Beutyblogtopic XL #14

Dat ze zo mailadressen en engagement vergaart om dat later weer uit te buiten met bizarre workshops/cursussen/masterclasses waarin ze mensen kan afzetten met haar unieke ervaringen? Echt goed van haar ja.

19 likes

Ik bedoelde meer goed van haar dat ze gestopt is met alcohol, maar inderdaad ivm de redenen die jij noemt wou ik eerst even checken of iemand het helpend vond.

5 likes

Ik voel een alcoholvrijplanner aankomenā€¦

13 likes

Zou me ook niet verbazen als er een healthy life planner komt. Daar kun je echt alle kanten mee op.

4 likes

Wat vinden we van de nieuwe :sparkles:business motivational inspiration q&a :sparkles: video van Mascha?

Ik vind dat ze hier en daar wel goede punten aanhaalt en benoemt, maar mĆ”n, ik ken niemand die zĆ³ vaak over meningen van anderen begint als zij. Lijkt mij dat er maar weinig mensen zijn die Ć¼berhaupt net zo veel te maken hebben met de mening van anderen, als een influencer? Soms klinkt het echt alsof het echt een heel groot issue is voor haar. Het is bijna knap hoe ze bepaalde antwoorden zo weet te draaien dat ze weer kan aanhalen dat je je niets moet aantrekken van wat anderen vinden of zeggen.

Bijna alsof ze niets anders inhoudelijks te zeggen heeft over hoe ze haar bedrijf heeft gebracht tot waar het nu is.

En geluk is natuurlijk wederom geen factor van haar succes. Jammer dat ze dat soms niet gewoon ownt, dat zou haar veel sympathieker maken. Natuurlijk heb je hier en daar geluk (gehad), ook dat heb je soms nodig als ondernemer. En dat is geen schande :roll_eyes:

5 likes

Ik heb nog maar een heel klein stukje gekeken. Het viel me op dat ze al heel snel benoemt dat zij heel succesvol is, want ze heeft net een huis in Amerika gekocht ā€˜van meer dan een half miljoenā€™ en een nieuwe auto. En ik begrijp wat ze bedoelt te zeggen, maar ik vind het niet zo chic of zo, om zo te benoemen wat voor dure bezittingen je allemaal hebt. Ik kan er niet goed de vinger op leggen.

12 likes

Dat vind ik ook wel weer een beetje Hollands, we vinden het gauw too much om te praten over geld en pronken kan eigenlijk niet. Veel geld verdienen hoeft niet gelijk succesvol te zijn, maar ik vind dat je er eigenlijk niet omheen kan dat Mascha een goedlopend merk/bedrijf heeft opgezet. Daar mag ze ook trots op zijn.

Ik heb de video overigens nog niet gekeken, dus ik ken de context niet. Maar ik merk wel dat we in Nederland niet zo graag over geld praten en van mij mag dat wel wat normaler worden.

8 likes

Ja, dat ben ik met je eens, ik vind het ontzettend knap van haar dat ze zoā€™n succes heeft met de dingen die ze doet. En ik gun haar alles van harte. Ik denk dat ik dan inderdaad gewoon heel Hollands ben in dat soort dingen.

5 likes

Wel mooi dat de titel is ā€œwat verdien ik aan een campagneā€ en ze dan precies nul bedragen noemt. :smiling_face_with_tear:

19 likes

Ik vind het persoonlijk altijd een beetje sneu als mensen lopen te pochen met hoe rijk ze wel niet zijn en wat ze allemaal wel niet hebben. Fijn voor je dat je dat allemaal bereikt hebt, maar ben je dan automatisch beter ofzo?

19 likes

Ik ben nu een kwartiertje aan het kijken en tot nu toe vind ik het niet heel informatief. Het ging even over investeringen. Dus ik denk investeren in je bedrijf, waar geef je je geld uit voor je bedrijf. Maar Mascha heeft het over vastgoed en scam cursussen.

Edit: Ik wil Groeit je brein daarvan? op een tegeltje

6 likes

Ik word zo moe van die mindset dat je je geld moet investeren en dat t ultieme doel slapend rijk worden is. Vooral investeren in bakstenen vind ik gewoon aso, laat andere mensen gewoon daar wonen ipv dat jij daar beter van wordt. En al die cursussen. Er zijn dus serieus dropshipcursussen enzo. Zit ook in facebookgroepen en dan wordt er gevraagd ā€œik wil mijn eigen bedrijf starten maar weet niet watā€. Ja sorry maar hoezo wil je t dan. Word moe van deze wereld.

40 likes

We leven in een kapitalistische samenleving, dus ja :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ja vind ik ook irritant. Als je zo weinig ideeƫn, inspiratie en wilskracht hebt, en niet echt wil werken voor je geld, het dan als een oplossing ziet om louche cursussen te volgen, heb je ook geen ondernemersgeest.

7 likes

Vind het ook terecht dat ze trots is hoor

11 likes

Prima als ze er trots op is, maar ik vind het heel slecht om het kunnen kopen van absurd dure en onnodige dingen als een auto van 1,5 ton gelijk te stellen aan iets bereikt hebben of succesvol zijn. Je kunt godzijdank ook gewoon succesvol zijn en dingen bereiken zonder zoveel geld of zonder zo materialistisch te zijn.

Ligt er zoals @Schaakmat al zegt voornamelijk aan dat we in een kapitalistische samenleving leven dat mensen dat gelijkstellen, maar dat is eigenlijk te triest voor woorden en zouden we moeten (willen) veranderen in plaats van maar gewoon voor waarheid aan te nemen.

Niet dat ik er immuun voor ben verder hoor, ik heb ook wat (te) dure dingen die ik eigenlijk niet per se nodig heb, want ik ben ook gewoon deel van de maatschappij, maar ik probeer er wel bij stil te staan en zou een nutteloze mega auto in een stad voor zoā€™n absurd bedrag dat het overgrote deel der mensheid nooit in zijn leven bij elkaar zou kunnen sparen echt nooit aan mezelf kunnen verantwoorden.

21 likes

Ik vind ā€˜succesvol zijnā€™ sowieso een beetje een vaag en ongemakkelijk iets. Wanneer ben je Ć¼berhaupt succesvol?

8 likes

Wanneer jij joĆ¼w doel hebt bereikt. En dat hoeft niet persee een groot doel te zijn zoals mega rijk of wat dan ook. Maar dat kan ook zijn dat je als kind al droomde om putjes schepper te worden en je bent nu putjes schepper. Dan ben je wat mij betreft ook succesvol

14 likes

Ja helemaal mee eens. Maar wat nou als je geen specifiek doel hebt in het leven :sweat_smile: ik heb dat dus bijvoorbeeld echt niet of ik kan nu gewoon even niks bedenken.

5 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Beutyblogtopic XL #14 (Deel 6).