Ergens verbaas ik me er wel over dat Mascha zo vaak opmerkingen kan maken over minderheden en eigenlijk nooit gezeik over zich heen krijgt. Gregor voelt/is Surinaams omdat hij danst (stereotype much?), ze is ook heel veel bezig met BLM want ze heeft een multiculturele vriendengroep en nu voelt ze zich zelfs gediscrimineerd omdat ze niet direct in de gay community verwelkomd werd. Om dan de gekke uitspraken over dat ze nu zo veel consumeert omdat ze vroeger arm waren en nasi moest eten nog maar even te vergeten. Je kan hier praktisch om de dag wel een nieuwe wereldvreemde uitspraak van haar terugvinden. Hoe los sta je van de realiteit?!
Nouu ja Mari, pak jij moment nu aan om even ongeneerd je eigen blog te pluggen?!
Ja en dan altijd defensief reageren en er niks van leren.
Hier ook âsorry als jij offended wasâ pardon??
Vooral die: âzelfs vrienden (lees: mede influenzaâs) zeggen altijd Mas jij kan echt niks maken. Jij bent altijd de lulâ spant echt de kroon.
Die weet nog altijd niet welke boot hij/zij moet nemen
Omg, stamt hij er vanaf? Surinaamse kenmerken, please. Er is geen 1 stereotype Surinamer, als iemand die zo into de Surinaamse cultuur is zouden ze dat toch moeten weten. Surinamers zijn een mengelmoes van verschillende bevolkingsgroepen of ze moet de inheemse bevolkingsgroep bedoelen, nee dat kan niet want die leven afgezonderd.
Pfff, kan mij hier zo boos om maken maar dat heeft wellicht met mijn eigen afkomst ook te komen.
Zo hé, maar echt. Mensen zijn gecanceld voor minder. Er wordt echt veel van Mascha getolereerd, maar terwijl iedereen volwassen lijkt te zijn geworden, lijkt zij te zijn stilgestaan in de tijd.
Ik vind het ook erg dat ze zijn familienaam als reden benoemt. Bij de âafschaffingâ van de slavernij in 1863 kregen tot slaaf gemaakten vaak een achternaam toegewezen, wat soms de familienaam van de plantagehouder of een verbastering daarvan werd. Als de familienaam van een witte Nederlander dus ook in Suriname terug te vinden is betekent dat meestal eerder dat diegene afstamt van een (witte, Nederlandse) plantagehouder, niet dat diegene Surinaams is. Vind het heel kortzichtig dat ze daar totaal niet bij nadenkt bij het trekken van zoân conclusie.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit soort dingen haar echt boven de pet gaan, ik krijg dat gevoel steeds vaker. Ook met dat âwetenschappelijk onderzoek in het labâ ze heeft denk ik werkelijk geen idee over een heleboel zaken. Ik denk dat het leven in een bubbel ook meehelpt, maar dan is âIk laat me niet uit over maatschappelijke issuesâ wel een mooi excuus als je er eigenlijk geen bal van snapt.
Nee en dat geeft ook helemaal niks toch. Zolang ze er niemand actief kwaad mee doet hoeft ze niet het scherpste mes uit de lade te zijn.
Geeft inderdaad niet, maar zoân houding die ze dan nu bijvoorbeeld aanneemt wel. Als je er niet zoveel over weet, blaas dan ook niet zo hard van de toren.
ik zie dat Mascha met Noor afgesproken heeft en zag bij Noor dat ze weer in een vakantiehuisje zit
Mascha wordt langzaam maar zeker wel echt de queen of vakantiehuisjes
Straks komt ze nog met een LGBTQDNHDHDJDH???-planner met regenboog voorkant.
Vakantiehuisjesgloss
Eerder huizengloss
Ik heb haar ontvolgd na dit alles (volgde haar ook alleen nog maar op Instagram). Hoe kun je zo zijn, echt geen woorden voor.
Neeheee, houseygloss eerder. Ze komt uit Murica hĂš
Ze hoeft het ook allemaal niet te weten maar die gebeurtenis was een paar jaar terug. Na al die jaren alleen jezelf zielig vinden en zo onbekend zijn met de struggles van de lgbtq-community, maar wel ruimte willen innemen? Voor de basiskennis hoef je geen LGBT+ te zijn, alleen een beetje interesse tonen in anderen.