Bizar wel dat zij sinds haar geboorte elke dag met een vlog online staat (paar uitzonderingen daargelaten). Zijn er andere YouTubers die dat sinds geboorte dagelijks van hun kind hebben? Ik ben het eens met dat die stukjes hee persoonlijk voelen (ook al zijn het haar “goede momenten”) ik skip ze ook tegenwoordig voelt ongemakkelijk ofzo…
“Het kind moet geen publiektrekker in de vlogs worden”
Well, that aged bad
Maar echt. Het exacte tegenovergestelde is waar.
Omg als iemand ooit weet waar je dat terug kan kijken
Ik hoop gewoon dat mensen beseffen dat ook normale beelden van kinderen op vieze websites belanden en dat dat juist erg is omdat daar weinig tegen te doen valt. Het is heel moeilijk om normale foto’s daar weg te krijgen en de mensen die zoiets doen tegen te houden, laat staan straffen.
Ik weet dat het confronterend is om te horen want de meeste mensen willen gewoon wat leuks delen van hun kind, maar het is gewoon beter om het niet te doen.
Dit. Het stomme is: onder privacy wetgeving is het gewoon toegestaan om je kind online te delen. Ik vind 't zo krom. Kinderen onder de 16 jaar moeten toestemming hebben van hun ouders om oa sociale media te gebruiken. Dit is bedacht om de verwerking van persoonsgegevens van kinderen te beschermen. Gemiste kans dus dat het niet ook andersom werkt, bv dat kinderen hun ouders toestemming moeten geven. Zoals het recht op informatie/meebeslissen in de zorg en familierecht is geregeld lijkt me een best prima aanpak.
Ik heb gisteren weer een rijtje mensen ontvolgd waarvan ik inmiddels beter weet hoe hun kind eruit ziet dan waarom ik ze ook alweer volgde. O.a. Anne.merel en Interior.junkie.
Mascha en Gregor realiseren zich ongetwijfeld dat het meer views oplevert als Mila in beeld wordt gebracht, maar zullen voor zichzelf hebben vastgesteld dat dat niet schadelijk is voor Mila.
Voor een ambassadeursschap voor WW gooit Mascha haar principes vrij makkelijk overboord. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat ook zou doen voor iets waarvan ze zich zou realiseren dat het ten koste van Mila zou gaan. Ik denk dat ze er oprecht geen kwaad in zien om Mila zoveel in beeld te brengen. Hopelijk voor Mila veranderen ze nog van gedachten.
Ik vind dat heel naïef voor iemand die van internet haar beroep heeft gemaakt.
Maar ze plaatst de “abonneer knop” niet in beeld wanneer Mila er is. Dus komt goed, jongens.
Ja, ik ook. Er even vanuit gaande dat ze niets zouden doen ten koste van Mila, dan kan ik het alleen maar heel naïef van ze vinden dat ze dit wel doen.
Wel bijzonder dan dat ze voor de geboorte van Mila wel degelijk begreep hoe schadelijk het kan zijn voor een kind…
Mensen moeten eens ophouden met Mascha als een dom, naief gansje te zien.
Ze weet echt wel wat ze doet.
Ik keek vanochtend de vlog van Mascha (volgens mij zat Mila dit keer er niet in), hierin legde ze uit waarom ze alcohol drinkt. Begreep vrij weinig van haar logica. De enige conclusie die ik kon maken
Wijn
Gin
Waarschijnlijk kan ze niet tegen sulfiet, gin heeft dat niet of amper
Heeft ze dat ergens gezegd? Ik hoor haar dat in de video die hier geplaatst is niet zeggen.
Ik hou het op naïef. Maar goed, misschien ben ik hier dan de naïeve persoon wel.
Ik denk dat veel NL vloggers zelf nog niet echt (grote) nadelen ondervonden hebben aan het delen van het dagelijks leven van/met hun kinderen voor een groot publiek (op hier en daar een lompe comment of rare fangirlcomment na). Zeker niet als ze zo klein zijn en ze eigenlijk geen leven hebben buiten met papa&mama en de opvang. Ben heel benieuwd hoe we hier over 5-10 jaar naar kijken, als die kids groter zijn en een eigen sociaal leven hebben en dan blijkt dat er vanalles op internet staat.
Volgens mij heeft de oudste zoon van Shirley hier al mee te maken gehad. Ze gaf toen in ieder geval aan dat ze zijn foto’s en zijn persoonlijke verhalen minder zou gaan delen.
Volgens mij een andere beautyblogger ook. Kan niet op haar naam komen. Ene uit Hellevoetsluis. Zij bakte ook cupcakes. Had prachtige wenkbrauwen. Ze heeft drie kinderen met een Surinaamse man. De oudste is nu al puber en daar deelde ze vroeger ook veel van en die wilde het ook niet meer. En dan spreken we over een jaar of 5-6 geleden, denk ik. Nu is de druk nog groter om elke poep en scheet te delen door de ouders op Social media.
Ah ja! Destijds heette ze Cherryfizz. Ze is nu nog actief op insta met haar planten en slangen en post heeeel af en toe een foto van haar 2 jongste kinderen. De oudste wilde het inderdaad niet meer hebben.
Edit: ik ging even googelen op Cherryfizz en kwam toen op een artikel uit waar haar zoon in 2012 al 8 was. Hij is dus nu gewoon al volwassen. De tijd gaat zo snel. Ik volgde haar al toen ze haar middelste dochter kreeg.
Die beautyblog namen van vroeger zijn het ook allemaal net niet he