@simsalabim precies dit inderdaad.
Mijn schoonvader is hier trouwens ook heel slecht in qua smoesjes.
We moeten maar weer eens gaan, Insert een of ander excuus zoals de hond moet nog eten (over 2 uur) of tegen mijn schoonmoeder: jij moest nog langs de hema toch? (die open is tot 18u) bijvoorbeeld.
Maar hij is sowieso altijd overdreven in de timing. Dan kan hij de hele middag niks doen, omdat hij savonds een feest heeft ofzo. of als het afwijkt van zijn normale routine van bankhangen. Maargoed deze ergernis hoort in het andere topic
Ik ga pas weg als ik oprotkoffie heb gekregen.
Ik merk dat ik het heel interessant vind in sociale situaties, hoe iedereen doet of is, en smalltalk en dat soort dingen. Of wat je âhoortâ te zeggen op sommige momenten (bijvoorbeeld bij het naar huis gaan) ik denk daar soms teveel over waardoor het ongemakkelijk wordt haha.
Heb altijd bewondering voor mensen die met een gevatte opmerking een gesprek beginnen op straat (bijvoorbeeld onze buurman) ik probeer dat altijd terug te doen (in mijn hoofd) maar er komt nooit echt meer uit bij mij dan hoi! ben ook veel teveel zon pleaser, als mensen op bezoek komen hoop ik helemaal dat ze het gezellig vinden en denken goh wat een leuke mensen. heel treurig eigenlijk
Oh heb jij de handleiding âbezoek de deur uit werkenâ niet gekregen? Echt een mooi toneelspel. Je moet bijtijds de koekjestrommel dicht doen, vooral vertellen dat je moe bent/vroeg wakker was/het druk hebt gehad die dag en het morgen vast ook hectisch gaat worden. Je kunt ook alvast de kussens op de bank rechtleggen en kopjes en glazen naar de keuken brengen. Nog een paar keer overdreven gapen tussendoor. âHoe lang moeten jullie ook weer rijden om thuis te komen?â doet het ook goed!
Een troost ik denk dat de meeste mensen niet (vrijwillig) op bezoek gaan bij mensen die ze niet leuk vinden op de semi-verplichte (schoon)familiebezoekjes na.
Mijn moment of fame in mijn oude stamkroeg was altijd als ik half lam door de microfoon mocht schreeuwen: er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan en de tijd van gaan is nu gekomen Elke week weer.
Als ik geen drinken meer aangeboden krijg zou ik juist denken dat ik weg moest. Moeilijk gedoe allemaal haha.
Ik zou ook denken dat je na een bak koffie nog wakkerder bent om lekker door te kletsen.
Ook goud dat ze dat liedje gemaakt hebben âhet is tijd, de hoogste tijd, bedankt voor weer een avond gezelligheidâ. (draaien ze in mijn stamkroeg bij sluitingstijd)
Kun je ook gerust thuis inzetten.
Als de gastvrouw gaat stofzuigen snap je de hint ook wel
Draaien ze op heel veel plekken en altijd denk ik ânu al?â
Zo zin om op stap te gaan nu
Zeg jij wel eens ânee wij gaan zo/ik ga zoâ op het moment dat iemand aan je vraagt of je nog wat wil drinken?
- Ja, best vaak nu ik er zo over na denk
- Ja, af en toe
- Nee, eigenlijk niet
- Ik heb geen idee
0 stemmers
Ja eerlijk dat is wel het moment om dat te zeggen
âWil je nog koffieâ is voor mijn codetaal voor drink nog eentje en blijf nog effe.
Haha dit doet me denken aan toen mijn vriend laatst aan zijn moeder vroeg of ze een oliebol meewilde voor onderweg (oftewel tijd om te gaan). Mijn schoonmoeder: ja lekker, maar ik heb hem liever nu en warm.
Ja om vervolgens nog super lang te blijven hangen
wil je écht niet nog wat drinken dan? Nee nu gaan we echt!!
Ik vat die vraag dus niet op als een hint om te gaan (en zou het zelf ook niet met die intentie zeggen), maar het voelt vaak wel als een soort beslismoment. Als ik dan nog wat te drinken neem blijf ik nog minimaal een half uur, zo niet dan vertrek ik binnen die tijd ongeveer. Dus mijn antwoord op die vraag is puur afhankelijk van mijn intentie om al dan niet nog meer dan een half uur te blijven.