Ja ik bedoel meer dat we zo’n soort sensatiebelust doemscenario (want ja diegene moet dan ook echt wel kinderloos zijn natuurlijk want anders klopt het verhaal niet) nodig hebben om het af te keuren.
Nou ja het zou je maar overkomen. Het is ook niet zo dat het niet kan gebeuren. Vooral als je hele leven online staat. We weten allemaal ook dat Mascha weleens is gestalked. Zou daarover (over dat stalken) geen grapjes maken.
Grote kans dat dit een man is ja
Ik denk eerder dat er mensen gaan zijn die Mila op straat of haar school gaan fotograferen enzo.
Ga je lekker?
Het lijkt mij sowieso lastig voor Mila dat wildvreemde mensen haar kindertijd kunnen bekijken
Beetje jammer dit.
Die krankzinnige vrouw met onvervulde kinderwens ben ik zelf geweest. Als ik influencers / gewone mensen volgde die zo vaak hun kind in beeld brachten dat het pijnlijk werd voor mij, ontvolgde ik die mensen gewoon.
Ik vind het in beeld brengen van kinderen eerder problematisch vanwege hun gebrek aan privacy, het feit dat zij -in tegenstelling tot bijvoorbeeld kindacteurs- onbeschermd zijn m.b.t. werktijden, en het feit dat er ook actieve pedoseksuelen meekijken.
De mensen met een onvervulde kinderwens zijn over het algemeen gewoon normaal hoor.
Ik vind het echt een beetje eng en raar hoe je dit framed.
Jij ziet die beelden en denkt “Nou wacht maar tot haar iets overkomt, de pedofielen liggen op de loer”.
Het is gewoon raar dat ze zoveel deelt IVM met de privacy van een kind die er nog helemaal geen toestemming voor kan geven, maar om nou creepy doemscenarios de wereld in te slingeren? Sommige dingen hoef je niet op een forum te zeggen.
Inderdaad, die foto waarin ik als vijfjarige geschminkt was een Piet laten we mooi in het fotoalbum.
Dat lijkt mij ook verschrikkelijk. Dan doe je iets als vijfjarige, wat later als problematisch wordt gezien. Daar kun je dan jaren later nog mee geconfronteerd worden als influencer baby.
Ik denk vooral ook aan de mogelijke gevolgen voor de sociale ontwikkeling van zo’n kindje… ook je klasgenoten weten alles van je en dat kan linksom of rechtsom effect hebben. Je kunt worden gepest, of een soort halve celebrity status krijgen… Maar hoe dan ook hebben die kindjes al geen ‘schone lei’ meer als ze aan school beginnen, de puberteit in gaan etc. En ze kunnen de keuze van hun ouders ook nooit meer ongedaan maken… ik vind het echt bizar dat influencers daar niet bij stilstaan. Of althans, dat dat hun keuze niet verandert.
Maar dan was je toch niet wacko en krankzinnig?
Je hebt mensen gewoon ontvolgd. En jouw gevoel herken ik heel erg - want heb ik ook - en ik realiseer mij dat er vast ook mensen zijn die heel anders omgaan met verdriet/frustratie door kinderloosheid.
Maar toegegeven; het had wel een tandje minder gekund qua heftig sensatie voorbeeld.
Maar hoeveel wacko krankzinnige mensen met een onvervulde kinderwens kan je opnoemen?
Ik zit nog steeds in ‘het wereldje’, 1 op de 5 à 6 stellen heeft hiermee te maken, en dan tel ik alleenstaande wensouders nog niet eens mee. Ik ken er zoveel, maar niemand die ooit een kind heeft ontvoerd. Ik denk dat je teveel films gekeken hebt.
Ik kan echt niet naar die beelden kijken die ze steeds in de vlog deelt met die intieme momentjes van hun met Mila. Het voelt echt als iets heel persoonlijks wat ze gewoon zo openbaar zet. Ik snap dat ze het heel leuk vindt om beelden te hebben van het opgroeien van haar kind, maar naar mijn mening hoort dat niet openbaar op het internet voor ieder te zien.
Als ik die stukjes in de vlog zie skip ik het direct, want het voelt als inbreuk op hun privacy ofzo. Ik vind het jammer dat Mascha dat zelf niet inziet en had ook wel beter van haar verwacht eerlijk gezegd.
Ik ben toen ook gestopt met kijken na de vlog van Mila’s verjaardag. Besefte toen ineens hoe intiem sommige stukjes zijn en dat ik bijna het gevoel had dat ik stiekem mee zat te kijken naar iemand z’n prive video’s.
Ik kan me ook zo duidelijk herinneren dat ze aangegeven had dat ze zouden stoppen met haar in beeld brengen na haar eerste verjaardag, maar heb dat sindsdien nooit meer terug kunnen vinden. Misschien dat ik dat toch verzonnen heb…
Dit was letterlijk een verhaallijn in de Britse soap EastEnders zo’n 10/15 jaar geleden haha.
@papierhier En in One Tree Hill met een gestoorde nanny. Waarschijnlijk ook genoeg andere series waarin mensen hun overleden kinderen proberen te vervangen met andere kinderen.
Zat ook in het laatste seizoen van Silent Witness. Als het heel zeldzaam is, is het eigenlijk best wel schadelijk als het zo vaak in series/films als plot wordt ingezet. Lekker stigmatiserend.
Dat is wel mijn lievelings genre😅
Gooische vrouwen ook, daarin gaat de psycho nanny er met een koter vandoor.
Hoe dan ook. Ik vind het immoreel om die vlogs te kijken. Ook met stukjes doorspoelen blijf je het format ( tyfus veel geld verdienen aan een peuter) gewoon steunen.
Mag hopen dat het lichtje binnenkort eens gaat branden bij die twee, maar ondertussen zijn ze zo hypocriet als wat