Beutyblogtopic XL #13

Maar dat is toch een specifieke situatie. Of vind je dat je dat er dan bij moet zeggen?

Ik vind sommige reacties juist heel individualistisch. Alsof je nooit iets voor een ander kunt doen dat minder comfortabel is voor jezelf. (Uitgaand van de situatie dat je het wel kan, maar gewoon geen zin meer hebt.)

8 likes

Ik heb het over de uitspraak ‘Wij gaan eten’ zoals waar @Shaaar over post. Iemand zeggen dat je het beter uitkomt als die nu gaat: prima, wees gewoon eerlijk over wat je van je gasten wil. Maar niet even iets van moeite doen om iemand een bordje eten aan te bieden vind ik over het algemeen ongastvrij.

2 likes

Maar even voor de duidelijkheid: ik snap dat prima. Het is echt niet zo dat ik een vriendin met chronische pijnen dwing om urenlang met mij op de bank te zitten. Of een ruzie start omdat iemand mij zonder eten weg stuurt. De discussie wordt nu ook veel breder dan mijn berichten. Het gaat nu over een ‘eindtijd’ etc. Het ging mij puur om dat het in Nederland vaak als okay iets wordt gezien om een ander vlak voor het eten met een hint de deur te wijzen en dat ik dat mega raar vind. Niets meer, niks minder.

@Pheline ik zeg toch ook al: dit wordt nu een grote discussie om iets heel kleins wat echt niet dagelijkse praktijk is? Het is niet zo zwart-wit, dat begrijp ik ook wel. Ik kijk gewoon vrij anders naar hoe je met bezoek omgaat dan dat ik in de Nederlandse omgang vaker heb zien gebeuren. Daar mag jij het jouw van vinden. Helemaal prima, maar dat ik dat vind is echt niet zo boeiend of urenlang discussiewaardig en ik snap prima dat er duizenden uitzonderingen zijn.

Om er nog iets in te gooien (nu ben ik aan het stangen) ik vind ook iets van volwassenen die je uitnodigen en dan een tikkie sturen nadat je bent blijven eten. (Ik ben aan het stangen, laten we niet urenlang gaan discussiëren).

12 likes

Tijd om weer on topic te gaan mensen.

21 likes

Ik heb het niet over duizend uitzonderingen. Dat jij aangeeft dat iets niet goed is/anders moet omdat jij iets niet snapt of iets niet leuk vindt (ook al via een grapje), dat kan ik niet helemaal volgen. Zeker niet als het om iets cultureels gaat. Dat het voor jou een klein ding is, is prima. Maar dit is voor mij dagelijkse praktijk. Daarom vind ik het wel een interessant onderwerp!

Edit: @Nescio Sorry, was nog aan het typen.

Wilde me al verontschuldigen voor het plaatsen van dat filmpje :see_no_evil:

5 likes

En @Shaaar ohh pardon ik had het stukje over dat eten even gemist. Ik doelde zelf meer op het stukje dat je vooraf al een eindtijd aangeeft.

3 likes

Wat heeft Emmy (bij Cynthia.nl) toch leuke spelen gekregen om uit te testen zeg. Beetje jaloers! Wil zo graag eff naar Parijs om leuke dingen te kopen in Sephora.

5 likes

Ik vind t ook zo appart dat iemand wel gaat koken als er visite is en dan vervolgens zegt jij moet weg want we gaan eten…
Niet eens van wil je mee eten of wat dan ook.
Als je diegene zat bent dan kun je dat toch ook zeggen voor dat je eten gaat maken.

2 likes

Zie boven Soy.

5 likes

Zijn influencerschap hier valt niet te ontkennen, nee :sleeping:

14 likes

En als er dan een eigen topic voor komt sterft het meestal snel ut. Offtopic gaan heeft een lekkerdere vibe.

Maar goed ik moet ook eerlijk zeggen: ik sla de caronavolgs van Mas even over hoor. Kan nu al raden hoe die gaan.

7 likes

Mascha over Covid, nadat Mila positief is getest: “Het is niet iets dat je kan VisuUaLisEren dat je het niet krijgt.” :laughing:

8 likes

Ze had gewoon “Corona stop!!!” Op haar vision bord moeten plakken.

11 likes

Vond het ook apart dat ze zich vooral druk maakte dat zij het ook krijgt ipv zorgen maken om haar kind.

Maar misschien was Mila alleen hangerig en verder ok :woman_shrugging:t2:

1 like

Als ik mijn vriendinnen over hun kindjes hoor, dan zijn die regelmatig in meer of mindere mate ziek. Die raken bij een beetje koorts niet zomaar meer in paniek ondertussen :sweat_smile:

7 likes

Dit dus! Liever dit zien van Mascha dan bijvoorbeeld Martine die gisteren in haar stories nog een beetje zit op te scheppen dat ze nog geen corona heeft gekregen. Ik zou er niet te hard op roepen als niet-gevaccineerd (en ondertussen ook nog zwanger)

12 likes

Het zijn voor mijn gevoel altijd de ongevaccineerden die even moeten bewijzen dat ze nog geen corona hebben gehad. Alsof ze “zie je wel!!!” zeggen

9 likes

Zijn ook van die mensen die niet testen want ‘ik heb nergens last van’ dus ja dan heb je het inderdaad niet officieel gehad nee

Zo vermoeiend

21 likes

Nee het is vrij naief om te denken dat je het nu nog niet gehad hebt. En inderdaad, ze zijn ook de eerste die het niet zouden toegeven als ze het wel hebben.

3 likes