Ja en 100 keer “oh dit is zooooo cute”, “I can’tttttttt” terwijl Mila dan gewoon alleen ademhaalt. Maarja iedereen vindt z’n eigen kind denk ik de allerschattigste dus ik snap het ook wel.
Ze worden weer sniffy
Misschien ligt het aan mij maar vind dit best raar om te zeggen over een kind van 1? 🥲 Alsof haar uiterlijk bepaalt of ze een leuk kindje is.
Ik hoop echt dat bij hun binnenkort het belletje gaat rinkelen. Dit soort comments zouden je toch moeten doen beseffen dat een (groot) deel van je kijkers alleen nog maar kijkt om je kind te zien.
Ik begrijp dat het erg moeilijk wordt om je dagelijks leven te vloggen en je kind daar buiten te houden, maar wellicht wordt het dan tijd voor een ander verdienmodel.
Ze zetten haar dan wel niet in voor campagnes, maar ze verdienen gewoon indirect grof geld via hun kind. Ik blijf dat moreel verwerpelijk vinden.
Als in de eerste paar minuten van de vlog Mila te zien is en ze de vlog eindigt met een spon. Kijkers komen voor Mila en zien dan ook meteen de spon. Dan zet je haar toch indirect wel in.
Die berichten over Teske’s kind hier vond ik persoonlijk ook raar. Ook hoe er door sommigen werd uitgekeken naar de bevalling alsof ze het kind zelf gingen baren. Ik snap er gewoon niks van hoe een kind van een vreemde iemand zo bezig kan houden.
Poeh het idee dat mensen zo’n vlogs alleen kijken voor de kindjes die erin zitten vind ik echt naar/vreemd. Daar had ik zelf nog niet eens bij stil gestaan. En vlog met of zonder kind erin maakt mij echt niet uit, dat is niet waarom je iemand volgt toch? 
Zou me niet eens opvallen als ze er een keer niet in zou zitten, en er al helemaal niet comments over plaatsen.
In de tijd van nu waar veel eenzaamheid heerst is het volgen van iemand op youtube een soort sociaal contact. Ik volg Mascha vanaf het begin (de laatste jaren veel minder omdat haar leven zo ver van de mijne staat). Maar ik had ook een tijd op de middelbare school dat ik geen vrienden had, elke keer als ik thuis kwam en op school was was er niemand om een gesprek mee aan te gaan. Als ik dan een video van haar zag voor beautygloss voelde dat heel vertrouwd ofzo.
Parasociale relaties zijn echt een ding van de afgelopen jaren. Ik wou dat meer influencers bewust ervan waren.
Even een wiki linkje voor diegene die in een rabbithole willen duiken:
Ahahahha de foto van haar hondje ook echt erbij:heart:
Vond dit wel een goed en nuchter artikel van Cynt. Sta er ook wel zo in:
Ik vind het een vorm van kinderarbeid. Steeds je kind in een vlog/video laten zien waar de influencer ouder geld mee opstrijkt.
Heel raar dat hier geen regels voor zijn.
Bizarre is dat Mascha er eerst ook zo over dacht, tot ze er achter kwam dat het toch wel handig is om een schattig kind te hebben
Het blijft toch een soort taboe helaas.
Ik zie het aan kindervrije vrienden dat ze er toch op beoordeeld worden.
Oh jullie willen geen kinderen… tsjaaa ( en vervolgens horen ze niks meer van de vrienden met gezinnetjes want die zoeken liever elkaar op vanwege de kinderen die ook maar vriendjes moeten worden)
Ik vind het wel jammer dat ze er meermaals een soort van nuance in moet zetten (zo van : ik snap echt wel als jij het wél wil).
Waarschijnlijk heeft ze om een reden het gevoel dat ze dit steeds erbij moet zeggen. Vind ik jammer. Is toch haar eigen keuze.
Oeps, ik dacht dat je het over wel/niet kinderwens had, maar ging over heel wat anders, haha, reactie verwijderd.
Omdat het een heel gevoelig onderwerp is en ze sowieso waarschijnlijk al een miljoen berichten krijgt van volgers mét kinderen.
Zodra ik het heb over waarom ik geen kinderen wil, zijn er altijd mensen met kinderwens/kinderen die zich dan extreem aangevallen voelen. Hoe je het ook brengt. Weet niet wat dat is.
Ik snap dat laatste dus echt niet. Ik denk dat mensen met geen kinderwens er vaak veel realistischer en nuchter naar kunnen kijken dan mensen met een sterke kinderwens. Nu ik een kind heb (waar ik echt dol op ben en nooit meer zonder kan) snap ik juist heel goed dat mensen geen kinderwens hebben. Het is ook heel zwaar en het verandert je leven zó erg.
Maar misschien is dat juist ook waarom die mensen zich aangevallen voelen, omdat zij ook wel weten dat een leven zonder kinderen veel makkelijker is. Ofzo? Geen idee.
Ik vroeg ook niet waarom ze het deed, want dat kan ik best bedenken.
Gaf alleen aan dat ik het jammer voor haar vind dat het ‘moet’!