Beutyblogtopic XL #12

Met een baby vond ik wel perfect geregeld .dan zit je vooraan en we kregen een hangbedje. Mijn dochter sliep de hele vlucht. :zzz:

(En die blikken van medereizigers als je binnenloopt met een baby :grimacing:)

7 likes

Als je tickets 4000 euro per stuk zijn dan snap ik wel dat je er ééntje wil besparen als dat kan

8 likes

Ze verwachten dat de ticketprijzen weer gaan dalen zodra er weer meer vluchten vanuit Nederland (en Europa) naar de VS gaan, al is een business class ticket altijd duur en ja dat is idd alleen het vervoer. 🥲

Ik vind eigenlijk niet dat je meer te klagen hebt over een baby met een duur ticket dan met een goedkoop ticket, namelijk in beide gevallen helemaal niks.

Je betaalt voor je stoel en beenruimte (de hoofdprijs uiteraard), maar je betaalt niet voor complete rust, een buurman die zich aan onderarm-etiquette houdt, de lichaamsomvang van degene in de stoel naast je/de lengte van de benen in de stoel achter je, de mentale gesteldheid van iedereen in je buurt (mensen die paniekaanvallen krijgen, mensen met een gehandicapt kind etc).

Dat kan gewoon mee of tegen zitten, dat blijft Russische roulette, maar tenzij iemand echt bewust asociaal doet is het gewoon hoe het leven is. Vind het ook altijd zielig dat mensen met een baby die het vliegtuig inlopen doodgestaard worden, ja kan kut zijn als het non-stop huilt, maar zij hebben ook gewoon betaalt dus ja je dealt er maar mee en doe dat gewoon met een beetje tact en respect?

85 likes

Welk deel is in godsnaam ‘heftig’? Ik zeg letterlijk alleen dat je niet echt gronde hebt om te klagen over overlast. Op vriendelijke toon.

Jij komt met defenestratie aanzetten gekkie

6 likes

Voor sommige mensen is dat gewoon niet te doen. Nogal makkelijk praten dat je er maar mee moet dealen. Maar uren hoog kindergegil kan bij sommige mensen echt heel naar binnenkomen. Er zijn heel veel mensen met bv bepaalde aandoeningen die dat echt niet aankunnen.

7 likes

Lijkt me een hun probleem dan? Je kan geen stilte eisen of verwachten in een vliegtuig waar nog een paar honderd mensen inzitten?

45 likes

Er zit een groot verschil tussen stilte en urenlang gekrijs

7 likes

Tuurlijk

Maar voor je in het vliegtuig stapt weet je niet of er een baby urenlang gaat huilen. Dat kan gebeuren en soms kan je het dan niet stoppen.

Dus ja dan moet je ermee dealen? Wat ga je anders doen? Zeggen dat het per direct moet stoppen?

3 likes

Ik zei alleen dat je niet meer te klagen hebt als je ticket duurder is, dat was het punt voor het compleet ontleed werd.

Tuurlijk is het kut, mag je balen, doe ik ook. Maar die attitude van ‘ik heb veel betaald dus ik wil stilte’ snap ik gewoon niet. En natuurlijk zijn er vast mensen die echt niet tegen gegil kunnen maar de overgrote meerderheid van de volwassene kan daar best een paar uur mee dealen.

4 likes

Was dit niet het plot van Home Alone deel twee dat ze die kutkevin toen kwijt waren terwijl zij chillden in first class en dachten dat hij slumde in economy?

17 likes

Heeft business class geeneens Jip en Janneke champagne voor de kleintjes? Wat een pauper bedoening

10 likes

Nee haha alsof ouders het niet het meest kutte vinden. Sowieso is het gehuil van mijn baby het ergste geluid op de wereld voor mij. En dat je dan ook nog weet dat mensen je haten omdat je je baby mee hebt genomen in het vliegtuig.

5 likes

Wat een rare discussie zeg. Tuurlijk zijn krijsende kinderen irritant maar je snapt toch dat het voor die kinderen ook allemaal maar eng is? Je moet als ouder ook gewoon met je kinderen op vakantie kunnen. Snap niet dat er zo’n moreel conflict van gemaakt wordt, je bent nou eenmaal niet alleen op de wereld, big deal

26 likes

Ik hoop juist op een paar flink krijsende baby’s/peuters als ik weer ga vliegen, kan ik m’n noise-cancelling headphones tenminste eens goed uittesten.

Nee maar serieus, gebruiken jullie dan geen oordopjes? Houdt echt heel veel tegen hoor. En als ouder zou ik dat ook doen :grinning_face_with_smiling_eyes:

6 likes

Ik vraag me altijd af of het done is om te vragen of je misschien even kan helpen of overnemen, maar dan besef ik me dat ik een complete random stranger ben. Zou mijn kind ook niet even afstaan :joy:

1 like

Same girl. Echt hatelijk

3 likes

Wij hadden ook even een heftig momentje met onze peuter in het vliegtuig een paar weken geleden. En er waren ook twee mensen die vroegen of ze iets konden doen voor ons. Vond ik zelf wel fijn. Denk dat bijna iedereen dat wel kan waarderen ook al valt er weinig te doen.

7 likes

Wow de roadtrippuzzelstukjes vallen ineens in elkaar

11 likes

Tot volgend jaar!:wink:

2 likes