Beutyblogtopic XL #12

Vind het eigenlijk alleen maar goed als je niet vloggend gaat fietsen. Zo onnodig en gevaarlijk. Ik zie op insta ook regelmatig filmpjes van mensen die bijv hun eerste ritje met de baby vanuit hun hand filmen en dan kan ik ook alleen maar denken ‘houd aub gewoon je handen aan het stuur’.

8 likes

Plus zo’n bakfiets is ook niet makkelijk om mee te fietsen. Het zijn echt wiebeldingen

1 like

Een bakfiets fietst prima stabiel. En het is ook nooit goed wat dat betreft. Als je met en bakfiets fietst, ben je irritant. En als je met jonge kinderen die nog niet zo stabiel fietsen over een krap fietspad moet ben je ook irritant. Ik vind optie 1 toch echte en stuk relaxter.

8 likes

Tegen de tijd dat je kinderen naar school gaan past er nog maar 1 op je fiets (een kleuter krijg je niet meer in dat voorste stoeltje. En als je er meer dan 2 hebt kan het sowieso al niet.

Ik vind het zo makkelijk om er op te zeiken. Ga eerst maar eens met 2 jonge kinderen door de stad naar school fietsen in de ochtendspits, inclusief tunneltjes, scooters die inhalen etc. Ik ben heeeeeel blij dat ik een bakfiets heb, voelt zo veel veiliger.

20 likes

Haha ja of je voeten in de fietstassen van je moeder en dat die fiets dan omvalt en je geen kant opkan

13 likes

Ik wilde als kind altijd m’n voet tussen de spaken, omdat ik het cool vond klinken, maar ik durfde het toch net niet.

Gelukkig had m’n moeder van die jasbeschemers dus T kon ook niet.

18 likes

Ik snap ergens wel dat het handig is, zo’n ding. Maar mijn hemel wat zijn het verschrikkelijke sta-in-de-wegs. Die rot dingen nemen hele stoepen in beslag.

Wat Mascha nou nu perse met zo’n geval aan moet snap ik echt niet. Ze fietsen sowieso al nooit, want alles is moeilijk moeilijk en te ver, en dan ga je zo’n gigantisch ding aanschaffen.
Gooi dat kind gewoon in een fatsoenlijk fietsstoeltje voor die anderhalve minuut per jaar dat je fietst.

25 likes

Zou ik ook niet proberen want de bestuurders zwabberen 9 van de 10 keer heen en weer omdat ze of drukker zijn met hun kroost on a sugar high, of hun telefoon.

5 likes

Ja eens dat ze veel ruimte in beslag nemen, in gewone fietsenrekken past het vaak niet dus dan moet je 'm maar ergens anders parkeren of meerdere plekken in beslag nemen. Als ik zonder kinderen fiets vind ik een gewone fiets ook veel handiger.

3 likes

Kwestie van tijd trouwens voor de foefs zo’n wanstaltig juppen karretje gaan aanschaffen omdat die fietsende tank toch niet gebruikt wordt.

61 likes

Begrijp ook niet zo goed waarom ze die oude fietsen hebben weggedaan, met als reden dat de banden steeds lek waren :woman_shrugging: Dan laat je er toch twee nieuwe banden opzetten bij de fietsen maker? Volgens mij stonden die dingen ook altijd binnen dus zal het frame nog wel goed zijn.

Maar volgens mij zou ze nu voor een swapfiets gaan? Dacht dat ze dat in een vlog vermeld had. Ter overbrugging totdat de bakfiets er is

14 likes

Vroeger achterop de fiets bij m’n vader, ging ik met m’n slipper langs de spaken (voor het Pokemon-kaart effect natuurlijk). Voetje kwam volledig tussen de spaken en toen moest ik bevrijd worden door de ehbo op de camping :clown_face: Elllende.

7 likes

Dat vind ik redelijk aso als je bedenkt dat er al zo weinig parkeerplekken voor auto’s zijn, vooral in Amsterdam. Maak je geen vrienden mee.

18 likes

Dan nog? Die plaatsen zijn voor auto’s? Mag het überhaupt?

3 likes

Zolang je parkeergeld betaalt vast wel

5 likes

Oh nee

Gebroken alles?

Hallo zeg!
Je kan niet als grachtengordel-mom niet aankomen met een normaal kinderzitje op je fiets hoor!

7 likes

Oh jawel want op de stoep je bakfiets zetten gaat niet op die smalle stoepen op de gracht.

Het leed dat bakfietsen heet-topic

62 likes

Weet je wat zo handig is aan een bakfiets je kan daar ook het fietsje van je kind in stoppen als het moe is van het zelf fietsen. Want op een gegeven moment willen ze zelf maar redden ze het nog net niet. Dan kan kind met fiets samen in de bakfiets!
Oh ja en dan nog een tip. Zet vooral je bakfiets recht tegenover de deur van de opvang zodat hij niet gestolen kan worden. Dat doet elke slimme grachtengordelouder. Dat anderen dan wat meer moeite moeten doen om zich eromheen te worstelen ach…

4 likes