Beutyblogtopic XL #13

Nee volgens mij is de discussie helemaal niet of WW een dieet is of niet.

Het probleem wat mensen aanhalen aan het begin van deze discussie is dat Mas minder vaak croissantjes eet omdat het veel punten zijn. Dat vinden mensen zeer problematisch en het begin van een eetstoornis. Dat is gewoon bullshit. Doe geen WW als je aanleg hebt voor een eetstoornis of al een fucked up relatie hebt met eten maar dit is geen goede reden om WW te haten. Die redenen noemt @Ovenschaal wel, anderen in deze discussie niet imho.

9 likes

Vind dit ook wel een beetje kort door de bocht tho. Er zijn genoeg mensen die een fucked up relatie hebben met eten en het niet doorhebben en keer op keer weer in de val van een dieet trappen.

14 likes

Ik geloof er niks van hahaha. De mensen die haar flinke kritiek gaven op WW zijn ook de mensen die WW zijn gaan proberen en dan op hun woorden terug komen?

4 likes

En hoe gaat het met de rest van de beautybloggers?

4 likes

Beautybloggen is dood

10 likes

Ik heb nooit het idee gehad een aanleg te hebben voor een eetstoornis en het idee gehad dat ik een fucked up relatie had met eten, maar wilde wel wat afvallen. En dacht he WW klinkt goed, is geen dieet, maar een leeftstijl. De hele marketing truc van WW dus. Ik geloofde het ook echt en zei dat ook tegen mensen: “'Nee hoor, doe geen dieet”’

Intussen kreeg ik wel een fucked up relatie met eten, want brood was te veel punten, dus dan maar een rijstwafel als ontbijt eten, want minder punten, maar wel honger en geen voldaan gevoel. Dus wat nou beter leren eten, dat deed ik niet hoor. Intussen ben ik gestopt met WW en van plan nooit meer aan te beginnen, want het is gewoon een dieet waarbij je, in mijn ogen, niks leert over gezonde gewoontes.

Het is ook zo dat je hoe meer je afvalt, hoe minder punten je mag, om af te blijven vallen. Dus je moet keer op keer je eetpatronen aanpassen, iets wat ik ook behoorlijk kwalijk vind. Zo leer je in mijn ogen nooit een gezond patroon voor langere tijd ontwikkelen.

22 likes

Je weet zelf niet dat je aanleg hebt voor een eetstoornis, zelfs niet als je er midden in zit. Het besef komt pas achteraf.
Misschien is het interessant voor jou om eens de post van Cynthia te lezen over diëten en WW.

Ik quote: Nog even over die croissant. In een gemiddelde croissant zitten ongeveer 200 calorieën. Stel je zit in een calorietekort omdat je wilt afvallen en je eet 1700 calorieën. Dan kan je dus perfect een croissant eten. Of twee. Of drie. Of hoeveel je maar wilt. Maar bij WW dacht ik al die tijd: croissant betekent dik worden. Geen croissants. Croissant = dik. Croissant = vet. Croissant = de rest van de dag heel weinig eten = straf. Ja, je ‘mag alles eten’, ja. Maar zo werkt dit gewoon niet in het hoofd van de meeste mensen.

Wacht gewoon maar af. Tot haar deal met WW afloopt en ze elke Murica-winkel met snackies leegkopen en 3x per dag eten bestellen.

