Ja ik dacht nog een MRI-scanner ofzo haha, dat ze hersenactiviteit gaan meten
Het lijkt me ook heel anders werken in je hersenen als je weet dat je de resultaten zelf hebt opgevraagd vs dat ze onder de vlog ofzo staan. Maar dat is vast allemaal meegenomen in de onderzoeksopzet.
Op de erasmus universiteit wordt de verdieping waar alle psychologie onderzoeken worden afgenomen het ‘erasmus behavioral lab’ genoemd. Dus Mascha zou gewoon gelijk kunnen hebben met dat het naar het lab werd gestuurd
Ojaa hahaha had ik ook op de VU lang geleden. Kon ik 5 euro verdienen met computertestjes.
Maar alles hieraan schort toch? Ofwel had ze op voorhand moeten melden dat het een experiment was, ofwel helemaal niet. Nu ze het half heeft gemeld dat het 'wetenschappelijk onderzoekt is, zou ze toch op zijn minst moeten meegeven van welke universiteit of onderzoeksgroep? Ik vind het maar vreemd dat je je volgers hierin betrekt zonder open te zijn over wat of hoe. Wat gebeurt er met de ingezonden berichten? Wie heeft daar toegang toe? Wat met GDPR?
Ik kan me toch ook niet van de indruk ontdoen dat het hier over een of andere bachelorscriptie bij een niet al te geïnteresseerde supervisor gaat ipv een echt wetenschappelijk onderzoek…
Enfin, ik denk niet dat we Mascha binnenkort op de cover van Nature moeten verwachten…
Poeh ik zou het moeilijk vinden om gemene comments te bedenken, er zijn wel duizend dingen waarvan ik denk ‘waarom doe je zo???’
maar gemeen? daar zijn die dingen toch niet erg genoeg voor. Een beetje hoofdschudden lijkt me dan wel weer genoeg.
Tbh volg ik ze niet meer maar dit geklungel met die huizen lijkt ook weer in die categorie te vallen.
Oja nee dat onderzoek zal sowieso geen voldoende halen zoals hierboven wordt gezegd. In het geval het wetenschappelijk hoort te zijn dan, want daar komt het niet in de buurt van met dit als meetinstrument en de privacy overwegingen. Ging mij alleen om t gebruik van het woord ‘lab’
Ja, dat sowieso. Verder is er mijns inziens weinig iets wetenschappelijk aan, maar dat was mijn enige gedachte wat het woord ‘lab’ wellicht verklaart.
Haha jaa en saai dat ze vaak waren
Ja inderdaad en je moet ook gewoon een scriptie schrijven met respondenten wiens anonimiteit je moet waarborgen
Met dat ‘lab’ zie ik haar echt voor me in een soort van Milgram experiment, maar dan een waarbij er allemaal elektroden op haar hoofd staan en van die klemmetjes op haar vingers, terwijl er de hele tijd iemand in een witte jas (en wsl ook mondmasker en spatmasker) binnen en buiten loopt😬. Er worden de hele tijd antwoorden getoond, en ondertussen gaan er allemaal onheilspellende piepjes af ofzo.
Hopelijk is het gewoon een scriptiestudent die even kijkt hoe ze zich voelt op een schaal van 1 tot 10 als iemand een lieve of gemene comment achter laat.
Ik vind dat Mascha de plank volledig mis slaat met haar instastory… heel vervelend dat dat is gebeurd, maar om dat op te rakelen en mensen ervan bewust te maken hoe zij dat ervaren heeft…? Ik denk; niet doen en gewoon naar de pride gaan als je dat wil.
Wat probeert ze nou ook te bewijzen? Dat ze zich gediscrimineerd voelde? Wat voegt dit verhaal toe?
Dat ze op alles valt.
Maar daar moest even een verhaaltje omheen.
Ik kan zo slecht tegen mensen die dingen als de pride week volledig om zich zelf laten draaien zoals Mascha. Wat een jankverhaal dit.
Ja bijzonder ook hoe mensen het hele jaar door niks zeggen en tijdens pride dan ineens bi/pan zijn en van zich moeten laten horen. Ik vind het interessantdoenerij.
Ohja ik kon ook al niet wachten op die (vrouwelijke) vloggers die voor pride lekker geil zoenend op de foto gaan met een random vriendin en hiermee bijdragen aan de seksualisering van lesbiënnes en lesbische relaties
Sorry, ik ben een beetje zuur.
Ik vind Mascha’s manier om dit op zichzelf te betrekken echt belachelijk en totaal voorbijgaan aan het idee dat pride eigenlijk een protest is, maar ik vind dit ook nogal stom om te zeggen. Ik ben ook pan en nu single, maar toen ik eerder een relatie met een man had vond ik het echt heel storend om steeds als hetero gezien te worden. Vanuit die positie kun je tijdens pride toch prima wat van je laten horen? En nee misschien niet in de vorm van tongen met je knappe heterovriendinnen voor de foto, maar je hoeft ook niet te gaan lopen doen alsof je hetero bent
Ik vind dat iets anders dan een vlogger die met alles interessant moet doen als het haar uit komt om eerlijk te zijn.
Edit: het maakt mij helemaal niet uit wat iemands geaardheid is en of je daar iets ovr zegt of niet. Dat is puur voor jezelf. Maar wel interessant doen over onderwerpen waar mensen het hele jaar door last van hebben schiet mij in het verkeerde keelgat.
Jeetje ik kan hier zo boos om worden he. Ipv dat ze allemaal leuke dingen of goede doelen of verhalen van andere post. Nee mascha wilt weer even laten weten dat mensen onaardig deden tegen haar. Ik hoop dat ze voor dit stomme verhaaltje ook de volle laag krijgt.
People are dying Mascha.