Beutyblogtopic XL #11

Se7en is ook mijn lievelingsfilm 🥲

40 likes

Se7en is de beste unboxing video ever!

11 likes

:woozy_face:
nou ja als jullie goede bedden maken wil ik wel een bed kopen maar wil eerst even voelen/kiezen

:thinking: mijn duim heeft jouw bericht een smiley gegeven (:laughing:)
Maar kan er geen hartje meer van maken?

Kortom ik lach je niet uit hoor!

Maar dat Grip is toch een heel ander verhaal dan die testen van mamaworden. Het zijn medisch goedgekeurde test, je krijgt geen stomme vitamines aangesmeerd, en na de uitslag hoort er een persoonlijk gesprek met een arts bij.

Volgens mij is Grip op een techniek gebaseerd waarin je dmv een druppeltje bloed allerlei uitslagen zou kunnen vinden. Maar dat techniek staat ter discussie. Waarom heb je in het ziekenhuis buizen bloed nodig … Verder kun je uiteraard gratis naar de huisarts bij interesse in je vruchtbaarheid en als je tegen problemen aanloopt tijdens het zwanger raken. Daar heb je geen een of ander website voor nodig die wat beweert.

16 likes

Ze zeggen zelf dat het dezelfde techniek is die bij stellen wordt gebruikt die moeilijk zwanger raken! Maar inderdaad, als het een druppel bloed is vs een paar buisjes…

Anyway, ik snap de behoefte wel. We worden met zn allen steeds onvruchtbaarder, penissen worden korter, vrouwen beginnen gemiddeld later aan kinderen, en zwanger worden kun je gewoon niet zo goed plannen. Het lijkt me prettig om dan rekening te kunnen houden dat het eventueel wat langer kan duren. Mits het betrouwbare test is uiteraard, met daarna een resultaat wat dan met een arts besproken wordt.

Het probleem met Grip is dat als mamaworden iets verkoopt dat niet bestaat. Dat is net zo goed misbruik maken van een bepaalde onzekerheid die veel vrouwen hebben. Het idee is dat je voor een fors bedrag een prognose over je vruchtbaarheid koopt. Echter: die krijg je niet. Je krijgt te horen hoe het ervoor staat op een paar indicatoren die samenhangen met vruchtbaarheid. Op basis van datgene dat je koopt weet je nog net zo goed niks. Zij erkennen dat zelf ook, maar noemen het bewustzijn creëren. Echter: bewustzijn kan je ook gratis creëren door een fijne website met voorlichting. Het is uiteindelijk gewoon een verdienmodel.

21 likes

:o

13 likes

Nee, er wordt niet dezelfde techniek gebruikt. Daar gaat het dus al mis, in mijn ogen. Hun techniek is discutabel. Daarnaast slaan hun leuzen als “test op Chlamydia … test je doorgankelijkheid van eileiders “ nergens op. Dat doe je niet met een test op Chlamydia maar door een HSG onderzoek (“baarmoederfoto”). Er zijn nog een aantal voorbereiden die echt niet kloppen. Die discussie is hier al vaker gevoerd, icl door iemand van GRIP die haar mening kwam verdedigen. Ik snap het gevoel dat je graag meer inzicht wil hebben, maar dit soort testen geven je een soort van scheinveiligheid.

17 likes

Ja, invloed van micro plastics blijkbaar!

@Shaaar , @Broodrooster Ah, dank voor jullie reacties, ik meende dat dit wel volledig legit was. Moet zeggen dat ik me er ook niet extreem in verdiept heb!

1 like

Iemand hier zei laatst toch ook dat je sowieso niet heel veel aan zo’n onderzoek hebt, omdat het compleet de vruchtbaarheid van de man achterwege laat? Leuk dat je er als vrouw dan goed voorstaat, maar als je man onvruchtbaar is dan kun je als vrouw 100 testen afnemen maar dan weet en kun je nog niks.

7 likes

Ik accepteer dit niet, we hebben nu ruzie

5 likes

En je kunt ook problemen hebben met zwanger worden zonder dat er een oorzaak wordt gevonden
En een druppel bloed geeft niet echt een beeld zoals een echo of ander echt onderzoek door een gyn dit nog kan doen

4 likes

Ik zie dat de rest al uitleg gepost heeft, hier nog een artikel uit NRC over waarom het onzin en geldklopperij is:

Als je goed zoekt in het mommybloggerstopic heb ik het artikel een keer in screenshots gedeeld. Nu mag het niet meer (terecht).

8 likes

Damn you

1 like

Ik heb geen idee waar je het over hebt

Ik denk de app van ABN AMRO. Die heet ook GRIP. Om grip op je uitgaven te hebben.

7 likes

Love should be multiplied, not divided.

3 likes

Iemand de story van Angel gezien en haar oude bank die ze verkoopt? Vind haar meestal supergrappig, maar vond die story een beetje vaag. Die vrouw op MP stelde een redelijk normale vraag over de staat van de bank en vervolgens geeft Angel antwoord over dat er flink is geneukt op de bank en dat sommige vlekken er niet uit gaan en dat ze niet met je blote poes er op moet gaan zitten. Logisch dat die vrouw dan toch afhaakt na zo’n antwoord? :sweat_smile:

5 likes