Beutyblogtopic XL #12

Pff ja JK Rowling is zo’n grote teleurstelling geworden hè

4 likes

Enige voordeel is dat Mascha geen tig bestsellers heeft gepubliceerd en het grootste meesterwerk eigenlijk die scriptie is over o.a. haar. :laughing:

6 likes

Whahaha! End of.

7 likes

Wat was er omtrent JKR?

2 likes

Noem je dit nou geen meesterwerk? :scream:

13 likes

Ik krijg er geen happy life van en @Hejira als liefhebber van extreme couponing heb ik nog wel wat op de plank liggen.

@Nestley_Toulhouse

3 likes

Ja dat is wel vervelend.

weggehaald

12 likes

Fair enough maar wat @tessel zegt, haha.

1 like

Als hetero gezien worden door mensen terwijl je queer bent omdat je in een hetero(-passing) relatie zit is voor sommige mensen wel een echt probleem en het is niet zo leuk dat je dat afdoet als onzin. Het boeit jou misschien niet maar anderen wel.

Je hebt er zeker gelijk in dat het ook een privilege is, maar het is ook onzichtbaarheid en een beetje alsof je identiteit/sexualiteit gewist wordt als mensen zeggen dat ‘het toch niet boeit’ of ‘je niet echt bent’ (dat laatste heb jij niet gezegd maar dat wordt wel gezegd).

Er zijn bijvoorbeeld best veel bi-vrouwen in een hetero-passing relatie die hun hele leven maar ‘in de kast’ blijven omdat ze dus inderdaad denken dat het anderen toch niet boeit of dat het aanstellerig is, terwijl ze aan de andere kant ook niet zichzelf kunnen zijn/(het gevoel hebben dat) ze hun identiteit verbergen.

(Hoe Mascha dit weer aanpakt is natuurlijk super dom en irritant, maar wilde het toch maar even gezegd hebben.)

*Duizendste edit maar ok, moest ook even de woorden vinden.

@tessel je bedoelt het vast niet zo maar je comment is best wel schadelijk/een microagression.

Het is echt niet stom naar jullie bedoeld dat ik op jullie reageer, maar ik ben best verbaasd over de hoeveelheid mensen die die mening blijkbaar delen door te liken dus voelde toch de noodzaak wat te zeggen.

30 likes

Dit verhaal, en dat boek?! WTF? :sob:

Ben nog niet eens klaar met lezen maar wat lelijk en transfoob van haar.

Wel super goed dat die prominente acteurs hun nek uitstaken om haar tegen te spreken. Op Robbie Coltrane na, de zak hooi.

Een bekende feminist, Chimamanda Ngozi Adichie lag ook onder vuur om hetzelfde standpunt van het niet erkennen van transvrouwen als echte vrouwen. Alsof de ervaring van trans-vrouwen afdoet aan de ervaringen van cis- vrouwen. Zo apart.

4 likes

Ik keek de vlog van Monica vandaag en zij refereerde naar dit boek, zij is de enige ooit die dit benoemd heeft volgens mij

3 likes

Ik denk dat Mascha gewoon geirriteerd is omdat meubels in verkeerde kleuren is geleverd. Ik denk dat ze niet tevreden is met haar aannemer en interieurstylist. Mascha heeft het Taylor Swift syndroom, altijd de slachtoffer willen spelen en daar op kicken

Ik neem aan dat ze dat niet gratis heeft gedaan

Wanneer speelt Taylor nog ooit een slachtoffer. Dat was ook echt één keer.

38 likes

Taylor Swift werd onnodig gehaat door zowat de hele wereld, lijkt me wat anders dan slachtoffer spelen

33 likes

Ik snap de verbazing en haat rondom mascha niet zo. Het is echt alsof hier gehoopt wordt dat een schildpad leert vliegen en er telkens ergernis is als het wéér niet lukt. Ze doet mega haar best en ik ben er 1000% van overtuigd dat ze alles goed bedoelt. Misschien voor ‘ons’ niet goed genoeg maar ze doet binnen haar kunnen haar best. We kunnen wel willen dat de hele wereld zo woke en understanding is als dit forum maar dat is gewoon niet voor iedereen binnen handbereik, daar is een bepaald IQ en EQ voor nodig. Er word hier ook wel eens vergeten hoe ‘privileged’ dit forum is op dat vlak.

Ze kan altijd bijleren en zo andere gedachtes vormen, maar dat doet ze al. Traag, maar dat is haar tempo??? En dat zorgt er misschien voor dat ze nu (nog) denkbeelden heeft die niet ideaal zijn maar guess what niet iedereen komt perfect en woke de baarmoeder uit. En het proberen en er voor open staan is wat uitmaakt, en dat doet ze 100%. Naar de best of her abilities.

Dat mensen bashen omdat ze dom/niet intelligent zijn en de wereld niet snappen terwijl ze WEL probeert ben ik beetje klaar mee.

16 likes

Ik vind de conclusie dat Mascha dom/niet intelligent is ook behoorlijk bashen.

12 likes

Bedankt voor de uitleg. Aangezien je het een micro aggression noemt haalt ik het even weg, hoeven mensen het niet te lezen

1 like

Er bestaan toch gewoon domme(re) mensen zonder dat daar meteen een waardeoordeel aan hoeft te hangen? Ik vind dat @Cozycute het juist heel neutraal beschrijft.
Wat jij nu doet maakt het juist kwalijk. Net als dat wanneer iemand dik wordt genoemd daar vaak meteen een reactie opkomt van ohhh gemeen. Terwijl, ‘dik zijn’ is gewoon iets feitelijk en zolang we daar zo op blijven reageren komen dikke mensen nooit van het negatieve stigma af.

8 likes

https://youtu.be/7gDKbT_l2us Ik kan deze video ook erg aanraden als je nog meer wil weten

2 likes