Beutyblogtopic XL #13

Door sommige reacties hier zag ik echt al voor me hoe de foefs met een buggy over een snelweg liepen :rofl:

Overdrijven is ook een vak.

61 likes

Toen Gio in Dubai was fietsten er mensen langs op de snelweg :joy:

5 likes

Zou jij dan teleporteren of voor eeuwig op de parkeerplaats van de Denny’s blijven staan?

39 likes

Even de discussie uit de lucht halen mensen, Cynthia straalt niet vanwege het afvallen. Maar vanwege de collageen die ze slikt. :upside_down_face:

15 likes

Oh brrr…. Het bevat rundercollageen. Ik krijg er een beetje kippenvel van als ik het lees, dus dat levert mij bultjes op in plaats van dat het putjes wegneemt😆

5 likes

Ze is ook zo verbaasd en boos dat ze de vorige keer niet al die gratis spullen had gekregen. Geen pyjama?? Geen speciale lelijke gratis tas?? Oh wat erg.

14 likes

Ik neem sinds een aantal maanden elke dag een schepje collageenpoeder en ik moet eerlijk zeggen dat ik positieve ervaringen heb! Veel minder haaruitval en ik heb ook minder bultjes/textuur (ik heb keratosis pilaris op zowel mijn armen, rug en gezicht).

5 likes

Ik snap niet hoe je uit je stoel kunt drijven van luxe en status en ook tegelijkertijd van gratis crap krijgen. Kick je nou op geld of op een gratis nagelvijl?

34 likes

Ah oke! Om eerlijk te zijn heb ik er wetenschappelijk ook geen idee van maar mijn ervaringen zijn positief.

Ik vind trouwens echt dat het mijn haaruitval helpt, ik heb namelijk jaren heel erge haaruitval gehad. Veel meer dan normaal en ook constant (dus niet per cyclus). Sinds ik collageen gebruik en rozemarijnolie door mijn shampoo doe (ja Tiktok hack :rofl:) merk ik echt significant verschil. Wie weet zit het tussen mijn oren hoor maar tot nu toe heb ik het gevoel dat het werkt haha.

9 likes

Als je het idee hebt dat het werkt, waarom dan inderdaad niet? Ook als het niet daadwerkelijk iets doet, maar het placebo effect maakt dat je er lekker door in je vel zit, dan is dat ook een prima deal.

2 likes

Precies! Zolang ik het gevoel heb dat het werkt vind ik het helemaal prima. Ik lees trouwens best veel positieve ervaringen over collageen gebruik dus het zal wel iets doen haha.

4 likes

Maar je refereert nu naar een artikel van Radar waar één persoon zijn twijfels over de werking deelt. Als ik zoek op google met does collagen works vind je ook resultaten van onderzoeken die het tegendeel spreken en aangeven dat het wel weer werkt. Ik geef aan dat ik wél positieve ervaringen heb en jij vind nu dat ik hetzelfde effect zou hebben met suikerpoeder. Dat begrijp ik niet helemaal.

While research is mixed, a few studies have also shown that collagen supplements help with arthritis pain and sports-related joint pain. If this benefit plays out in a large, long-term clinical trial, it could be a game-changer, says Moyad.

Not Everyone’s Convinced

Augusta, GA-based dermatologist Lauren Eckert Ploch says stomach acids break down collagen proteins you eat before they reach the skin intact, so she’s not convinced it helps at all. “The jury is still out.”

Because dietary supplements vary widely in quality and are generally not regulated as rigorously as drugs, Valori Treloar, a Massachusetts dermatologist and nutritionist, prefers that her patients get their collagen from homemade stock using bones from chicken, fish, or beef.

“I think collagen is interesting and there is some data out there suggesting benefit, but I prefer for my patients to eat food,” she says.

En nog deze:

Bottom Line

At this time, non-industry funded research on collagen supplements is lacking. Natural collagen production is supported through a healthy and balanced diet by eating enough protein foods, whole grains, fruits, and vegetables and reducing lifestyle risk factors.

Er is dus niet gezegd dat het daadwerkelijk niet werk, alleen dat er nog veel meer (dus niet non-industry funded) onderzoek gedaan naar moet worden.

5 likes

Vind dit wel ff interessant. Ik zou namelijk als het wetenschappelijk bewezen is, dit wel willen proberen.
maar als het een broodje aap is, zoals veel in de cosmeticaindustrie dan denk ik dikke doei.
Ook zo met haargroei middeltjes. Ik wil eigenlijk gewoon weten, werkt het of niet niet?
Maar doordat alles zo commercieel is of moet, en de meeste mensen(waaronder ik) daar zo gevoelig voor zijn (zelfs al is het een placebo), wordt het allemaal verpest. :sweat_smile:
Bijvoorbeeld biergist of biotine voor haaruitval. Of in dit geval collageen voor gezicht.

Vind het ook zo interessant dat dermatologen (geloof ik) die Cien creme van Lidl als beste adviseren ofzo? Waarom kopen mensen dan toch nog mega dure commerciele meuk…? Puur voor het idee van luxe ofzo?

6 likes

Mascha geeft nu ook op insta aan dat Mila niet meer met haar gezicht op insta zal verschijnen. En dat doet ze toepasselijk in een post met een foto van Mila :joy:

6 likes

We gaan nu echt stoppen met haar herkenbaar in beeld brengen, maar vooruit hier toch nog een foto van haar gezicht. Serieus, kap er gewoon mee en plaatst gewoon geen foto’s meer van haar

71 likes

Maar dit is dus helemaal niet waar als het je gezondheid betreft.

Net als vijfhonderd verschillende vitaminesupplementen slikken omdat je écht zoveel meer energie hebt nu!!1!
Moet je eigenlijk gewoon niet doen als niet door een arts is vastgesteld dat dat verstandig zou zijn.

10 likes

En wát voor een!!! :smile:

8 likes

Ik ben het wat dat betreft met je eens, op dit moment zijn er onderzoeken die positief zijn over de effecten maar is er nog onvoldoende onderzocht (niet gesponsorde onderzoeken) om met zekerheid te stellen dat collageenpoeder werkt. Ik heb zelf wél positieve ervaringen, die deel ik en vervolgens invalideer je mijn mening en geef je een sneer. Dat vind ik flauw. Ook nu je opmerking over pesten is in mijn ogen onnodig. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt en als het werkt voor mij prima toch?

Er is op dit moment nog onvoldoende wetenschappelijk onderzoek gedaan om vast te stellen of het daadwerkelijk werkt maar ook of het daadwerkelijk niet werkt. Ik heb in ieder geval positieve ervaringen :woman_shrugging:.

1 like

Maar ze is zo kjoet :pleading_face:

4 likes

Maar het is heel simpel: jij kán niet weten of je een positieve ervaring hebt met dit middel omdat dat niet voldoende onderzocht is. Ja je merkt iets, maar dat kan net zo goed aan iets heel anders liggen.

15 likes