Maar even voor de duidelijkheid: ik snap dat prima. Het is echt niet zo dat ik een vriendin met chronische pijnen dwing om urenlang met mij op de bank te zitten. Of een ruzie start omdat iemand mij zonder eten weg stuurt. De discussie wordt nu ook veel breder dan mijn berichten. Het gaat nu over een ‘eindtijd’ etc. Het ging mij puur om dat het in Nederland vaak als okay iets wordt gezien om een ander vlak voor het eten met een hint de deur te wijzen en dat ik dat mega raar vind. Niets meer, niks minder.
@Pheline ik zeg toch ook al: dit wordt nu een grote discussie om iets heel kleins wat echt niet dagelijkse praktijk is? Het is niet zo zwart-wit, dat begrijp ik ook wel. Ik kijk gewoon vrij anders naar hoe je met bezoek omgaat dan dat ik in de Nederlandse omgang vaker heb zien gebeuren. Daar mag jij het jouw van vinden. Helemaal prima, maar dat ik dat vind is echt niet zo boeiend of urenlang discussiewaardig en ik snap prima dat er duizenden uitzonderingen zijn.
Om er nog iets in te gooien (nu ben ik aan het stangen) ik vind ook iets van volwassenen die je uitnodigen en dan een tikkie sturen nadat je bent blijven eten. (Ik ben aan het stangen, laten we niet urenlang gaan discussiëren).