mega veel saus. 250 gram ofzo.
Hoe weten jullie überhaupt hoeveel gram pasta je kookt. ik flikker gewoon wat in de pan en het is altijd teveel
Ik leef al 5 jaar zonder weegschaal maar ging laatst spaghetti koken en had geeeen idee hoeveel ik moest doen (eten normaal altijd tagliatelle dus weet hoeveel bolletjes ik ong nodig heb).
Gelukkig staat op de verpakking hoeveel porties erin zitten en op basis daarvan maar gokken dat ik niet voor 4 man kook ipv 2.
Voor spaghetti gebruik ik dit ding van dille en kamille. Klopt altijd.
Voor andere pasta vormen gooi ik eerst de droge pasta op mān bord en dan schat ik in of ik die avond wil vretten tot ik ziek ben, of me als een normaal persoon ga gedragen.
Ik heb er ook zo eentje, idd superhandig
En als je deze niet hebt kun je het ook meten met een pastalepel, die hebben de meeste mensen wel. Dat gat erin is voor 1 persoon:
Ik heb zin in pasta š¤
Life hack!
Dit meeeeen je, waarom kom ik daar nu pas achter?!!!
Mascha die deelt dat bastogne koeken als cheesecake bodem heel lekker zijn en ze niet meer weet hoe daar aan komt, maar dat is toch algemeen bekend en zo ongeveer alle cheesecakes zijn met die bodem?
Crap
Ik gebruik voor pasta altijd 1 cup p.p. en voor rijst 1/3 cup. Keertje online gezien en is precies mijn honger haha
Ik vind dat echt zonde van een cheesecake, zo overheersend. Maar is in Nederland wel vaak de standaard ja.
@Deurklink maar een cup macaroni is toch veel meer qua gewicht dan een cup penne? Rijst doe ik ook met volume idd, kun je ook precies zien hoeveel water je nodig hebt.
Ja daar heb je gelijk in! Wij eten eigenlijk alleen penne en misschien een keer fusilli.
Ik neem meestal 100-150g droge pasta voor mezelf. Bij penne 2 a 3 handjes.
Met die lepel heb ik me laten wijsmaken dat dat gat eigenlijk gewoon is om het water te laten weglopen en niet oorspronkelijk bedoeld is om je portie af te meten. Voor mij is het veel te weinig alleszins.
Gratis tip;
Half bastogne, half digestives!!!11ā
Lovely
Ja inderdaad, in Nederland roept iedereen: ācheesecake moet je met Bastogne maken, dat is zoo lekker!ā. Nee, dat vind ik niet. Smaken verschillen
Sowieso het woord moet. Nee ik moet niks!!!
Je moet bastognekoeken überhaupt niet vervuilen met cheesecake.