Ik zeg nergens dat die bedrijven dat zijn hé. Volgens mij zijn we het prima eens, want het gaat mij hier totaal niet over ww als bedrijf. Overigens: ook die goede professional zal samen met jou gaan zoeken naar inzicht in je eetgedrag en voedingspatroon (of dat nou tellen, gerechten opschrijven of whatever is) en je vroeg (of laat) vertellen dat afvallen zonder gedragsverandering (=restrictie) onmogelijk is.
En voor iedereen werkt iets anders. Bij sommige werkt intuïtief eten, de ander gaat goed op calorieën tellen, weer een ander op keto. Er is geen perfect dieet/eetpatroon dat voor iedereen werkt
Wat mij stoort aan afvalbedrijven is de onderliggende gedachte Dit werkt en als jij niet afvalt is het jouw schuld
En voor mij komt WW als omslachtig over, maar doe wat je niet laten kan
Grappen over Mascha’s mukbang dieet is achteraf gezien inderdaad niet netjes
Ik denk niet dat andere methodes wel makkelijk toegankelijk zijn om op de lange termijn goed met eten om te gaan als je jarenlang dieetcultuur gewend bent.
Intuitief eten is inderdaad niet makkelijk toegankelijk en je kunt het niet ‘zomaar’ opeens maar je kunt wel leren om je relatie met jezelf en met eten te veranderen, en het is daardoor wel duurzaam.
Dus inderdaad, geen kortetermijn succes.
Ik snap niet helemaal dat iedereen nu weer zo doorgaat op of WW wel of niet werkt, terwijl je hier duidelijk het punt maakt dat iemand shamen om wat hij/zij eet heel kut is. Nee, hartstikke leuk ‘121 mukbangs’.
Samenvatting
Dat is dus precies mijn punt: elke manier die werkt gaat er hoe dan ook vanuit dat je let op wat je eet en je gedrag verandert. (Edit: Of we dat tellen en restricties óf gezonde keuzes en letten op je hongergevoel noemen is taal. Wat ik bedoel te zeggen is het komt uiteindelijk neer op anders omgaan met voeding en minder leren eten). Dat geldt ook voor intuïtief eten, wat dan ook nog eens een manier is die om begeleiding vraagt omdat het sterk psychologisch is. Je kunt er dus niet goed zelf mee aan de slag. Wat de methode dan weer ontoegankelijk maakt, de doorsnee dikkerd krijgt immers maar drie vergoede uren.
Het gaat mij verder totaal niet om korte termijn succes of makkelijke methoden. Überhaupt niet om methoden. Enkel om dat ik me stoor aan de makkelijkheid waarmee wordt afgegeven op calorieëntellen en andere soortgelijke argumenten. Enerzijds omdat het willen afvallen nog verder in een verdoemhoekje duwt en anderzijds omdat het simpelweg niet zo zwart wit is. En zoals @tessel hierboven zegt: de grapjes over Mascha’s eetpatroon vind ik gewoon pestgedrag.
Ze heeft nieteens een rijbewijs??? Hahaha excuse me
Ik zag dit filmpje op TikTok over Tesla waarin de auto nogal overkomt als prut:
Ja dat zegt ze
De auto van jeffrey is kapot en hij had geen budget voor een nieuwe dus ze hebben maar een tesla gekocht. Ze wil hem nog wrappen en het draadloze oplaadsysteem werkt nog niet.
“Ze hebben MAAR een tesla gekocht” 🥲
Tesla staat sowieso bekend als crappy haha. De range qua km’s is vaak slecht en in principe is alles in de auto rond het dashboard e.d. gewoon plastic, dus niet echt goede kwaliteit. @Oprah
Dan kan je in een iets hogere prijsklasse beter voor een niet zo luxe uitgevoerde SQ5 of een Mercedes GLE gaan. Maar goed als ze er blij mee zijn
Echt tijd voor een carrièreswitch
Maar jongens: het is wel een Tesla he!!!
Ik snap het ook niet zo goed. Je zou denken dat iemand onderzoek doet voordat die persoon tantoe veel geld uit gaat geven aan een auto. Alsof ze er totaal niet over nagedacht hebben en gewoon iets hadden van: ohja Tesla is duur en bekend en moet wel goed zijn. 🥲
Ik bedoelde het ook ironisch
Ik vind een Tesla, zeker aan de binnenkant, echt zo’n speelgoed-auto vibe hebben. Is het natuurlijk ook: alleen dan heel erg duur speelgoed.
Woah dit is echt pijnlijk om te zien. Dat raam dat je kunt induwen als een speelgoedauto
Mijn teslahaat is volledig ongefundeerd (alhoewel ik haat Elon Musk, zal er ook wat mee te maken hebben), maar ik zou alleen al geen tesla kopen zodat ik nooit bij zo’n supercharge plek met alle andere teslarijders in een rijtje zou hoeven staan. Zijn vaak van die figuren die hun auto als lifestyle zien.
Ik wilde van het weekend instappen in een tesla (niet van mij), kon alleen niet want de deurklinken waren dichtgevroren.
Ze geeft aan dat Jeff uitvoerig onderzoek heeft gedaan en dat hij met argumenten heeft toegelicht waarom ze een Tesla moeten kopen. Duurzaam en meer waarde vast oa. En het was al heel lang haar lievelings auto (ze vertelt alleen niet echt waarom)
Ik ben het totaal niet met je vergelijking eens . Een dieet gaat over wat wel en niet mag, over gezond en ongezond en over afvallen. Dat is 100 procent waar het niet om gaat bij intuitief eten.
Ik ben hier geen deskundige in maar er is echt veel informatie beschikbaar bijvoorbeeld op instagram. Is het een wondermiddel? Nee, die bestaan niet. Maar het is zeker geen dieet en zeker geen kwestie van taal, dat vind ik te kort door de bocht.
Ik ben het wel volledig met je eens dat je na 3 uur vergoede hulp waarschijnlijk nergens bent.
Hahaha heerlijk dat ze ook zegt dat mensen met de taxi naar dat bedrijf zijn gegaan en zij dan zegt dat ze te skeer zijn daarvoor: “net een Tesla gekocht, geen geld meer voor taxi’s”