Beutyblogtopic XL #13

Mist alleen nog een fedora of zo’n newsboy cap

3 likes

Oprotkoffie, na een etentje.

5 likes

Ligt er echt aan hoe je het zegt en wat je doet. Als je zegt wil je nog koffie, of liever thee of wat fris? En nog nieuwe snacks op tafel zet
Maar als je opstaat en de was gaat opvouwen terwijl je het vraagt tja dan wel ja

6 likes

Bij ons op feestjes in restaurants / cafés is dit vaak wel zo, “oprotkoffie” wordt dat ook wel genoemd. Als je de koffie dan op hebt is het tijd om te gaan. Maar dit is wel alleen het geval op feestjes buitenhuis van vaak oudere mensen. Als je gewoon bij iemand op visite gaat is dit niet het geval en vaak krijg je ook geen oprotkoffie bij feestjes van mensen onder de 45 ongeveer, maar dat kan ook komen omdat het ouderwets is.

2 likes

Het is ook gewoon een optie om direct te communiceren Ipv klusjes te gaan doen of heel aarzelend nog een laatste drankje aan te bieden.

Het zou wel verboden moeten zijn om al als iemand aankomt/onderweg is te zeggen ‘ik wil wel echt om half 10 slapen’, dan is de sfeer direct tragisch. Maar als je eenmaal geen zin meer hebt/moe bent ff de kogel door de kerk of nog beter gewoon jezelf ff vermannen en gezellig blijven doen slapen kan je altijd nog als je dood bent.

30 likes

Ik ben met sommig visite wel bewust van dit, maar hoe vraag je dan echt of ze nog koffie willen? Want ik wil nooit dat iemand gaat want ik vind het 9/10 keer kei gezellig. En meestal is het juist een teken als je ze gewoon niets meer aanbied dacht ik. Ik probeer juist meteen meer aan te bieden als bezoek een leeg glas heeft zo van BLIJF aub voor mijn vermaak. Bij ons volgt trouwens nooit nog een koffie maar altijd un wijntje of un pilske :relieved:

7 likes

Hahaha bij jou is het tegenovergestelde: gast wil weg maar je blijft hun glas volschenken. :stuck_out_tongue:

8 likes

Over het algemeen niet, vaak heeft degene die het feest houdt van te voren met de gastvrouw/man van het restaurant afgesproken hoe laat de oprotkoffie plaatsvindt. Maar ik ben ook wel op feestjes geweest waarbij mensen eerder koffie bestelden en daarna weggingen, maar soms gingen mensen ook wel weg zonder koffie maar dan waren ze er vaak nog niet zo lang geweest.

3 likes

Nu snap ik waarom mijn ouders met hun feestjes om 4 uur ‘s nachts nog koffie nemen met die drie dronken vrienden die altijd overblijven :’)

6 likes

Haha ja dit is de enige manier hoe ik deze codetaal nog wat zou kunnen begrijpen of oppikken zelf.

Mijn vriend ontdekte op een gegeven moment dat zijn ouders altijd weg gaan als hij ze voor de 3x drinken aanbiedt dus sindsdien gebruikt hij het wel is in zijn eigen voordeel.

Zou zelf die hint nooit oppikken als ga aub weg

9 likes

Die gast is toch gewoon niet goed? Hoe die tijdens dat rare koffie stuk ook weer CONSTANT door haar heen mompelt met dat pruilende kleuterbekkie van m. Die wordt steeds infantieler.

5 likes

Hoe is dit codetaal? Als ik vraag of je nog koffie wil (of iets anders) dan bedoel ik ook precies dat. Anders vraag ik wel of je kunt vertrekken omdat ik moe ben/nog iets moet doen. Subtiele hints werken toch nooit? Bij wat dan ook?

29 likes

Omf ik scrollde heel even door de pagina… Zo veel plaatsvervangende schaamte. Regel 1 van lipsyncing: LEER DE FUCKING TEKST

3 likes

Ik heb op heel veel bruiloften gewerkt met oprotkoffie of oprotfriet en echt iedereen weet dat je daarna weg moet

8 likes

Oh ja, vaak oprotfriet of oprot broodjes beenham bij feestjes van jongere mensen.

13 likes

Nou joh doe eens normaal

6 likes

Ik doe normaal hoor.

3 likes

Dit is de reden dat ik bezoek op een gegeven moment bijna geen drinken meer aan durf te bieden. Heel vaak volgt dan het anwoord ‘nee we moeten er eens vandoor’ terwijl ik het nog zo gezellig vind :cry: Misschien vatten ze de vraag allemaal op als code

10 likes

Ja ik reageerde ook enkel op het stukje feestjes, thuis zou ik het nooit doen hahaha dan ga ik gewoon douchen en slapen

2 likes