Vind het ergens wel grappig dat Mascha alle drama aan haar voorbij laat gaan en gewoon video’s en stories plaatst over hoe mooi haar volgers zijn en hoe haar jaar eruit gaat zien op basis van een willekeurige rij emoji’s 🥲
Vind het wel slim. Ik denk dat het olie op het vuur is, als ze wat zegt. Ze heeft namelijk een contract met WW, dus daar kritisch over zijn lukt niet. Het enige wat ze dan kan doen is de spiel afspelen die we al gehoord/gelezen hebben bij WW gaat het om gezond afvallen en goede keuzes maken
Maar wat zeg je hier nou? Ik beweer niet dat gezond eten en bewegen niet helpt om gezond te blijven of niet gepromoot moet worden.
Cynthia is dan wel ervaringsdeskundige met WW maar wat al gezegd is, ze doet het nu op een heel andere manier én pas relatief kort. En daarbij heeft Cynthia toegang tot ALLES. Dure body analyses, zeer dure personal training, de mogelijkheid en toegang tot platforms waar ze voorgelicht kan worden. Het gros van de mensen heeft dat niet. Het is veel complexer dan ‘oh gewoon gezond en verander je mindset, begin anders klein met je ontbijt!’
Ja tuurlijk, lekker negeren en over een paar daagjes zijn die domme plebs het vergeten. Zolang zij maar haar 

binnen heeft.
Maar het % met succes van ‘gewoon minder eten en meer bewegen’ ligt ook heel laag. Overgewicht is namelijk veel complexer dan dat
Ja leuk dat je dat afvraagt maar dat is dus al uitvoerig onderzocht en bepaald.
Dit is letterlijk de wetenschappelijke consensus. Dat er maar een kleine groep dikke mensen is die met welke leefstijlwijziging dan ook op lange termijn slank blijft. Ik verzin het niet. Daarnaast: zie de nuance. Ik zeg niet dat gezond eten en bewegen maar voor enkelen werkt. Ik zeg dat het vinden van die balans zonder dus te diëten maar bij een kleine groep Cynthias resultaat heeft. Het is geen gouden weg met gegarandeerd resultaat.
@ovenschaal Maar ik ontken dat ook niet. Daarom ben ik ook niet pro ww-reclame. Ik vind alleen dat het wrang is om nu die ene vrouw die het voor de korte termijn (en ik gun het haar echt dat het lange termijn is) lukt om een zeldzame
balans tussen de croissants, wijn, sushi, het gezonde eten en mega actief sportschema vast te houden te gaan vieren en de rest te verguizen omdat ze diëten. Er wordt nu namelijk voorbij gegaan aan de wetenschappelijke consensus: namelijk dat het bijna niemand die echt overgewicht heeft op de lange termijn lukt zonder chirurgisch ingrepen én dat zwaar overgewicht voor sommige mensen gezondheidsgevolgen heeft en er dus redenen zijn om toch allerlei verschillende manieren van afvallen te proberen. Dát is in mijn ogen het verhaal.
Het verhaal is niet ww is slecht don’t do it je krijgt een eerstoornis en wordt sowieso weer dikker. Het verhaal is: iedere dikkerd iets aan zijn leefstijl doet heeft een grote kans om weer dik te worden. Omdat je lichaam reageert op die afvalpoging, je uithoudingsvermogen niet eeuwig is, je eergedrag ook een sterke mentale connectie heeft en je hele omgeving is ingericht op terugval. Waarin de nuance voor mij best mag zijn dat er (mentaal) gezondere methoden zijn dan ww én het geen goed idee is om ww aan te gaan prijzen als influencers. Maar ik het ook belangrijk vind om te benadrukken dat alle andere genoemde manieren óók niet sowieso werken én daarnaast mega abstract zijn (I mean, wat is begin met een gezond ontbijt?).
Ja, maar dat is met geen enkel dieet mogelijk.
Maar dat is toch waar de discussie nu wel om gaat?
In het strak in je zwempak topic wordt er ook over gesproken
Ik dacht heel even dat dit de Tatjana van Mascha was, maar het is dus een ander haha.
Nee Tatjana Almuli heeft een heel goed boek geschreven over dik zijn! Ze heeft zelf meegedaan aan Obese en is daar niet per se beter van geworden.
Wat is ‘het drama’ waar Mas het over heeft in de vlogtitel? Heb geen zin om die vlog terug te kijken
De drama van gisteren was dat de auto storing kreeg net ze dus niet naar haar moeder konden.
Edit: en nu krijgen ze een vervangende auto en daarvoor moest Greg een half uur in de kou wachten omdat er niemand bij de garage was (werd met een taxi opgehaald)
Ik denk dat het wel terugkomt in haar vlog eigenlijk. En dat ze dan gewoon haar eigen comment hierover voorleest die iemand hierboven deelde. Doet ze wel vaker met dit soort dingen.
Maar WW is toch geen piramidespel?
Mascha plaatst de laatste tijd allemaal baggercontent op haar insta(story’s) over emoticons en weet ik het. Volgens mij is dat gewoon om haar ranking op SM omhoog te krijgen ofzo? Dat er meer interactie plaatsvindt ofzo, vind dat ook weer echt iets voor jongere meiden om daarop te reageren. Maar dat was haar doelgroep toch niet? Verwarrend…