Lol Max
I donât get it.
Nee dat is het stigma, het wordt of negatief gebruikt of onderkend.
Hoe bedoel je dit? Dus door het in bovenstaande context te gebruiken, wordt het stigma opgeheven; of juist benadrukt?
Bedoel je mijn screenshot of Max zijn reactie? Ik denk dat Max bedoelt dat ze allemaal producten in die filmpjes gebruikt zonder dat het een advertentie is waar de merken voor moeten betalen oid?
Ik vond het zelf een gekke reactie, onprofessioneel ook maargoed
Ik snap de hele context niet omdat het een screenshot is van een filmpje, maar die heb ik nu gezien dus nu snap ik t wel:p
Wat is daar onprofessioneel aan? Is maar wat je grappig vindt uiteraard, maar volgens mij gaat het de helft van de tijd hier over de spon van influencers. Hoezo mogen ze daar zelf niet mee spotten?
Max moet echt constant een âgrappigeâ opmerking maken
Oja ze mogen er zeker mee spotten hoor, maar vind zijn opmerking gewoon gek, voor een âmanagerâ. Komt misschien ook omdat ik hem sinds dat boek sowieso een beetje gek vind haha.
Vind die filmpjes van Mascha verder wel leuk trouwens
Benadrukt, het negatieve (voor) oordeel zit er nog echt in
Dat is Maxâ âhumorâ. Ik zou gillend gek worden als ik die kerel in mân aura zou hebben met zân constant sarcastische grapjes.
Ja, precies!
Nee hoor, dat ligt niet aan jou. Er zijn vast een hoop mensen die het met je eens zijn.
Ik vermoedde ook al meteen dat je dit bedoelde toen je je vraag stelde en eerlijk gezegd vind ik dit zo vermoeiend. Sterker nog, ik krijg er een punthoofd van. Oh⊠oeps. Dat is een lichamelijke afwijking.
Overigens zeg ik niet iets heel negatiefs. Als iemand na een specifieke actie een enorme borderliner of autist had genoemd had ik je reactie meer terecht gevonden.
Ik snap je laatste stukje echt nietâŠde ene mentale diagnose mag volgens jou dus wel gebruikt worden maar anderen niet?
Je loopt een beetje achter. Het gebruik van al dat soort begrippen op zoân manier wordt als gevolg van een bewustwordingsproces door een groeiende groep mensen niet meer gewaardeerd en het is echt uit aan het raken.
Dat is waar je nu tegenaan loopt.
Nee zo bedoel ik dat niet. De vergelijking die ik maakte was (vond ik) niet eens negatief. Zeker niet niet in vergelijking met âŠ
Helemaal waar, maar feitelijk betekent schizofreen âgespleten geestâ (de naam is gewoon echt slecht gekozen voor de aandoening), als je uitgaat van die letterlijke betekenis dan is haar opmerking in de context wel weer kloppendâŠ
Dan nog werkt het stigmatiserend voor de mensen met een schizofrene stoornis om dat woord te pas en te onpas te gebruiken.
(Is toch niet zo moeilijk om gewoon te zeggen: oh ja bedankt, kan ik beter niet meer gebruiken dat woord. Iedereen leert, voortschrijdend inzicht⊠Zelfde voor âoh ik ben zoân autistâ.)
Aaah ja echt vermoeiend dat je niet eens meer een negatief stigma in leven mag houden door te pas en te onpas termen uit de DSM te gebruiken voor dingen waar het niet op van toepassing is, je zou maar je woordenschat eens uitbreiden zeg
Ik weet dat hij een grap maakt, maar ik kreeg toch plaatsvervangende schaamte na het lezen van dit bericht