Beutyblogtopic XL #11

Wat eerrrug!

Misschien meer haute couture ofzo? Leuk voor in een fancy blad maar niet in RL?

1 like

Inderdaad heel vreemd idd… Zo walgelijk dat ze er ook meteen weer iets groots van maakt. Delen op insta, mensen kunnen meedenken of ook naar haar doneren. Maak gewoon geld over, maar dat is natuurlijk te humble voor dr.

Brrr ik vind het echt walgelijk en misplaatst. Er is toch geen cadeaumand die op kan tegen hun leed. Wie van hen dit er nou op cadeaus te wachten?!

Oke en nu stop ik, ik zou een hele spreekbeurt kunnen typen hierover :sweat_smile:

21 likes

Volgens mij is er ook al een funding page voor ze gemaakt, Monica deelde dit.

2 likes

Mijn God…wie van hen heeft om charity gevraagd? Ze zitten echt te wachten op Cynthia e.a. met hun kadootjes.

Wat halen dit soort mensen zich toch telkens in hun hoofd? Je hebt niks met ze te maken, bemoei je met je blog, schrijf recepten uit voor een broodje kaas en neem genoegen met de attention die je van je volgers krijgt.

30 likes

Wtf, hoe kun je bedenken dat je die mensen op deze manier helpt? Ik heb serieus plaatsvervangende schaamte, dat die mensen, die met alles wat ze in zich hebben proberen een normaal leven op te bouwen cq te hebben, hiermee geconfronteerd gaan worden. En natuurlijk zeggen die mensen dat dat welkom is, wat moet je anders vanuit hun positie, voor je het weet wordt het geframed als “zielig doen in een docu en dan hulp afwijzen”. Gvd wat gênant.

19 likes

Heel typisch weer. Waarom zou je dit weer delen met je volgers? Het is net alsof ze de hele tijd schouderklopjes wil.

6 likes

90 likes

Kruisje zit linksboven!!!1!1!

6 likes

En een paar atlas coordinaten van haar favoriete, geheime, hangouts!

4 likes

en recept voor burrata salade, misschien bootkaartjes naar terschelling, maarja accommodatie zoeken ze zelf maar uit want ze gaat toch zeker niet delen welk huisje???

14 likes

Of de foto’s van dat huisje :joy::joy::joy:

1 like

De funding page waarmee meer dan €270.000 is opgehaald, is opgezet door een goede vriendin van Shin. Dat plaatste Jessica Villerius op haar Facebook in ieder geval.

Het is denk ik de combinatie van de zwaarte van wat die mensen hebben meegemaakt en de lichtheid van dit pakket, het is zo’n mismatch voor mijn gevoel.

16 likes

Ja verschrikkelijke jeugd gehad maar hier heb je een cadeaumand,

65 likes

“Zie mij eens even moeite doen voor deze mensen”

5 likes

Jessica Villerius schrijft het volgende: “Hun vader leerde hen dat de buitenwereld slecht, verdorven en gevaarlijk was. Diezelfde buitenwereld neemt nu de taak over die hij zelf liet liggen, namelijk zijn negen lieve, intelligente kinderen een toekomst bieden. In slechts twee dagen. Daar waar het rechtssysteem geen erkenning kon bieden, doet de maatschappij dat gelukkig wél. Ik heb nog nooit zo’n liefdevolle middelvinger gezien naar onderdrukking en mishandeling. Geweldig initiatief van Esther Suurmond, een van de beste vrienden van Shin. #demeestemensendeugen

Artikel AD

https://www.ad.nl/binnenland/streefbedrag-gehaald-van-actie-voor-kinderen-van-ruinerwold~adc1cf50/?fbclid=IwAR0kDyEt3CB2srBo7v819GhpP5XyojiMFqL_-qaStrHjfe019955RvG7ofY

8 likes

Op de radio hadden ze het erover dat het geld bedoeld is voor bijvoorbeeld studie en autorijles, maar ook de juiste begeleiding voor de kinderen om weer langzaamaan hun plekje in de maatschappij terug te vinden. Dus kan me zeker voorstellen dat ze ook op financieel vlak extra hulp krijgen.

8 likes

Nou ik ook niet precies hoor. Dit was ook ongeveer 99% van de boodschap die ik op de radio hoorde. Maar het klonk wel alsof ze erover nagedacht hadden in ieder geval.

2 likes

Die stichting die het geld heeft opgehaald houdt het geld in beheer voor idd studies, rijbewijzen, huisvesting enz. Niet dat ze allemaal 70k krijgen en joe veel plezier ermee. Vind dat wel heel goed!

7 likes

Ik snap best dat dit verhaal zo raakt. Het is gewoon behoorlijk ernstig. Ik vind het verwerpelijke aan dit soort acties alleen dat het eindresultaat is dat een kleine groep mediagenieke slachtoffers wiens verhalen fascinerend genoeg zijn voor media-aandacht middelen ontvangt die levensveranderend zijn, terwijl de rest doorploetert. Ben blij voor ze hoor, maar je zou het iedereen gunnen. En ik denk dat juist een influencer op zo’n moment bereik zou kunnen gebruiken om een paar lessen uit zo’n docu te delen en zo het publieke debat te stimuleren. Dat is toch ergens een groter cadeau.

13 likes