Niet iedereen ziet er mooier uit bij gewicht verlies.
(Eric corton als je dit leest ik heb het over jou)
Niet iedereen ziet er mooier uit bij gewicht verlies.
(Eric corton als je dit leest ik heb het over jou)
Never forget toen ik bmhkanker had en kei ziek uitzag iemand me in de supermarkt complimenteerde; oh je bent afgevallen, wat zie je er gezond uit! Mijn pa ontplofte toen ![]()
Jaa en dit is dus de reden waarom mensen het nooit moeten zeggen. Tenzij iemand trots verteld dat diegene js afgevallen. Dan kun je complimenten geven.
Ik zou eerder zeggen dat dit te wijten valt aan zijn donkerder haar en geen bril. Plus die bleke trui geeft hem een andere look dan wat hij anders draagt
Dit bericht is minstens zo kut.
Mascha heeft allemaal meuk gekocht waarvan de helft kapot is/niet werkt. Lang leve materialisme.
Stond er negatiever dan ik het bedoelde. Heb het inmiddels aangepast. Ik vind hem er ook zeker niet slecht uitzien. Wilde alleen maar aangeven dat iemand er wat mij betreft niet perse beter hoeft uit te zien omdat hij/zij is afgevallen. Ik vind zijn uitstraling niet veranderd, dus ziet hij er voor mij niet beter uit (en ook niet slechter).
Dat waren toch gewoon bizar veel clipjes? Dan is echt een levensvoorwaarde.
Ik heb echt nog nooit iemand horen zeggen: âWat zie je er goed uit! Zeker in vergelijking met x geleden, want toen was het niet best.â Of zoiets. Kennelijk vinden mensen zelf dat ze er niet goed uitzien, anders waren ze niet gaan afvallen. En zoals iedereen weet, is afvallen keihard werken. Dus iemand complimenteren met gewichtsverlies zie ik zelf meer als een compliment voor de prestatie.
Er staat alweer een foto van Mila op Instagram, hebben ze lang volgehoudenđ
Toch alleen YouTube dan� Waar ze haar niet laten zien
Maar je kan toch ook meer stralen doordat je blij bent dat je om je gezondheid bent afgevallen? Willen afvallen voor gezondheid kan zorgen creëren, wat vervolgens ook iets doet met hoe iemand eruit ziet. Zoals eerder werd benoemd, er goed uitzien ligt voor een heel erg groot deel aan je uitstraling
Ik denk toch echt dat het in de meeste gevallen om uiterlijk gaat. Of gezondheid én uiterlijk.
Ja dit inderdaad!
En mijn ervaring is ook dat mensen helemaal niet verder kijken dan je lichaamsomvang. Dunner worden = goed en dik = fout.
Ik heb nog nooit zoveel complimenten gekregen als toen ik van BED naar boulimia ging en heel veel afviel. Kreeg vaak te horen dat ik straalde en dat ik er gezond uit zag. Terwijl als ik nu fotoâs van die tijd zie ik echt alleen maar een meisje zie dat alles behalve gezond was of straalde. Maar voor veel mensen telde alleen het gewicht/lichaam.
Ik denk dat het in dit soort gevallen meer gaat om de verandering. Daardoor valt het op en daardoor zegt men er iets over.
En verder: ik heb meerdere keren meegemaakt dat iemand (verschillende personen) was aangekomen en dat dat voor diegene een positieve verandering was. Dat zag je ook in het âstralenâ.
Ja hier kan ik wel inkomen, blijkbaar willen mensen graag een verandering benoemen en richten ze zich niet op âje straalt meerâ. Al zou dat wel meer uitgesproken mogen worden. Sowieso focus op iemands gewicht vind ik erg kut.
Betreft het stukje afvallen=goed heb ik een andere ervaring mee. Toen ik veel was afgevallen, onbewust, kreeg ik van veel mensen juist hun zorgen te horen. Ik kon er niks aan doen, tenminste ik was helemaal niet bezig met afvallen. Ook niet perse wat je op dat moment wil horen, maar in mijn geval zag mijn omgeving wel sneller dat er iets niet goed was dan ik zelf bleek achteraf.
Er zijn toch echt heel veel mensen die ontevreden zijn met hun gewicht, gaan afvallen en het wél leuk vinden om daar complimentjes over te krijgen. Daar doet jouw preek over jezelf niets aan af.
Ik heb het ook niet over het direct tegen iemand zelf hebben, maar hier. Not in the face. Op fora bladen, tijdschriften, waar mensen wél over zichzelf kunnen lezen of horen wordt het juist heel vaak zo gemeld.
Daarnaast net als bovenstaande reacties totaal niet eens met de rest van je comment. âKennelijk vinden mensen zelf dat ze er niet goed uitzien, anders waren ze niet gaan afvallenâ vind ik echt een hele rare aanname, want afvallen hoeft juist niks te maken te hebben met je eigen idee over je schoonheid. Als iemand zelf zich nu mooier zegt te vinden zeg ik wat fijn voor je. Maar kunnen we mensen ook waarderen, accepteren en complimenteren in ĂĄl hun maten in plaats van in vergelijking met hun dikkere fases?
Ik ben aan het afvallen en ik vind het idd leuk om complimenten te krijgen.
Dus complimenten als âWow goed bezig!â Enzo. Maar ik hoef geen complimenten ala " Wow je ziet er beter uit als voor heen"
Want ik ben hot no matter whot
Dat is ook vaak gewoon geĂŻnternaliseerde fatphobia.
Natuurlijk mag je afvallen als je dat graag wil en daar trots op zijn, maar ik vind eigenlijk dat iedereen moet wegblijven van complimenten over het uiterlijk dat daarmee âbeterâ zou worden. Als je dan al een compliment wil geven, kun je zoals @Soy.peor zegt ook de prestatie complimenteren.
Zelf ben ik in de afgelopen 5 jaar veel aangekomen en ik merk dus heel veel verschil in hoe mensen mij zien en benaderen. Dik is echt minder in veel mensen hun ogen. Je wordt vaak niet alleen gezien als minder mooi maar ook minder competent of minder sociaal. Mijn ervaring is natuurlijk geen bewijs voor iets, maar er is genoeg wetenschappelijk bewijs dat dit ondersteunt.
Fatphobia zit gewoon heel diep in de maatschappij en daarom kun je imo niet zomaar zeggen: maar als zij het compliment wel fijn vinden kun je het wel geven. Mensen vinden namelijk soms ook iets ok terwijl het niet goed voor ze is.