Sint in een comic
Ik voel mij aangesproken
Maar laat die meid haar hobby’s hebben.
Wie voelt zich geroepen om in oude vlogs van vloggloss te gaan zoeken? Je moet wel nog weten in welke vlog ze bepaalde producten voor campagnes gebruikt (naar mijn mening is dit gewoon onmogelijk, but you never know)
Zoeken naar wat?
Als ze iets voor een campagne gebruikt, moet het in de videobeschrijving staan dus dat pakt Google als het goed is mee in je zoekopdracht
Naar bepaalde samenwerkingen die ze de afgelopen jaren heeft gehad (check de nieuwste vloggloss video). Ze vindt het teveel werk waardoor ze haar volgers aanspreekt om dit te gaan doen.
Freelance
Heeft ze daar echt nul administratie van dan? Wat een chaos.
Het gaat niet om vlogs met een samenwerking erin, maar om vlogs zonder samenwerking waarin wel het product/de dienst te zien is. Mascha noemde Cricut als voorbeeld.
De bloedzuivering van de taxichauffeur comes to mind.
Ben je hier oprecht verbaasd over? Het is mascha he. Die planner maakt ze om een beetje in te knutselen.
Ik snap het niet. Bedoel je vlogs waarin producten te zien zijn waar ze een samenwerking mee had maar waarin dat niet expliciet werd gezegd? Of vlogs waarin producten te zien zijn waar ze nu een samenwerking mee heeft maar ten tijde van die vlog nog niet? Of vlogs waarin producten te zien zijn waar ze toen en nu geen samenwerking mee had/heeft (dat lijkt me vrij onmogelijk?)
Vlogs waarin producten te zien zijn van een samenwerking, maar die ze in die vlog niet in het kader van die samenwerking laat zien. Als ik het goed begrepen heb tenminste.
Haha, hier had ze mooi die assistent voor kunnen gebruiken waar ze een tijd terug naar op zoek was😅
Maar wat wil ze daarmee dan? Alsnog declareren of bij ontevreden klanten zeggen kijk wat ik allemaal nog EXTRA aan reclame uit mijn goedheid heb gemaakt?
Factuurtjes nasturen want ze doet het toch niet gratis?
Het werd mij niet helemaal duidelijk wat ze ermee wil. Vanaf 4:42: “Jongens, ik heb een oproepje. Ik moet heel vaak analyses maken en data doorsturen aan merken waar ik mee werk, dus bijvoorbeeld over, ja, campagnes en hoe dat gaat en zo. En het gebeurt regelmatig dat ik zeg maar voor mezelf een lijstje moet maken voor mij of voor merken van, waar is die campagne, waar zijn er extra vlogmentions… Ik ben namelijk - oké, we gaan nu heel zakelijk praten - maar ik ben iemand die heel veel PR, free publicity geef aan merken waar ik ook mee samenwerk, bijvoorbeeld als ik een campagne heb met iets - een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld Cricut - uh, ik heb daar een samenwerking mee, maar daaromheen gebruik ik dat ook vaak. En ja, dat, dat rapporteer ik niet aan de klant verder, dat weten ze vaak niet echt. Of ik moet het toevallig een keer zeggen, weet je wel. Maar dat is gewoon omdat ik het leuk vind, en dan zit het dus ook in de vlog, maar… En nu is het zo dat ik dat wat beter wil bijhouden.”
Wat ik van begrijp, willen de bedrijven de analyses hebben van Mascha wanneer ze expliciet (dus samenwerking) genoemd worden. Snap wel dat voor een bedrijf handig is. Stel je voor dat ze genoemd werden op 5 oktober en in die week meer verkocht wordt, is dat wel handig om te weten.
Of ze worden is het specifieke filmpje om 11:15 genoemd en er klikken een aantal mensen precies op dat moment het filmpje weg. Of skippen naar een paar minuten later. Ik zou dat als bedrijf ook willen weten.
Maar misschien zitten hier mensen met meer verstand van marketing.
Oke ze wil daar dus extra op cashen
Ja want je doet het toch niet gratis?