Beutyblogtopic XL #13

Also, iemand schrijft ‘balled’.

8 likes

Goed dat je het hebt gerapporteerd etc hoor, maar waarom volg je diegene dan nog? Lijkt me dat dit soort types pas hun gedrag aanpassen als mensen door te ontvolgen ook laten zien dat dit echt niet ok is.

21 likes

Het is ook eigenlijk een double edged sword. Want iedereen zou vrij moeten kunnen zijn om iets te posten over zijn/haar kind (natuurlijk niet naakt foto/filmpjes).
Het zijn de buitenstaanders die er niet normaal mee om kunnen gaan. Hoe ‘lief’ soms volgers het lijken te bedoelen, het is gewoon not done. Ik ga al helemaal niet starten over mannen.
Uiteraard uitzondering op mensen die hun kind uitbuiten voor centen en dus dagelijks 40 filmpjes van hun kind erop zetten (uiteraard vragen ze niet om viezerikken maar common sense toch…)

Heb ik daarna gedaan. Denk helaas dat het weinig effect zal hebben. Als ik haar profiel nu bekijk staat die post er nog, alleen kan ik hem niet meer bekijken. Je merkt dat het grootste gedeelte van de mensen niet echt een probleem lijkt te zien bij het delen van dit soort dingen… hopelijk komt daar snel verandering in.

Ben ik het totaal niet mee eens. Zo lang een kind niet zelf kan beslissen over zijn/haar privacy hebben ouders dat te respecteren en plaats je geen foto’s of filmpjes van je kinderen online.

37 likes

Hou je profiel gewoon privé op z’n minst als je er kinderen op gaat zetten of andere mensen die geen toestemming (kunnen) geven. Zo lastig is dat niet.

6 likes

Hmm ja, daar heb je inderdaad een punt.

Ik rapporteer ook heel vaak filmpjes en foto’s maar instagram doet er helaas niets mee.

Heb het hier wel al eens vermeld maar er zijn een paar belgische influencers die echt alles van hun kinderen delen en het is ondertussen ook deel van hun job. Dus ze zijn waarschijnlijk zo verslaafd aan geld verdienen met die foto’s dat ze niet kunnen stoppen.

1 like

Maar zelfs dan lijken mensen soms geen grenzen te kennen ofzo. Ik snap wel dat je foto’s van je kinderen op je afgesloten profiel plaatst voor bijvoorbeeld familie. Maar ja, die kunnen er dan vervolgens ook weer mee aan de haal gaan en op Facebook gooien. Godzijdank geen kinderen, hoef ik me nooit daadwerkelijk met dit vraagstuk bezig te houden.

3 likes

Nee klopt maar goed dan heb je iig een beeeeetje oog op wie er kijkt.

Keek laatst op Facebook voor het eerst in een jaar ofzo en was ook super verbaasd door alle babies en kleine kinderen die dan door hun ouders worden opgegeven voor allerlei winacties/‘modellen’ wedstrijden en dan overal please delen erbij.

Echt fucking vreemd.

6 likes

??

Dit vind ik ook zo vreemd, ‘thanks voor het verwijderen’, maar je hebt geen idee hoeveel mensen filmpjes van je kind op hun telefoon hebben staan en ga vooral door met haar dagelijks vloggen, instagrammen en delen :grimacing:

60 likes

Misschien zijn er nog wel 20 anderen die ook filmpjes en foto’s van je kind hebben opgeslagen. Echt HOE ZO gaan er nu geen alarmbellen bij je af dat je niets meer moet delen?

@vitaminwater maar het boeit haar dus wel als ze weet dat iemand het heeft opgeslagen. Echt wtf. Snap sommige mensen hun gedachtegang totaal niet

13 likes

Ja het boeit haar dus duidelijk niet.

14 likes

Er staat mij sowieso iets van bij dat ze zouden stoppen met het plaatsen van content over Mila na haar 1ste verjaardag of herinner ik me dat verkeerd?
De enige maatregelen tot dusver lijken vooralsnog dat ze de oerlelijke subscribe button niet plaatsen in een shot met Mila en dat ze alleen gezellige/vrolijke content van Mila plaatsen. Niet effectief genoeg, lijkt me :sweat_smile:

Die laserbehandeling uit de laatste vlog lijkt me echt chill trouwens

3 likes

Volgens mij is het idee dat ze haar niet inzetten voor spondeals. Dat ze hun geld verdienen met vlogs waar Mila constant in beeld is en ze Mila gebruiken in de thumbnail en titel om kijkers te trekken valt daar schijnbaar niet onder :sweat_smile:

5 likes

Ik zou het een goede eerste stap vinden dat YouTube verplicht wordt video’s waar kinderen in voorkomen te demonetizen en dat het verboden wordt om foto’s van kinderen te plaatsen op accounts waar ook betaalde samenwerkingen op staan.

Al ben ik ook voor een algeheel verbod op het plaatsen van foto’s/video’s van kinderen online, geef kinderen ook het recht om een (of niet) eigen online identiteit te bepalen

41 likes

Daar is ze inmiddels van afgestapt omdat ze vond dat Mila de vlogs zooo leuk maakte en “al die leuke reacties”…dus het boeit haar geen fuck en indirect wordt het kind WEL ingezet voor geld want meer Mila=meer views. Maar wel blijven roepen hoe ze er op tegen is dat kinderen ingezet worden voor spondeals en hoe “real” ze is met haar kijkers.

Mascha:

38 likes

Keek laatst toevallig een vlog en daar zat Mila niet (genoeg) in kennelijk en driekwart van de reacties ging over hoe erg ze Mila misten.

:cry:

6 likes

Omdat geld

5 likes

Mas en Krek hebben gewoon standaard een grote bak in de gang staan waar ze kleding in doen die ze doneren. Dat is toch wel een ultiem voorbeeld van hoeveel spullen zij aanschaffen (niet dat dat echt nieuw is van hen maar vond het toch opvallend)

24 likes