14 likes

Dat is wel een beetje kort door de bocht toch? Niet iedereen weer dat van zichzelf. Wat ik dus juist problematisch vind aan dit soort dingen is dat er een ‘one size fits all’ benadering is. Er worden geen voorzorgsmaatregelen getroffen om mensen die wellicht hierdoor wel een problematische relatie met eten ontwikkelen (of die dit al bij aanvang hadden) eruit te filteren en te kunnen informeren. Ik heb dit zelf ervaren met een ander soort programma (gericht op fitness, maar zat ook een groot eet element in). Dit moest allemaal heel intuïtief maar heel sluipend leren ‘coaches’ die geen reet verstand ervan hebben je allemaal super beperkende gewoontes aan in relatie tot eten. Voor de een werkt dit want die neemt het met een korreltje zout en trekt ook een beetje zijn eigen pad, de ander neemt het een op een over en ontwikkelt daardoor wel verkeerde gewoontes die heel veel schade kunnen toebrengen. Leidt het direct tot eetstoornissen? Misschien niet, maar dat is ook niet zo zwart wit en het kan je echt wel op een glijdende schaal duwen. En het feit dat dit soort programma’s daar geen enkele signalering voor hebben is echt wel kwalijk vind ik.

10 likes

Denk dat je je vergist, lijkt me sterk dat Mila geen krullen heeft als je die bos krullen van Gregor ziet

52 likes

Het is nu lang genoeg over ww en diëten e.d. gegaan in dit topic.

Graag weer om topic gaan, en willen jullie er op gaan letten dat we niet steeds heel veel posts lang off-topic blijven gaan? Zoals iemand al opmerkte is dit bijvoorbeeld een herhaling van een paar weken geleden.

43 likes

Ze heeft zich wel aan de dresscode van huize V gehouden iig.

5 likes

Het hele interieur is daar beige en wit met een baby en een klein kind. Ik zou het niet durven.

5 likes

Dit zag ik laatst iemand anders ook al opmerken maar je hebt gewoon mega goed impregneermiddel en vlekkenspul waarmee je zelfs bloed en rode wijn uit je beige bank kunt krijgen.

Josh zou overigens gewoon een nieuwe kopen denk ik.

14 likes

Wij hebben van dat impregneerspul. Eindstand? Vloeistoffen lopen door de stof van de bank heen omdat het een grove stof is en dus zo in je kussens :sob:. Er werd in de winkel met deze stof geadverteerd alsof de vloeistof er echt als een druppel op blijft liggen, maar dat is helemaal niet. Kost een vermogen, doet weinig.

3 likes

Voel me nog steeds zo opgelicht. We hebben destijds ook contact opgenomen met de verkoper en toen bleek het opeens dat de stof die we gekozen hadden helemaal niet zo geschikt was voor impregnatie. Het was letterlijk de standaardstof én de stof waarop ze de demonstratie deden, maar oke. Ook zou het niet zo zijn dat het er als druppel op blijft liggen, ondanks dat er ook daarvan letterlijk een foto op de website staat. Raad het echt iedereen af.

Om weer on-topic te gaan, ik denk dat Josh een speciale schoonmaakservice voor banken laat komen. Noor doet dat ook met haar witte bank. Het ziet er zoooo chill uit om te zien hoe ze die banken schoonmaken.

3 likes

Zijn er meer mensen bij wie het lijkt of Mascha nieuwe stories heeft, maar waarbij je elke keer op dezelfde WW-spon-stories uitkomt als je erop klikt? Lijkt wel of ze een trucje heeft uitgehaald om meer views te krijgen (en dus meer te verdienen) of ben ik nu te argwanend?

Mascha is de enige bij wie ik dit af en toe heb. En elke keer gaat het dan (toevallig?) om spon-stories.

2 likes

Ik heb dit wel vaker, bij verschillende mensen (ook bij vrienden, niet alleen influencers). Lijkt een soort glitch in instagram te zijn of zo

5 likes

Ah, oké. Dan ben ik dus inderdaad te argwanend en is het gewoon toeval dat dat steeds bij spon is.

2 likes

Haha nee ik snap de gedachte hoor, zeker als het altijd bij dezelfde influencer is. RIP voor jou trouwens dat je dan elke keer opnieuw de reclame ziet😭

6 likes

Haha, ik ben er inmiddels op bedacht en klik niet meer door naar alle stories, maar klik bij de eerste meteen weer weg. :sweat_smile:

5 likes