Beutyblogtopic XL #12

Soms voel ik echt plaatsvervangende schaamte voor hoe wereldvreemd Mascha is maar dat ze wel graag de spotlights opeist.

Cis-relaties waarbij 1 niet cis is, Mascha? Really? Je behoort tot de lgbt-community maar blijkbaar ben je zo níet geïnteresseerd dat je je niet eens inleest over basic begrippen binnen ‘jouw’ community. Echt, sorry hoor maar is deze vrouw gewoon echt zo dom of noemen we dit naïef? :sob:

Zo kan je echt niet zijn. Ze is ook vriendinnen met Jessie, een transvrouw, dan zou ‘cis’ geen vreemd begrip voor je moeten zijn als je ooit ook maar iets over trans-personen en hun ervaringen hebt gelezen.

Ik wil altijd geloven dat ze zich nooit uitspreekt over maatschappelijke onderwerpen omdat ze InFlUeNcEr is maar eigenlijk is dat ook één grote BS want als Diana, Bonnie en Teske het kunnen, kan zij het ook met haar vOlWaSsEn PUbliEk. Op een blauwe maandag sprak ze zich uit over seksisme. En nu denk ik: volgens mij houd jij je gewoon echt niet bezig met alles wat verder reikt dan je achtertuin :upside_down_face::woman_shrugging:

58 likes

Over Mascha gesproken; kwam vanochtend dit pareltje tegen. Misschien had ze even haar eigen video moeten bekijken voor de verhuizing :joy:

39 likes

Ik word hier als queer persoon die bijna dagelijks wordt herinnerd aan hoe hard pride nodig is echt een beetje verdrietig van. Of boos. Het zou Mascha sieren als ze door heeft dat niet alles om haar draait. Misschien heeft ze destijds vervelende reacties ontvangen en hebben mensen onterecht aangenomen dat zij een heterovrouw is. Maar ze gaat hiermee compleet voorbij aan het feit dat pride er is omdat de acceptatie voor niet-heterostellen, niet-cismensen en queers in het algemeen zo vaak ontbreekt. Fijn dat je de community wilt steunen. Maar weet waar het om gaat, en word niet boos als mensen je daar op wijzen.

51 likes

jeetje Mari, is dit alweer 5 jaar geleden. never forget can’t even

19 likes

Hahah wat is dit nou weer.
Omg er zijn hheeeeeel veeeeel die dit hebben!! 1#!!! Heeft dit een naam? Ik krijg er wel 3 DM’s over dus het móet een naam hebben!!

Waarom moet alles altijd zo ‘bijzonder’ zijn en een naam hebben bij massa, waarom kan iets niet gewoon een keer ZIJN…
Een cis relatie waarbij 1 van de twee eventueel op iets anders zou kunnen vallen, mocht de cis relatie over zijn. Nou boehoe lekker boeiend.

8 likes

Ja hallo zeg mensen zouden maar voorbij gaan aan het feit dat je heus geen hetero bent en heel bijzonder en speciaal en ruimdenkend bent omdat je ook weleens met een vrouw getongd hebt. Jeetje zeg. Straks zien ze je op een feestje met witte mensen en dan weet niemand dat je ook heus wel zwarte vrienden hebt. Poeh zwaar leven meit.

Sorry deze meid… Irritatie alom

10 likes

Maar hoe gaat dan nu met die leerling?

2 likes

Die leerling was Albert Einstein

24 likes

Oh maar dat vertelt ze dan gewoon hoor! Ze heeft een hele multiculturele vriendengroep

5 likes

En Krekkel voelt zich zelfs Surinaams. Wat in Massa’s wereld betekent dat ie Surinaams ís.

12 likes

Zijn dansmoves toch :joy: Volgens mij ben ik na deze onzin gestopt met kijken naar hen. Of vlak erna.

2 likes

Ergens verbaas ik me er wel over dat Mascha zo vaak opmerkingen kan maken over minderheden en eigenlijk nooit gezeik over zich heen krijgt. Gregor voelt/is Surinaams omdat hij danst (stereotype much?), ze is ook heel veel bezig met BLM want ze heeft een multiculturele vriendengroep en nu voelt ze zich zelfs gediscrimineerd omdat ze niet direct in de gay community verwelkomd werd. Om dan de gekke uitspraken over dat ze nu zo veel consumeert omdat ze vroeger arm waren en nasi moest eten nog maar even te vergeten. Je kan hier praktisch om de dag wel een nieuwe wereldvreemde uitspraak van haar terugvinden. Hoe los sta je van de realiteit?!

41 likes

Nouu ja Mari, pak jij moment nu aan om even ongeneerd je eigen blog te pluggen?!

7 likes

Ja en dan altijd defensief reageren en er niks van leren.
Hier ook “sorry als jij offended was” pardon??

13 likes

Vooral die: “zelfs vrienden (lees: mede influenza’s) zeggen altijd Mas jij kan echt niks maken. Jij bent altijd de lul” spant echt de kroon.

7 likes

Maar ze is zooo sympathiek en relatable

17 likes

Die weet nog altijd niet welke boot hij/zij moet nemen

24 likes

Omg, stamt hij er vanaf? Surinaamse kenmerken, please. Er is geen 1 stereotype Surinamer, als iemand die zo into de Surinaamse cultuur is zouden ze dat toch moeten weten. Surinamers zijn een mengelmoes van verschillende bevolkingsgroepen of ze moet de inheemse bevolkingsgroep bedoelen, nee dat kan niet want die leven afgezonderd.

Pfff, kan mij hier zo boos om maken maar dat heeft wellicht met mijn eigen afkomst ook te komen.

45 likes

Zo hé, maar echt. Mensen zijn gecanceld voor minder. Er wordt echt veel van Mascha getolereerd, maar terwijl iedereen volwassen lijkt te zijn geworden, lijkt zij te zijn stilgestaan in de tijd.

15 likes

Ik vind het ook erg dat ze zijn familienaam als reden benoemt. Bij de ‘afschaffing’ van de slavernij in 1863 kregen tot slaaf gemaakten vaak een achternaam toegewezen, wat soms de familienaam van de plantagehouder of een verbastering daarvan werd. Als de familienaam van een witte Nederlander dus ook in Suriname terug te vinden is betekent dat meestal eerder dat diegene afstamt van een (witte, Nederlandse) plantagehouder, niet dat diegene Surinaams is. Vind het heel kortzichtig dat ze daar totaal niet bij nadenkt bij het trekken van zo’n conclusie.

84 likes