Beutyblogtopic XL #12

Mas slacht de Franse taal wel echt prachtig af hè

“We gaan nu naar diepe” :cry:

5 likes

Dit. Het is ook maar net je beleving hé. Toen ik er 1 had vond ik het rete zwaar, en met nr 2 erbij dacht ik: waar maakte ik me toen druk om? Maar dat wil niet zeggen dat het met maar 1 kind niet zwaar was. Ik vind opmerkingen zoals ‘ze moest eens weten hoe het is met een normale baan’ ook altijd een beetje vreemd. Ze heeft geen normale baan. Dit is haar leven en zij vindt het blijkbaar soms moeilijk met een kleine. Dat het altijd zwaarder kan betekent niet dat zij het niet als zwaar mag ervaren.

50 likes

Hahah ik heb die hele vlog niet gezien maar ik zag de foefjes nu voor mij die met hulpdiensten uit hun huisje werden geëvacueerd ipv gewoon naar een ander huisje te vertrekken met je spullen.

12 likes

@Pinky Even los van Mascha’s video, want die heb ik niet gekeken: Vind die vergelijkingen met vroeger vaak nergens op slaan. Veel oma’s hebben gedaan wat jouw oma deed. Iedereen was het gewend om het op die manier te doen en je deed maar gewoon wat je zag. Dat betekent niet dat het gezond was. Veel mensen kregen toen veel kinderen zodat die later voor hen konden zorgen en religie speelde ook een grote rol. Het huishouden is incl. de zorgtaken zelfs nu nog vaak ongelijk verdeeld. Laat staan in die tijd.

10 kinderen klinkt als enorm uitputtend en ik vraag mij oprecht af of jouw oma ook voor 10 had gekozen vandaag de dag. Daarnaast denk ik ook: ‘vroeger’ was de mentaliteit ook veel meer suck it up, niet ‘aanstellen’ etc. Maar de ander stelt zich niet direct aan omdat jij ervoor kiest een willekeurige maatstaf te gebruiken. Zelfs als je enig-kindgezinnen moet vergelijken, kan je niet echt vaststellen wat je zou moeten kunnen verdragen/aankunnen als ouders. En dan hebben we het nog niet eens gehad over dat sommige ouders (soms onbewust) dealen met stoornissen zoals autisme en/of ADHD waardoor één kind al ontzettend overweldigend kan zijn. Enfin, we dwalen af.

Mijn punt is: laten we gewoon kappen met ‘je zou eens moeten ervaren hoe zwaar ik het heb’ comments wanneer het gaat over kinderen opvoeden etc.

6 likes

Een paar jaar geleden ging ik met mijn Amerikaanse vriend op vakantie naar Frankrijk. Hij had alles geregeld: we gingen naar Kens. Ik had daar nog nooit van gehoord, maar ik had het megadruk op mijn werk en vond alles best, zolang we maar weggingen. Kens bleek Cannes te zijn.

De rest van de vakantie heb ik geprobeerd z’n uitspraak te verbeteren, maar uiteindelijk ben ik er maar in meegegaan. Vicky en Nèncy waren ook heel mooi.

60 likes

Ik moet ineens denken (iets heel anders hoor gekke associatie):

aan toen ik met een hele goeie vriend in Italië ging rond reizen en een lokale guy op Grinder hem kwam vertellen dat ie Cinque terre op zijn insta stories steeds verkeerd uitsprak hahaha

6 likes

Dit vind ik altijd zo flauw, iemand aanspreken op uitspraak of kennis. Dat jij het wel weet prima, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.

51 likes

Wat een onzin.
Ik vind Frankrijk een vreselijk land, ik ga me echt niet verdiepen in hoe ik die plaatsnamen uit moet spreken.
Bij de gemiddelde Fransoos zal 's-Gravenhage ook niet echt lekker van de tong rollen.

51 likes

Of Gorinchem.

En laat de Fransen ook maar niet horen wat er van Charlois geworden is in Rotterdam :joy:

10 likes

Nou superioriteitspuntje voor jou: jij kan Diepe goed uitspreken en Mascha niet. Lekker slapen vanavond

5 likes

Jeetje wat neemt iedereen het weer bloedserieus

Het is toch gewoon grappig dat zij Diep zegt, moet er dan meteen bijgehaald worden dat Frankrijk sowieso een kutland is haha?

11 likes

Ik vind dit echt geen algemene kennis maar meer iets voor middelbare Francofielen die zo vaak in Fr geweest zijn dat ze naar hun eigen zeggen ‘zelf ook zo goed als Frans zijn nu’. Ik cringe altijd een beetje als mensen Franse woorden extra Frans gaan uitspreken. Maar goed dat is mijn mening. Houd er echt van om op vloggers te zeiken verder maar kom aan.

13 likes

Hahaha ja idd, wellicht moet dit in het impopulaire meningen topic, maar ik vind Frankrijk toch wel echt het meest overrated land ter wereld.

9 likes

Maar echt het land of de mensen?

3 likes

Nou het land ook, maar dat komt door een vakantie in mijn jeugd. Toen ik voor het eerst naar het buitenland ging (Frankrijk dus), had ik echt parelwitte stranden verwacht, met palmbomen en kokosnoten en aapjes (ik was een klein kind). Maar we gingen naar de Alpen en ik was er niet zo van onder de indruk (verder was het koud en regende het de hele zomer).

Daarnaast vind ik de Franse keuken echt niet zo speciaal (wellicht omdat ik geen vlees eet :rofl:, maar andere mediterraanse landen hebben veel beter eten) en is bijv. Praag 100000000 keer mooier dan Parijs. Ben verder wel fan van croissants, dat hebben die Fransen goed gedaan.

Het is niet dat ik het land haat, maar vind niet dat het de hype waard is.

7 likes

Bonsjoer, ouwe hoer

En daar eindigt mijn talenkennis

25 likes

afbeelding

47 likes

zzzzzzzjus d’orangeeeee

3 likes

Sjaarloos :rofl::rofl::rofl:

Toen ik als niet-Rotterdammert iemand dit hoorde zeggen dacht ik dat ik in de maling werd genomen

17 likes

S’Je ma pel, je kent me wel :wave:

1 like