ik heb de hele video doorgescrolld maar ik hoor niks over hf of ww
Ze heeft het erover op Instagram.
Ik vind het zo kwalijk dat ze zegt dat je opnieuw leert eten. Nee, je leert eten binnen een puntenaantal. Wat letterlijk gewoon een dieet is.
āIk hou van croissantjes en eet ze nog steedsā maar dan wel toelichten dat ze dan niet voor een croissant kiest omdat hier meer punten aan verbonden zijn.
Sorry ik vind dit zooo fout⦠dit is niet opnieuw leren eten, dit is een eetstoornis ontwikkelen
Ze heeft het er ook over dat ze bij hf bijvoorbeeld dan 20 gram rijst invoert en dat hf prima binnen ww past. Maar 20 gram rijst is zeker geen normale portie, ook bij hf niet.
Wat ik vreemd vind aan het verhaal is dat ze eerst afviel en daarna pas zei dat het door WW komt. Terwijl je haar niet bewust daarmee bezig zag. Van wat ik las maak ik op dat ze in die tijd meer zijn gaan bewegen en meer zelf zijn gaan koken, en dat lijken mij juist goede manieren om een gezonde levensstijl te laten zien aan je (beinvloedbare/soms jonge) volgers
Unpopular opinion maar een croissantje niet eten omdat je je realiseert dat het relatief veel ākostā (aan punten, kcal of vet, wat je ook zou willen rekenen) en de afweging maken tov wat je de rest van de dag wil gaan eten, is niet per se fout of ongezond
Lijkt me dat dat gewoon als onderdeel vd samenwerking was, ook omdat ze een soort onthulling deed over hoe ze t had gedaan
Zou ze echt al maanden vooraf zoān samenwerking plannen en er dan actief mee bezig zijn?
Zag laatst een fragment uit een vlog of filmpje op insta van snoep met chocola dat ze maakten en opeens kwam er snel iets over punten doorheen, alsof ze dacht: ja hier moet ik wel een passend verhaal van maken.
Ja denk t wel met zoiets
Miss moest ze wel minstens bepaald aantal kg afvallen en dat ze dan x bedrag kreeg en dan daarna per lidmaatschap oid
Nee toch! Dat is zo ingewikkeld.
Samenwerking is per x datum en dan is het aan haar om er een mooi verhaal bij te maken dat geloofwaardig is. Of dat nou is, ik heb het gedaan of ik ga het doen maakt volgens mij niet uit
Dit is echt heel overdreven. Ze wilt graag afvallen. Als jij elke dag graag een croissant met jus eet en verder niks verandert val je simpelweg niet af. Ze ontbijt nog steeds elke dag. Ze eet yoghurt met fruit en granola. Hier is niks eetstoornis aan. Ze eet nog steeds croissants, alleen minder.
Er is nog nooit iemand blijvend afgevallen van precies blijven etrn wat je at. Je valt niet af als je niks verandert en er is niks raars met beginnen met het vervangen van je minst gezonde gewoontes voor gezondere alternatieven die minder calorieƫn bevatten. Afvallen is uiteindelijk altijd meer verbruiken dan je binnen krijgt. Haar enige andere alternatief is extreem veel gaan bewegen.
Ik ben niet voor of tegen WW, iedereen moet doen waar hij of zij zich chill bij voelt.
Maar elke keer als ik dit soort dingen lees, denk ik hoe kun je het zo onnodig moeilijk maken. Dagpunten, weekpunten, zero points, extra dagpunten door groente te eten, extra weekpunten door beweging. En dan nog beweren dat het laagdrempeliger is dan calorieĆ«n tellenā¦
Denk dat het promoten van een dieet programma zonder dat je bent afgevallen bent minder geloofwaardig is, maar geen idee
Ik snap oprecht niet wat er zo fout is aan de methode ww. Ja ze kapitaliseren op de onzekerheden van mensen = verwerpelijk. Maar wat er niet goed is aan de methode begrijp ik niet. Het is toch niet ongezond of verkeerd om je bewust te zijn van voedingswaarden en hoe wat je eet zich verhoudt tot de rest van je dag en je week?
Dit is psychologie van de koude grond. Je ontwikkelt geen eetstoornis omdat je dingen als goed en fout labelt. Je gaat ding en niet willen omdat je ze als fout labelt. Als het zo simpel was hadden we allang een oplossing. Het enige dat Mascha zegt is dat een croissantje veel punten kost. Ze houdt er nog steeds van, ze eet ze nog steeds, maar minder.
Ik vind het echt goed dat je een manier hebt gevonden die voor jou werkt, maar je bazuint nu iets rond dat gewoon heel weinig basis heeft. Het is nogal een fel oordeel op basis van de informatie die je hebt.
Mij leek WW juist altijd best een goed concept voor de leek. Het is simpelweg een soort score geven aan een product. Dat is niet schadelijk in basis als het goed onderbouwd is en wordt nu zelfs in de supermarkt gedaan met de NutriScore. Het lijkt me een prachtige manier om mensen die totaal niet bewust met voeding bezig zijn en niet echt weten wat ze nou in hun mond stoppen bewust te maken van welke andere keuzes je kunt maken en hoe je balans kunt creeeren.
De marketing is wel heel veel voor te zeggen en ook het feit of ze nou Ʃcht willen helpen of niet op lange termijn of dat ze uit zijn op winst kan ik niet goed beoordelen. Maar het idee ervan werkt fantastisch voor heel veel mensen denk ik.
Die heb ik niet eerder gehoord
Joe jij en ik kennen elkaar niet. Er is dus niks āomdat jij het zegtā aan. Ik heb ook al meerdere keren gezegd dat ik de manier waarop op Mascha/WW gereageerd wordt onbegrijpelijk simplistisch vind.
Edit; het beeld dat hier geschetst wordt is dat je zo oeps woeps via een app een eetstoornis in valt omdat die app punten geeft aan de hand van de voedingswaarde van voedsel. Kan er veel over zeggen, maar dat is gewoon klinkklare onzin.
Maar eten heeft al een score. Het zijn calorieƫn. Ik snap echt niet wat er lastig is aan calorieƫn tellen.
Ik heb zelf een eetstoornis gehad en het begint dus exact op deze manier. Croissants zijn āfoutā fruit met yoghurt is āgoedā.
De lijn tussen een goede keuze maken, opnieuw leren eten, willen afvallen of zoals een bezetene met voeding omgaan en bij elk voedingsmiddel denken hoeveel calorieƫn (of punten!) zit hierin, is zeer klein.
Je beseft dit op het moment zelf niet, het komt geleidelijk aan en sluipt erin tot je je lichaam kapot maakt.
Goed voor haar dat ze wenst af te vallen, ik hoop alleen ten harte dat het niet zo ver komt als bij mij, zoals een maniak elk voedingsmiddel afwegen.
(Ik hield bijvoorbeeld in de app lifesum elke calorie bij die ik at, kon je barcodes scannen van producten en zo de voedingswaarde bepalen. Op voorhand stelde je dan je maximale calorieopname per dag in. Ik vind dat WW op dezelfde manier werkt, ook al beweren ze van niet)