Beutyblogtopic XL #12

Beetje laat, maar OMG die reacties hier van mensen die bewust nog geen kinderen hebben en reacties krijgen is zó herkenbaar. Wij hebben dus inmiddels 3 jaar een koophuis met 3 slaapkamers, toen kregen we van iedereen die reacties. Maar nu hebben wij vrij recent een nieuwe auto gekocht welke een stukkie groter is. Nu denkt íedereen dat ik zwanger ben :joy:

5 likes

Een huis is ook een dingetje waar men je soms zo op kan veroordelen. Ik krijg ook nog soms de vraag wanneer ik nou eens een echt grotemensenhuis ga kopen. Dat woord alleen al. Ik zit hier prima in mijn appartement.

8 likes

Inderdaad he! Wij zaten dus in een studio (koop) midden in de stad welke booming was om te wonen, zonder balkon/buitenruimte. Bij ons was het vooral de overwaarde en buitenruimte die we daar niet hadden de reden om te gaan verhuizen.

1 like

Ja dat heb ik dus ook. We wonen nu nog in een appartement met baby en mensen vroegen altijd of we dan wel op zoek waren naar ‘iets anders’. Nou ja, maar we wilden vooral iets kopen omdat we niet meer wilden huren. Dachten er zelfs over om ons eigen appartement te kopen.
Alsof kinderen niet gelukkig zijn zonder tuin. Ik heb hier prachtige parken om me heen, met geweldige speeltuinen.

13 likes

Ik woon alleen in een eengezinswoning en ik heb dus laatst iemand aan de deur gehad die min of meer vond dat ik mijn huis maar moest verkopen aan hem/een gezin omdat ik te veel ruimte bezet hield in mijn eentje. Nu snap ik best, gezien de schaarste op de woningmarkt dat je een mening hebt over mij en mijn huis, maar dit voelde echt heel vreemd (en ook best eng omdat iemand blijkbaar in de gaten had gehouden hoeveel mensen hier wonen).

34 likes

Huh

Was dit een buurtgenoot of een random iemand die aanbelde?

Either way opgetyfed hoor

5 likes

Nee geen bekende of iets dergelijks echt een wildvreemde.

Dit was trouwens niet de eerste keer. Toen bekend werd dat ex en ik uit elkaar gingen kregen we ook van allerlei kanten mensen die ons huis wel wilden kopen. En niemand van die mensen stond er waarschijnlijk bij stil dat een van ons wellicht het huis wilde houden. Ook toen kreeg ik te horen ‘dat ik zeker wel op zoek ging naar een appartementje’ want wat moet ik in mijn eentje met een heel huis :pensive:

Moet wel zeggen dat in die periode wel meer gekke dingen werden gezegd en gedaan. Zowel mijn moeder als ik hebben toen ook de opmerking gekregen dat het zo sneu was voor mijn ouders dat zij nu waarschijnlijk nooit meer opa & oma zouden worden. :pensive:

18 likes

Wat een stelletje onbeschofte mensen

5 likes

Stoelendans doen in alllllll je kamers

22 likes

Oh als mensen dat ook gaan doen met bejaarden mensen of mensen die geen thuiswonende kinderen hebben zullen ze het nog druk hebben bij mij in de straat :joy: Maar wat raar zeg, zo brutaal kan je toch niet zijn?

Edit: in onze straat staan alleen eengezinswoningen en zijn wij by far de jongste (29). Verder is denk ik 75% bejaard of zouden onze ouders kunnen zijn en hebben geen thuis wonende kinderen meer.

4 likes

En als je er boos om zou worden, zou men ook nog denken dat jij degene bent met wie wat mis is :skull:

1 like

Ik heb deze opmerkingen idd ook al een paar keer gehad, vooral dan van mensen in mijn professionele omgeving. Gelukkig niet die over de abortus, maar bvb wel die over het klimaat, over te burgerlijk zijn, niet meer buiten komen, etc. Meestal van mensen die idd drie keer per jaar vliegen terwijl ik echt zeer bewust leef,daar een heel duidelijk idee over heb. Ik heb trouwens ook niet het idee dat mijn kindloze collega’s een zoveel wilder leven hebben (al kan dat nu ook een beetje vertekend zijn door de Lockdown)

Maar ik vind dat soms ook lastig omdat ik nooit echt een kinderwens heb gehad maar mijn vriend wel heel erg. Zowel nu (tweede keer zwanger) als tijdens mijn eerste zwangerschap is het voor mij moeilijk om dat voor mezelf duidelijk te krijgen waarom ik dat wil. Terwijl ik mijn zoon absoluut geweldig vind en zeker niet tot de categorie ouders behoor die soms spijt hebben.

Ik denk dat dit soort opmerkingen bij mij daardoor harder binnenkomen dan misschien de bedoeling is, omdat ik zelf er nog steeds niet helemaal uit ben wat ik nu eigenlijk wil of voel.

3 likes

Wauw, wat bizar. Echt zo ontzettend onbeleefd, ongelooflijk

1 like

Ter geruststelling, ik vond deze er ook geweldig uitzien maar ik vond ze uiteindelijk zo goor dat ik het koekje niet eens heb opgegeten

1 like

Haha dit is precies wat ik doe met spullen waarvan ik even niet weet wat ik er mee moet :joy: ik heb een kamer vol spullen die ik nog altijd moet uitzoeken (wat vervolgens niet gebeurd en waar alleen maar meer bij komt)

3 likes

Dat vind ik een leuke vergelijking!

3 likes

Haha hier exact hetzelfde: beneden is alles netjes opgeruimd en boven is het een zooi. Behalve mijn slaapkamer want dat is de ruimte die je direct ziet als je naar boven loopt. :joy:

1 like

Haha keeping up appearances. Hier ook :wink: Je moet geen kastje opentrekken ofzo.

4 likes

Verschrikkelijk. Mijn kasten zijn privé!!

Moet je er eigenlijk een of andere nepspin die er meteen uitspringt in doen.

2 likes