Beutyblogtopic XL #12

Deze frankrijkhaat doet een beetje pijn in mijn francofiele hart :broken_heart: maar ja, ik vind Disneyland dan weer de hel op aarde

18 likes

Omg. Ik roep dit nog zo vaak! Te grappig

1 like

In de comments van Mascha is ook iedereen aan het janken dat de Fransen alleen aardig doen als je Frans probeert te praten en dat ze ā€œhelemaal geen moeite willen doen om Engels te leren of begrijpenā€.

Vind dat zo’n bizarre houding, je gaat naar HUN land, toch niet gek dat ze HUN taal spreken en lang niet iedereen comfortabel in Engels is. Als je de hele dag Engels wil praten moet je maar in ScandinaviĆ« of Ierland/Engeland op vakantie gaan.

Zó moeilijk is het niet als je naar een land gaat om even simpele conversatie te leren. Ik kan ook geen Italiaans maar aangezien in Napels bijvoorbeeld bijna niemand Engels spreekt, leer ik dan even alle belangrijke simpele dingen en wow iedereen is ineens hulpvaardig.

15 likes

Neem aan dat Mas net als 99% van de Nederlanders er ook de pest in heeft als Duitsers Duits gaan praten in Nederland (of Spanje, op Mallorca, in Frankrijk, Italie, Amerika, of eigenlijk elk ander land ter wereld he he he)

8 likes

Oh Mas zelf zeikt er helemaal niet over! Zij zegt juist dat mensen in Frankrijk zo aardig zijn.

Maar die mensen in de comments, vast.

3 likes

Mijn hoofd maakte van de titel heel even ā€œNew Intercourse - Facebook 1ā€ haha! Niet zo geschikt voor de basisschool :joy:

2 likes

Ugh zo fucking irritant dat ze dan in het Duits bij je gaan bestellen.

1 like

Je mag er zijn!

9 likes

Ben ik nou de enige die voor Frans het boek van Carte Orange had? Met ā€˜coole’ jongeren die in een soort real-life stripvorm avonturen beleefden? Zat ook een CD bij met oefeningen. Maakte Frans op het vwo wel een stuk makkelijker :pleading_face:

17 likes

Middelbare school :scream: hoe dan haha!

Ah dat rapport haha, gelukkig schrijft ā€˜ie er nog even bij dat je er wel mag zijn! :’) Best de juiste prioriteiten met je neus in een leesboek eigenlijk, kunnen de leerlingen van nu nog wat van leren qua motivatie/concentratie om te lezen voor je plezier!

1 like

Omdat ik me dat woord ook nog zo goed herinnerde heb ik dat wel eens aan franse vriendinnen verteld en geen van allen kenden dat woord :joy: omnibus was een grote leugen!
Waarom leerden ze ons niet gewoon office du tourisme

10 likes

Deze had ik ook, met inderdaad ā€˜coole’ jongeren die uit verschillende arrondissementen van Parijs kwamen :joy: Weet nog dat dat meisje Estelle heette en die jongen Florian. De allereerste Frans les ooit in de brugklas schalde de cd door het lokaal ā€œElleeeee 's appelleeeee Estelleeeeā€ en daar denk ik nog altijd aan als ik die naam hoor.

9 likes

Haha precies! Was de namen vergeten, maar nu komt alles weer naar boven :grin:

2 likes

Dit snap ik ook nog steeds niet, letterlijk een van de eerste Franse woorden die je leert is zó moeilijk en het werd NERGENS GEBRUIKT en inderdaad overal office du tourisme :mad:

5 likes

Het enige wat ik nog weet van Frans is dat het eerste woord dat wij leerden ā€˜la piscine’ was, alles wat daarna kwam ben ik vergeten.

11 likes

Citeerde jij Shakespeare in de brugklas?? :scream::scream:

2 likes

Vanaf 3:11 tot en met 3:53. Thank me later.

2 likes

yep!
is er bij mij ook ingedreund (geen idee meer waar het voor was): aus, bei, mit, nach, seit, von, zu, gegenuber, gemas en entlang

zelfde als in het Nederlands (ook niet echt een idee meer waar dit woorden van zijn): zijn, worden, blijven, blijken, lijken, schijnen, heten, dunken en voorkomen
en het rijtje: zullen, kunnen, willen, mogen, moeten, doen en laten.

4 likes

Omg flight of the conchords :heart_eyes: yesss thanks voor de tijdsbesteding voor de komende weken

7 likes

Same

8 likes