Beutyblogtopic XL #12

Dat is Max’ “humor”. Ik zou gillend gek worden als ik die kerel in m’n aura zou hebben met z’n constant sarcastische grapjes.

14 likes

Ja, precies!

2 likes

Nee hoor, dat ligt niet aan jou. Er zijn vast een hoop mensen die het met je eens zijn.
Ik vermoedde ook al meteen dat je dit bedoelde toen je je vraag stelde en eerlijk gezegd vind ik dit zo vermoeiend. Sterker nog, ik krijg er een punthoofd van. Oh… oeps. Dat is een lichamelijke afwijking.

Overigens zeg ik niet iets heel negatiefs. Als iemand na een specifieke actie een enorme borderliner of autist had genoemd had ik je reactie meer terecht gevonden.

1 like

Ik snap je laatste stukje echt niet…de ene mentale diagnose mag volgens jou dus wel gebruikt worden maar anderen niet?

16 likes

Je loopt een beetje achter. Het gebruik van al dat soort begrippen op zo’n manier wordt als gevolg van een bewustwordingsproces door een groeiende groep mensen niet meer gewaardeerd en het is echt uit aan het raken.
Dat is waar je nu tegenaan loopt.

73 likes

Nee zo bedoel ik dat niet. De vergelijking die ik maakte was (vond ik) niet eens negatief. Zeker niet niet in vergelijking met …

Helemaal waar, maar feitelijk betekent schizofreen ‘gespleten geest’ (de naam is gewoon echt slecht gekozen voor de aandoening), als je uitgaat van die letterlijke betekenis dan is haar opmerking in de context wel weer kloppend…

Dan nog werkt het stigmatiserend voor de mensen met een schizofrene stoornis om dat woord te pas en te onpas te gebruiken.

(Is toch niet zo moeilijk om gewoon te zeggen: oh ja bedankt, kan ik beter niet meer gebruiken dat woord. Iedereen leert, voortschrijdend inzicht… Zelfde voor “oh ik ben zo’n autist”.)

57 likes

Aaah ja echt vermoeiend dat je niet eens meer een negatief stigma in leven mag houden door te pas en te onpas termen uit de DSM te gebruiken voor dingen waar het niet op van toepassing is, je zou maar je woordenschat eens uitbreiden zeg

47 likes

Ik weet dat hij een grap maakt, maar ik kreeg toch plaatsvervangende schaamte na het lezen van dit bericht

1 like

Schizofreen is in deze context die beutyschooldropout gebruikt totaal niet passend. Je hebt dan last van Wanen en hallucinaties. Het is een verschrikkelijke ziekte waar mijn oom aan heeft geleden. Constant op de vlucht omdat “zij” hem achtervolgden. Hij sloeg mijn oma haar bril van haar hoofd omdat ze die niet op mocht hebben van “hun”
Altijd maar achterom kijken …… :pensive:

10 likes

Inderdaad, ik heb best wel wat mentale problemen en vind het echt heel kwetsend als mensen dit soort termen voor allerlei dingen gebruiken. Je weet nooit tegen wie je het hebt of ze toevallig heel hun leven al worstelen met allerlei problemen die daarmee te maken hebben.

23 likes

Ik vind het echt leuk om te zien hoe Mascha zo gelukkig is met het nieuwe huis in Amsterdam, je merkt gewoon dat ze zich thuis voelt ondanks dat er nog van alles moet gebeuren qua bouw en inrichting aanpassingen. Zo’n verschil met het huis in Den Haag destijds! Vind het er zelf ook leuk uit zien zo lekker aan het water, echt een fijne plek volgens mij.

27 likes

Mas of diegene die bij haar een professionele spraytan zet?

1 like

Dat is de beste van Amsterdam hoor

4 likes

Doodshoofdjes?

Vond het wel een leuke vlog vandaag. Ben benieuwd hoe de foto’s worden

36 likes

Ze zegt toch ook dat ze haar handen nog gaat scrubben? :sweat_smile:

3 likes

Mijn misofonie schoot wel door het dak bij het eten in de auto van Mas.

2 likes

Covershoot met heel veel huid | Vloggloss 2468

“met heel veel huid”

Klinkt als een shoot met Ed Gein.

26 likes

Tja, het alternatief was ‘met heel veel vlees’. Ik weet niet of dat een verbetering is

2 likes