Beutyblogtopic XL #13

Ik zou dan vragen " Vonden jullie het vroeger ook leuk om ongewenst een kaars in je kut te krijgen?"
Mensen met hun vroeger was alles beter. Ja in jouw eigen bubbel ja

40 likes

Ik heb wel eens het gevoel dat ‘zulke vrouwen’ bang zijn dat ‘we’ er voor zullen zorgen dat mannen niet meer (op een bepaalde manier, bijv. op de billen slaan tijdens uitgaan of flirterige grapjes) aandacht durven te geven aan vrouwen, omdat zij die aandacht nodig hebben voor hun eigenwaarde.

27 likes

Wat een zware discussie op een blog over beautybloggers.
Who The fuck is Debbie Zwiers ĂŒberhaupt. Ontvolgen die hap, als iedereen dat doet dan heeft zij ook niet meer het gevoel dat haar mening relevant is.
Al die influencers die overal hun mening over geven terwijl ze overduidelijk 0 verstand hebben. Hou het lekker bij leeghoofdige zaken zoals wat de beste foundation is e.d.

18 likes

Ik vind het ook heel misplaatst dat Debbie in haar story (stories eigenlijk, er is nog een vervolg van hierboven) aangeeft dat we Derksen niet massaal als een verkrachter mogen aanwijzen, want dat is aan een rechter. Erg pijnlijk wetende dat veel mensen ĂŒberhaupt geen aangifte durven te doen en/of totaal niet serieus bij de politie genomen worden, er lopen genoeg (meer dan berecht misschien wel) verkrachters rond die er gewoon mee weggekomen zijn om wat voor reden dan ook. Veel komt dus ĂŒberhaupt niet eens voor de rechter.

Iemand penetreren die buiten bewust zijn is = verkrachting (edit: in mijn ogen), omdat er geen penis bij betrokken is geweest maakt het ‘t niet minder erg. Vervang kaars voor dildo en je hebt je antwoord. Dat je niet daadwerkelijk heen en weer bent gaan bonjouren, maar het ‘enkel en alleen’ hebt ingebracht ook. Ik snap echt deze er zijn meerdere kanten/meningen bull shit niet. Het is toch heel zwart wit?

8 likes

Het seksueel binnendringen van een bewusteloze, onmachtige of gestoorde is strafbaar gesteld in artikel 243 Wetboek van Strafrecht (Sr.):

“Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijke onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden, handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie
”

Dan heet het misschien in de rechtszaal geen verkrachting, alsnog is het hartstikke strafbaar. Maar ik denk niet dat deze vrouw op bovenstaande citaat duidt met haar ‘het is niet aan ons om het verkrachting te noemen’.

7 likes

Johan pisvlek Derksen heeft letterlijk zelf gezegd dat het verkrachting is dus haar uitspraak slaat sowieso kant nog wal. Walgelijke vrouw.

9 likes

Ja je hebt gelijk, bedoelde het meer gewoon van elk normaal denkend mens zou dit toch zo bestempelen?

In die andere story zegt ze:

“Daarnaast vind ik het stuitend dat JD een verkrachter genoemd wordt genoemd, terwijl er geen rechter over geoordeeld heeft (en er blijkbaar in die tijd andere wetten waren). Want dat is hoe het hoort te gaan, daar hebben we in NL rechtspraak voor en hoeven we de ‘misdadigers’ niet op het virtuele dorpsplein terecht te stellen - al lijken sommige mensen daarin echt plezier te beleven- dat vind ik heel hypocriet.”

Ik reageer misschien teveel vanuit mijn emotie, maar denk dan kom op man, hij geeft zelf openlijk toe dit gedaan te hebben en jij (niet jij dus, zij haha) begint over rechters die er niet over geoordeeld hebben. Zo van je bent pas een verkrachter als de rechter zo oordeelt, terwijl ik denk je bent een verkrachter als je iemand hebt verkracht, niet alleen als een rechter zo oordeelt (en in de rechtbank heb je dan inderdaad de vraag maar wĂĄnneer heb je dan iemand verkracht, maar voor mij staat dat in deze als een paal boven water).

6 likes

Ik vind sowieso ‘in die tijd andere wetten’ zo’n ontzettende trieste drogredenatie. In de tijd van de slavernij waren er ook andere wetten, denk dat we het allemaal met elkaar eens zijn dat wetten die er vroeger nog niet waren er nu wel zijn met een reden.

55 likes

Ja alsof het in die tijd wel normaal was om een kaars in een bewusteloos persoon te stoppen, bitch please.

Dat is dus mijn hele punt, of iets ooit (van de wet) mocht of de norm was doet er niet zoveel toe, het was toen fout en dat is het nog steeds.

Edit: ik word ook zo moe van het is zo lang geleden gebeurd, het is verjaard bladiebla. Terwijl als iemand nu een moord opbiecht, of we komen er via dna of wat voor onderzoek achter dat Pietje het gedaan heeft, dan willen we ook dat dat tot de bodem uitgezocht wordt en is er geen malloot die het woord verjaard er bij durft te halen.

8 likes

Maar is dat wel zo? Bij mijn weten is dat echt een eeuwenoud artikel (uit 1800 zoveel?) dus sowieso onzin. Alsof het toen normaal en niet strafbaar was idd om een kaars bij iemand naar binnen te steken.

In 1991 is de zinsnede over het binnendringen van het lichaam toegevoegd. Verjaring is 12 jaar (tot 8 jaar celstraf) of 20 jaar (vanaf 8 jaar celstraf) vanaf strafbaar feit.

Maar los daarvan heeft @anon86562306 gewoon gelijk. Iets is niet minder fout omdat het is verjaard.

7 likes

Ah oke! Dan kan ik dat verhaal over andere wetten beter volgen. Maar alsnog onzin natuurlijk, alsof het daarmee niet fout is :face_vomiting:

3 likes

Als het feit al lang en breed verjaard is snap ik niet waarom het OM het nu gaat onderzoeken? Omdat ze tijd over hebben en op dag-verwerking zitten met alle actuele aangiften van zeden feiten? (Sarcastisch, want nee, lijkt mij niet)

5 likes

Het hangt er vanaf, los van hoe het qua bewijs ligt, hoe het strafbare feit wordt gekwalificeerd. Daar heb je ook onderzoek voor nodig. Stel, het is art. 243 Sr, dan is de maximaal straf 8 jaar. Dan heb je te maken met een verjaringtersmijn. Stel het is toch 242 Sr (dan is er wel sprake van verkrachting) is er geen sprake van verjaring. Misdrijven met een maximaal straf van 12 jaar of langer verjaren niet.

3 likes

JD wordt wat uitgebreider besproken in FF Boulevard, handig om het daar verder te doen. Alvast bedankt!

5 likes

Sidenote: ik heb dus dat woorden-aanvulding aan, love it maar soms verbetert ie me en dan vind ik m stom.
Dude
 het is niet Even Boulevard!

4 likes

Hahah Mascha krijgt wijn als cadeautje hier:

Gelukkig herpakt Janice zich snel en geeft ook Gin mee

9 likes

Ondertussen is Mascha badjassen aan het borduren.

6 likes

Met die cirkut? ( ik heb nog steeds geen idee wat het is)

11 likes

Iedereen moet zelf gewoon een Crikutje kopen via haar kortingsdeal want dan kan iedereen hun naam op badjassen naaien.
Maar volgens mij doet ze dit ergens anders :joy:

4 likes