Beutyblogtopic XL #14

Ik word echt geïrriteerder van meubelen dan van Ali

91 likes

Haha zegt Mascha met dr peperdure gesponde Eijerkamp-interieur

90 likes

GuyssssSsSsSsSsSsSs

26 likes

Ik vraag me ook af wat de kwaliteit is van een bank van ali. Misschien is het wel gewoon prima hoor, dat hoop ik voor ze, maar je kan het niet zien, voelen of proefzitten en het is toch een paar honderd euro

10 likes

Ik zeg het niet vaak, maar ze heeft best een punt (video niet gezien btw). Zoveel random meuk die via bol.com of amazon gewoon doorverkocht wordt, maar dan met een flinke opslag t.o.v. Ali. Als ik me het risico kon veroorloven zou ik ook wel veel meer rechtstreeks via Ali kopen. Volgens mij kun je over dure/grote bestellingen vaak ook wel contact hebben met de seller op Ali voor meer info

9 likes

Hysterische behangen in de nieuw vlog van VeraCamilla. Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

7 likes

Ben het met je eens hoor, ik ben voorstander van kwaliteit kopen en liefst lokaal, maar ik bedoel meer dat als je toch al made in China spullen koopt, waarom dan niet bij de bron

3 likes

Ik vond het eigenlijk wel leuk. Was een beetje “bracing for impact” toen het Versace behang voorbij kwam. Maar de keuze was redelijk rustig, gezien de inhoud van dat boek. Volgens mij wordt het wel mooi!

6 likes

Bol en amazon zijn idd een soort alieexpress 2.0, Maar iemand met het budget van Mascha kan echt wel op zoek naar duurzame alternatieven

3 likes

Ik vind Jeffrey zo lief en grappig haha. Vanaf 16 minuten hebben ze het over hun relatie, het feit dat hij minder verdient en niet mee betaalt aan vaste lasten, female empowerment en de rol van man/vrouw binnen de relatie. Heel leuk om naar te luisteren, lieve mensen, leuk stel :smiling_face:

53 likes

Ik kijk sowieso graag naar de vlogs van Vera. Helemaal als ze samen gaat shoppen met haar moeder. Ben ook reuze benieuwd naar het huis en hoe het eindresultaat wordt.

10 likes

Ik ook! Kijkend naar die tekeningen en moodboards etc. zou ik nooit zelf mijn huis zo inrichten maar vind het toch wel iets hebben en heel erg passend bij Vera. Benieuwd hoe alles straks bij elkaar komt!

13 likes

Ik krijg nog weleens iets mee van inkoop en op Nederlandse woonboulevards denk ik dat wel minstens 70% rechtstreeks uit China komt. Zelfs dure Nederlandse merken laten veel in China produceren. De maakindustrie is daar zoveel groter dan waar ook ter wereld, daar kan je bijna niet omheen tenzij je heel bewust kiest voor productie in Europa, maar dan betaal je daar flink voor en is het 100% iets dat je expliciet als verkoopargument gebruikt.

6 likes

De handyman is er straks om dingen in elkaar te zetten, misschien is die al weg als zij er weer zijn?

6 likes

Maar made in China is voor mijn gevoel toch iets heel anders dan Ali Express.

Als bv Ikea iets in China laat maken dan is Ikea verantwoordelijk voor het borgen van europese kwaliteitsstandaarden. En Ikea wordt aangesproken op het schenden van mensenrechten. En Ikea heeft niet dagelijks een volledig nieuwe collectie ‘gewoon omdat het kan, gebaseerd op klik/zoek gedrag’. Ik heb niet de illusie dat je de productieketen van Ikea wel exact kan volgen, maar je weet al veel meer over je product dan via een Ali-vage-webwinkel. Of zit ik er dan volledig naast?

57 likes

Dat is technisch gezien waar, maar betekent zeker niet dat ieder bedrijf waar jij in Nederland iets koopt alle benodigde veiligheidschecks heeft uitgevoerd. Bij IKEA is die kans wel groot, maar bij een kleiner bedrijf/merk is de kans groter dat er alleen steekproefsgewijs of in heel algemene zin is gecontroleerd wat de herkomst van grondstoffen is en of aan de veiligheidseisen is voldaan. Daarbij vind ik het (vanuit mijn professionele achtergrond) naïef om te denken dat je via AliExpress een heel ander product krijgt dan wanneer je in Nederland bestelt, ook als die bestelling ergens anders is dan op platformen als Bol en Amazon. In veel gevallen zijn er maar 2 verschillen voor jou als consument: je hebt een Nederlands aanspreekpunt als het mis gaat (voor garantie etc) en je betaalt meer.

5 likes

Ik zou echt geen airbnb in -Sleep iedereen voor de rechter voor de kleinste dingen- amerika willen vullen met plastic troep van ali express.

Maar hey niet mijn osso en als er drama is hebben zij weer vlog materiaal.

15 likes

Ik zeg gewoon wat zij zegt, ik heb geen idee hoe ze t verder aanpakken

5 likes

Van Mascha zelf zou ik het verwachten, maar als je dan al iemand anders je kleding op Vinted laat zetten dan verwacht je toch meer dan dit…

13 likes

Tja het zal toch wel binnen 2 dagen uitverkocht zijn, want van Mascha. Zou ik ook niet voor gaan strijken.

9 likes