Beutyblogtopic XL #12

Net de huisvideo van Mascha gekeken. Het is niet hoe ik mijn huis zou inrichten maar ik heb het idee dat zij er echt heel blij mee zijn, zonde dat ze zich dan zo moet/wil verdedigen.
Wat ik alleen wel heel gek vind (maar misschien is mijn perspectief niet kloppend) dat ze al 6 maanden de sleutel hebben en het huis is nog niet af (oa geen keuken).
In mijn omgeving ken ik vrienden met nieuwbouwhuizen die binnen 3 maanden er woonden incl keuken, badkamer en bestrating op de oprit.

3 likes

Zou het niet meespelen dat het onmogelijk is om aan aannemers te komen op dit moment? Daarnaast is de productie van veel dingen ontzettend vertraagd door corona, daar zullen zij ongetwijfeld ook last van gehad hebben

2 likes

Ik vind alle op maat gemaakte kasten wel echt prachtig. Als ik ooit het geld zou hebben… enige nadeel lijkt me dat je het niet echt mee kan verhuizen als je ooit weg zou gaan?

8 likes

Ja dat zou natuurlijk heel goed kunnen, al die aannemers zijn al aan het verbouwen in Ijburg 🥲

5 likes

Je kunt gewoon op afbeelding zoeken en het project is redelijk makkelijk te vinden. Heb zelf ook uit nieuwsgierigheid gekeken maar ik vind het openbaar posten op een forum wel een stap te ver. Vandaar ook de regels hier niets over te posten. Zou ik zelf ook geen fijn idee vinden dat mensen mijn huis ergens publiceren met allemaal info erbij wat voor duizenden mensen te zien is. (En dan ben ik nog niet eens een bekend persoon).

2 likes

Dit maakt de spon echt af hahaha love it

23 likes

Maar… Links is voor de kijker rechts toch? Ik kan het filmpje ff niet met geluid luisteren dus hoor niet wat ze zegt haha. Maar als ze hierin de fout gaat is dit classical massa, want tekst type je toch altijd na je story/reels pas? :sweat_smile:

Als mijn aanname klopt zou ik als merk niet happy zijn want dan is het net alsof er op het LINKEROOG in het filmpje dus niks zit :joy:

1 like

Insert plaatje van die ene chick van this is halloween

Volgens mij is dit echt een domme vraag maar Mascha woont dus in een gebouw waarbij niet alle
verdiepingen van haar zijn? Net als Bonnie.

Wat maakt het dan een koophuis en niet een (koop) appartement?

6 likes

Volgens mij worden die termen in spreektaal redelijk door elkaar gebruikt, zelfs al is het strikt genomen niet juist.

3 likes

Ik denk dat een appartement inhoudt dat je maar 1 laag hebt.
Volgens mij is dit een maisonnette, als je meerdere verdiepingen hebt.
En idd wat ook al werd gezegd; “huis”/ huisje kun je sws zeggen

3 likes

Ja, niemand gaat in een gesprek “koopmaisonette” zeggen als het over een eigen woning gaat natuurlijk.

15 likes

Er wordt hier van alles aangenomen en gespeculeerd want niet waar is haha. Met garage bedoeld ze parkeergarage met parkeerplek die je kunt kopen.
Er wonen geen mensen boven ze. (Waar komt dat vandaan?) :face_with_monocle:
Het huis heeft een souterrain waar je ook binnenkomt dus ligt op de begane grond.

Ze zegt letterlijk in haar vlog dat er mensen boven haar wonen en dat ze daarom hebben gekozen voor slaapkamers beneden zodat er geen geluidsoverlast zou zijn als ze willen slapen.

Ik vroeg me af of je Mascha’s woning ook officieel een huis kan noemen in het Nederlands. Hier zou dat een condo heten maar volgens mij heb je daar geen Nederlandse vertaling van.

Maisonette ken ik ook niet en ook wel logisch dat je dat niet in spreektaal gebruikt ja!

1 like

Hoezo weet jij dit dan?

8 likes

Of weer ff 6 vakantie huisjes er bij nemen!

6 likes

Leuk toch, de contentfabriek mag dan weer draaien. En wij weer zeiken. De eeuwige loop!

3 likes

Doen de buren al :joy: volgens mij zei ze dat er in het nieuwe huis ook klus geluiden zijn, maar wel minder erg!

Dus het is wachten op dat vakantiehuisje denk ik!

1 like

Dit was ook wel te verwachten, helemaal in een nieuwe buurt. Zelf lopen ze ook best uit qua werkzaamheden, dat zal bij de rest niet heel anders zijn.

In België heet het een duplex (= appartement met 2 verdiepingen) of dat lijkt het me toch te zijn van de omschrijving, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik me totaal geen beeld kan vormen hoe dat huis nu in elkaar zit :sweat_smile:.

3 likes