Beutyblogtopic XL #13

Aaah hoe grappig, ik heb ooit nog mee gedaan aan WhatABattle :joy:
Maar volledig mee eens. Ik heb het tot 10k abonnees geschopt en word nu 6 jaar later nog vaak aangesproken bij concerten en zelfs op werk dat studenten me herkennen (werk in het hoger onderwijs). Ik spreek eens per jaar nog een vriend die wel door is gegaan en nu >100k subs heeft en tuurlijk er zijn toffe dingen, maar er zit ook echt een keerzijde aan.

5 likes

Ik heb nog speciaal een foto ervan gemaakt maar weet niet hoe ik die hier erin zet maar het kan ook via taxonfoundation.com/insect , bij ons in de lunchruimte staat de veenmol voor

10 likes

Het lijkt me steeds allemaal verschrikkelijk tot ik besef dat ik als ik tien jaar geleden was begonnen ik nu a la WilenTien/Cynthia lekker rustig aan zou kunnen gaan doen ruim voor mijn dertigste. Beetje twee daagjes werken, plannertjes ontwerpen, wel iets voor mij.

10 likes

Daar, vlak onder de oppervlakte, gaat een veenmolman met zin zitten zingen.

Haha lof dit feitje. Heb gestemd hahah

12 likes

Maar daarnaast ook vloggen, mensen die constant over je zeuren op random forums, mensen die je kind willen zien, comments op instagram, mensen die denken dat ze recht op iets van jou hebben… 2 dagen werk 7 dagen de mensheid

12 likes

Daarom is Cynthia wel goals denk ik. Die heeft van de meeste dingen geen last.

12 likes

Denk dat je best nog wat kan doen om dat in te perken. Vooral de achterban hebben om een eigen bedrijf op te zetten lijkt me chill. Zou dan a la Cynthia volledig ergens anders op gaan focussen en af en toe wat foto’s bij elkaar zoeken voor een dagboekje en ter compensatie achterlijk vaak op vakantie en mega luxe uit eten (grootspraak dit hoor. Ik zou gaan janken na 10 onaardige comments)

18 likes

Cynthia kan niet meer leven van haar blog. Daarom is ze ook overgestapt naar andere dingen.

En daarnaast, elke blogger of vlogger leeft met de angst om gecancelled te worden. Het kan elk moment afgelopen zijn. Daar moet je tegen kunnen.

4 likes

Oh ik was zo fan van je blog. Ik vond je heel ‘relatable’ op 1 of andere manier. Maar ik begrijp volledig dat je ermee gestopt bent.

4 likes

Ik dacht dat ze er wel nog van kon leven en dat het haar juist te veel werk gaf waardoor ze een burn-out heeft gekregen?

3 likes

Wow waarom zou iemand dat doen? Als vast staat dat je nu niet meer die bekendheid opzoekt. Heel eng

5 likes

Noem één gecancelde blogger? En dan niet aankomen met mensen die iets ernstigs op hun kerfstok hebben. Als ik 16 jarigen versier word ik ook gewoon ontslagen.

Daarnaast: dat zou juist mijn doel zijn. Niet kunnen leven van social media, maar wel een podium hebben om dingen die ik liever doe te promoten. Cynthia kan ook niet leven van influencerleven omdat ze dat doelbewust is gaan verwaarlozen.

8 likes

Mascha is lekker met alle meiden vandaag. Veel meiden komen. De meiden waren er.

Geen idee wie dat zijn. Josh en ’ de meiden’.

22 likes

Als je als die vrouwen in josh v kleding samen ziet, zie je hoe saai dat merk is. Allemaal wit en beige.

25 likes

Ik heb een show gezien over influencers met niet een paar honderd duizend volgers, maar met echt miljoenen volgers. En toch leefde bij hun die angst om gecancelled te worden, ook al was het misschien niet reeel.

Ik denk dat het onderschat wordt hoeveel druk je elke dag ervaart om geen volgers te verliezen. Dat is iets wat je elke dag bezig houdt. Je moet daar echt tegen kunnen. Het lijkt zo makkelijk, maar ik denk dat die druk loodzwaar is.

6 likes

Ja, in die tijd kon ze er wel van leven. Nu niet meer, dat heeft ze zelf aangegeven.

10 likes

Je moet me denk ik echt wat minder serieus nemen. Edit: Ik fantaseer gewoon over een oneindige afzetmarkt voor mijn pottenbaksels.

Maar wel op een serieuze noot: ik geloof niks van het bestaan van cancelculture. Als je doodsbang bent om gecanceld te worden besef je denk ik prima dat je op het randje bezig bent en ooit eens de consequenties van je acties kunt tegen komen. Er bestaat echt niet zo iets als een vage conspiracy van mensen die ineens anderen de rug toekeren.

8 likes

Mark Rutte is veroordeeld voor rassendiscriminatie en is al 10 jaar minister-president. De VVD heeft een eindeloze lijst aan schandalen en is al jaren de grootste partij. Er bestaat een aparte Wikipedia pagina over alle rechtszaken waar Donald Trump bij betrokken is geweest (als aangeklaagde), en hij werd president van de VS. Moet ik doorgaan?

Cancel culture bestaat niet.

30 likes

Janet Jackson is toch een tijdje gecancelled geweest na het hele Super Bowl incident? Justin Timberlake dan weer niet, hoe zou dat komen🙄

5 likes

Oef flashbacks naar mijn middelbare schoolperiode waar mijn “vrienden” - voor mijn gevoel - van de een op de andere dag niet meer met mij om wilden gaan en de hele klas hun kant koos. Ik was raar, een meeloper en ineens niet leuk genoeg meer.

On topic: dit kan toch ook zomaar gebeuren met influencers? Of nee, dit gebeurt altijd al! Het ene moment is iedereen fan van de ene persoon en het volgende moment zijn we uitgekeken en klikken we op unfollow.

4 likes