Beutyblogtopic XL #13

Ik heb alleen een elektrische fiets en als ik de fiets pak dan betekent dat voor mij dat ik op dat moment niet met de auto ga. En dat zal vast voor meer mensen op die manier werken. Dat is dan toch altijd een voordeel?

Het zal voor mij ook nooit de auto kunnen vervangen want ik woon niet in een grote stad met goed ov netwerk.

7 likes

Nee, want je fietst nu met de elektrische fiets stukken die je anders met de gewone fiets had gedaan, zoals je zelf zegt: je vervangt de auto niet met de elektrische fiets. Dus niet per se een voordeel.

8 likes

Dat hoeft toch helemaal niet? Kan toch zijn dat ze op 30min fietsen van haar werk woont. Wat ze normaal met de auto deed, omdat ze anders helemaal bezweet aankomt. Nu doet ze dat met de elektische fiets, dan is dat toch een voordeel?

9 likes

@Nora89 salty over m’n e-bike meid? :rofl:

4 likes

Dit is voor mij ook 1000% de reden waarom ik een ebike zou aanschaffen. Maar die dingen zijn zo duur :sob:

5 likes

Voordeel voor wie? Elektrische fietsen zijn niet zo zuinig als je zou denken. De accu’s slijten snel, kunnen niet goed gerecycled of gerepareerd worden en de fietsen worden niet altijd met groene stroom geladen (vaker niet dan wel). Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de elektrische fiets voornamelijk normale fietsen vervangt en niet een auto. Dan win je er vrij weinig mee.

22 likes

Waterbesparing want ik hoef minder vocht aan te vullen op plaats van bestemming

45 likes

Ik heb sinds een half jaar een elektrische fiets omdat ik vanuit de stad wat meer achteraf ben gaan wonen. Ik heb niet de financiële mogelijkheid om een auto te kopen. Maar op deze manier kan ik toch weer wat makkelijker op pad, zonder dat ik meteen een hele workout van een fietstocht moet ondergaan. En ik gebruik nu amper nog het OV, wat ook weer geld bespaard. Overigens gebruik ik mijn elektrische fiets echt alleen voor de lange afstanden. verder gebruik ik mijn gewone fiets. Dus voor mij is het niet zo dat ik nu minder beweeg dan voorheen. Voorheen had ik die langere afstanden met het OV afgelegd.

Ok sorry ik zit nu een hele rant over mijn elektrische fiets te plaatsen wat voor niemand interessant is en nota bene in het beautyblogtopic

12 likes

Hahah sorry maar dit is zo zuur. Zelfde als je dat zegt ja waarom eet je niet vegan, met vegetarisch eten is er nog steeds dierenleed en daar red je de wereld niet mee hoorrrr.

17 likes

Ik vind dat niet echt vergelijkbaar, maar oke. Als er met wetenschappelijk onderzoek aangetoond wordt dat elektrische fietsen helaas niet een duurzame uitkomst zijn hoe is dat dan zuur? :sweat_smile:

16 likes

Ik denk dat je dan eerder moet kijken naar verschil elektrische fiets/scooter. Die zou ik makkelijker met elkaar vervangen.

Ik vind het zuur om op elektrische fietsen neer te kijken alsof het zooo iets slechts is voor het milieu. Misschien ook omdat het vaak mensen zijn die zelf nog wel in de auto stappen of lekker gaan vliegen mja een elek fiets kan echt niet hoor, zo slecht! En nee ze gaan vast niet eeuwen mee, net als ‘gewone’ fietsen. Maar het is altijd nog een betere optie dan een auto.

8 likes

Helemaal goed, merk dat jij je er meer in verdiept heb dan ik haha. Ik had het ook niet over een wetenschappelijk onderzoek, maar over een bepaalde situatie waar het daarboven over ging.

3 likes

Dat zegt ze toch ook niet? Wat je vaak hoort is dat elektrische fietsen en die irritante elektrische deelscooters zo’n duurzame oplossing zijn, met het idee dat mensen hun auto vaker laten staan. Maar in praktijk zie je vaak dat het de normale fiets vervangt, dus hoezo groener.

Verder zelf weten hoe je jezelf vooruitbrengt hoor.

21 likes

De fietsmeneer als hij deze discussie ziet:

“Look what I did!”
youtube-video-gif

28 likes

Lol, ik heb een soortgelijke discussie ook iedere week wel een keer met mijn vriend. Sinds hij een elektrische auto heeft vindt hij het geoorloofd om 500 meter met de auto naar de drogist of de snackbar te rijden.

14 likes

Mijn elektrische fiets is nu onderhand 8 jaar oud. Die was eerst van mijn oma geweest. En het is echt een log ding om te rijden, maar hierdoor pak ik wel de fiets ipv ov.

3 likes

Nee, want anders had ik helemaal niet gefietst. :sweat_smile: Ik heb een mega hekel aan fietsen en een e-bike maakt het dragelijk.

9 likes

Genoeg gefietst, graag weer on-topic gaan. Bij voorbaat dank.

78 likes

Ik vind het echt zo’n onzin om je kind met Pasen cadeaus te geven. Serieus, wat is er mis met een paar paaseieren. Daar was ik al zielsgelukkig mee hoor. En je krijgt toch al cadeaus op je verjaardag en vaak ook nog met kerst/Sinterklaas. Zo overdreven Amerikaans/consumptiemaatschappij weer. Maar ik zal wel een zure kantoortrut zijn.

125 likes