Beutyblogtopic XL #13

Dat zei ze inderdaad…heb 3x teruggespoeld…wait…huh???:joy:

8 likes

In vergelijking met een Rolex of Patek Philippe is haar Apple Watch wisselgeld toch?

13 likes

Een apple watch is tussen de 300-500 ongeveer. Een ‘echt duur’ horloge ligt eerder tussen de 7k-15k. Of nog hoger.

Dus ja, een apple watch is duur, maar ik denk dat ze iets anders bedoelt hiermee.

12 likes

Was die short video van Mascha de zaterdagvideo op beautygloss? Ik was aan het zoeken naar een video van een everyday look van 2022 omdat ze die short had gemaakt. Maar het is alleen een video van 15 sec…

4 likes

Geen video omdat ze nog ziek is!

4 likes

Ik snap het ook niet maar gezien ze de zaterdagvideo vaak op de zaterdag zelf nog moet opnemen ben ik niet verbaasd :woman_shrugging:t2:

13 likes

Dat snappen wij ook wel. Maar was gewoon weer duidelijk steenrijk/straatarm perceptie van Mascha.

10 likes

Gekke vraag, maar zag dat Debbie pokebowls maakt en daarbij rauwe tonijn en zalm gebruikt die ze gewoon bij de AH heeft gekocht. Ik dacht dat je dat nooit rauw mag eten en daarvoor echt verse rauwe vis moet halen bij een visboer? Of is dit mij wijsgemaakt door een visboer die geld wil verdienen?

2 likes

Je kunt het beste kakelverse vis halen omdat daar minder grote kans op bacteriën mee hebt. Visboer is dan de veiligste optie. Volgens mij kan het wel, maar ik durf het niet aan dus pak altijd gerookte of gekookte producten van supermarkten

4 likes

Ik heb dit nog nooit gehoord om eerlijk te zijn. Ik gebruik met enige regelmatig zalm van de supermarkt om rauw te eten en ben er nog nooit ziek van geworden.

8 likes

Ik haal ook wel bij de supermarkt hoor en nog nooit ziek van geworden! Van de visboer is vaak wel iets lekkerder (want verser?)

1 like

Ahh thanks!!

2 likes

Ik heb dat ook wel eens gehoord maar ik haal t ook gewoon bij de appie. Als je een beetje huiverig bent of zeker weten goeie vis wilt kun je inderdaad beter naar de vis boer gaan.

3 likes

In sommige AH’s maken ze ter plekke verse sushi en daarvoor gebruiken ze ook gewon producten (dus ook vis) uit de winkel. Ik neem aan dat ze dat niet zouden verkopen als het niet ok is.

3 likes

Nee, is niet raar. Als je vis rauw eet, is het belangrijk dat deze vis niet eerder is ingevroren geweest en daarna weer ontdooid. Ik zou daarom de vis bij de AH nooit rauw eten. Maar het kan zijn dat de die zalm natuurlijk direct vers is. Op zich zou er dan op de verpakking moeten staan “ontdooid”, maar dat is geen wettelijke verplichting. Maar zalm die uit Noorwegen komt is vaak wel vers. En gekweekt. Als je ongekweekte zalm uit Alaska kunt krijgen, zou ik oppassen. Die is vaak eerder ingevroren geweest.

De visboer heeft vaak 2 soorten zalm/tonijn, of weet precies hoe zijn vis is behandeld. Ik vraag zelf dus bij de visboer altijd specifiek om vis die niet eerder is ingevroren geweest.

3 likes

Echt, daar heb ik nooit van gehoord. Ik ga het eens aan de visboer vragen.

Van de japanse restaurants waar ik wel eens een chef heb gesproken is de allerverste vis het belangrijkst, dus laten ze het als het nodig is, zelfs invliegen. Enfin, misschien een broodje aap verhaal, maar zo had ik het gehoord.

Maar niet alle verse vis is ingevroren geweest, dat weet ik zeker. Als de vis in Texel vers van zee komt, ligt het vlak daarna in de winkel en die is niet gevroren geweest. Maar dat is Noordzeevis.

6 likes

Mag in NL eigenlijk ook niet vw rauwe vis.

2 likes

Lol en toen ik zwanger was zeiden ze juist dat ik op zich wel verse vis in sushi mocht eten maar alleen van de visboer want anders is het ingevroren geweest en slecht. Echt lekker eenduidig :rofl:

7 likes

Maar op ijs, of gekoeld is toch niet hetzelfde als kamertemperatuur of ingevroren? Daar zit nog wel wat tussen…

5 likes

Ik kan me ook niet voorstellen dat vis dagen onderweg is en niet ingevroren zou worden? En iss, sowieso verplicht vanwege parasieten(al weet ik niet of dit voor alle vissoorten geld).

Vlees wordt na het slachten ook vaak ingevroren als het nog getransporteerd wordt.

3 likes