Beutyblogtopic XL #11

Dit soort passief agressieve uitspraken vind ik zo irritant altijd.
Wil ze er een medaille voor?

12 likes

Nou t wordt wel letterlijk gevraagd aan haar toch :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

afbeelding

65 likes

Nou ja
 ik verdenk haar er sterk van zichzelf deze vragen te stellen met haar structuur junkie account :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Ik zag pas ergens dat je gewoon je eigen vraagsticker kunt beantwoorden (nog niet zelf geprobeerd), en als je dan de vraag in je story zet, ziet toch niemand wie de vraag heeft ingestuurd
 zo is het wel heel makkelijk een Q&A te maken met vragen die niemand stelt maar waar je zelf wel graag antwoord op wil geven :wink:

18 likes

Je kan dat format ook gewoon downloaden idd en elke vraag die je wilt invullen, ik deed het voor mijn werk heel vaak zo, stuk sneller want je weet toch al welke vragen je wilt beantwoorden en dan hoef je die 100 antwoorden/vragen niet door te scrollen, staat zoveel onzin ook in :joy:

6 likes

Guilty met mijn werk account :joy:

6 likes

gratis tipje van haar businesscoach

3 likes

Wow echt :joy: superhandig, al die tijd tot ik er vorige week achter kwam zo naïef geweest en gedacht dat het echte vragen van echte veenmollen waren

7 likes

Om terug te keren op die maat XL: ik denk niet dat merken het niet willen maken omdat ze mager als standaard promoten maar omdat er vaak niet genoeg potentieel qua verkoop in zit. Ik heb zelf extreem lange benen en daar waagt bijna geen enkel merk zich aan want er is gewoon niet genoeg markt voor.
Ik denk dat de meest gangbare maten wel te vinden zijn of zie ik dat nu zo verkeerd?

Nou voor maat 44+ is echt wel een markt. Maat 42 is het gemiddelde in Nederland. Tussen plussize en de niet-plussize maten vallen ook nog best veel veenmollen, die te groot zijn voor maat XL bij Josh V en te klein voor de kleinste plussize maat.

Qua beenlengte snap ik het iets beter, maar maat 46 of 48 is echt niet zeldzaam.

1 like

En toch kan ik me haast niet inbeelden dat dit voor grote merken gewoon niet de reden is. Die willen gewoon omzet draaien toch?

2 likes

Nee die willen gewoon niet dat dikke veenmollen hun kleding dragen, is te min voor een groot aantal merken

amai die veenmollen de hele tijd ipv m e n s e n

21 likes

Ja, denk inderdaad dat het voor merken ook om imago gaat.

3 likes

Bewust geen grote maten bij A&F. Moet wel ‘exclusief’ blijven he :face_vomiting:

2 likes

Ja, en juist omdat ze omzet willen draaien richten ze zich op dunne veenmollen, dat is helaas de wenselijke norm in de huidige maatschappij. Wat dus best gek is gezien de gemiddelde maat, maat 42 is. Kan je je ook voorstellen waar al die body-imago problemen vandaan komen bij veenmollen.

5 likes

In mijn shop word S en M het meest besteld. L en vooral XL blijft echt altijd over. Ook maatseries bij inkoop groothandels gaat altijd zo : 3xS 3xM 2XL 1xXL bijvoorbeeld. Is toch echt een kwestie van vraag en aanbod. Ik heb als test wel een tijdje meer xl aangeboden (42) dus niet eens perse ‘groot’ maar het wordt bij ons gewoon niet verkocht. Moet toch commercieel denken dus helaas houd het dan op. (vraag/aanbod)

Ligt denk ik ook erg aan de doelgroep (bij mij 15-30) maar XL is daar denk ik een minder gangbare maat, of wat lastiger maat/pasvorm dus die meiden shoppen minder online? Of misschien bij andere winkels? Ik vind dit wel erg interessant.
Disclaimer: het zijn aannames dus benieuwd wat anderen denken.

3 likes

Wat voor modellen zien veenmollen en wat is de pasvorm?

6 likes

Ik weet niet wat je verkoopt maar zou het aan het type kleding kunnen liggen ?

Ik had vroeger een maat S, en nu L, ik koop met mijn figuur nu wel hele andere kleding. Dus bv minder skinny jeans en aansluitende jurkjes enzo. Niet omdat ik het niet mooi vind maar omdat het minder bij mijn figuur past.

Ik zie vaak in andere webshops dat M & L vaker uitverkocht geraken.

2 likes

Aah ja daar zal het zeker mee te maken hebben, het zijn vooral van die fast fashion musthaves. Blousjes, tops, truien vooral, stringen vooral met stretch (leggings of flared) anders krijg je die veel meer retour.