Beutyblogtopic XL #14

Leuk beetje sensatie hier zo op de late avond

31 likes

Goed lezen.

18 likes

Ja: je gebruikt/eet/drinkt iets wat niet van jou is (en wat ook op gaat, je leent het niet ofzo, het komt niet terug). Dat is eigenlijk te omschrijven als diefstal: je eigent je iets toe wat (nog) niet van jou is. Maar het is pas een strafbaar feit als je daadwerkelijk zonder te betalen de kassa passeert. Iemand kan zijn jas volstoppen met bier, maar het personeel kan pas actie ondernemen na het passeren van de kassa.

10 likes

Ik vind het aso. Maar dat vind ik ook van eten en drinken meenemen in een winkel.

4 likes

Hoeft toch ook niet?

Ik vind het aso, maar ben wel hypocriet want als ik een hongerig kind bij mij heb, die op tilt slaat, dan zwicht ik soms (wat het alleen maar erger maakt, aangezien mijn kind dit gaat onthouden)

Edit: dit is dan wel iets wat afsluitbaar is dus bijv rijstwafels oid die per stuk(s) verpakt zijn, geen gore banaan ofzo. En ik pak dan ook altijd de zelfscanner :grimacing:

5 likes

Zelden iemand zo’n slechte start zien maken hier :joy:

29 likes

Maar als je kind vervelend doet dan is het toch heel slecht om eraan toe te geven. Een kind kan je toch leren dat iets waar je nog niet voor hebt betaald niet van jou is. Een beetje discipline is toch goed, ik geloof namelijk niet dat alles wat gegeten wordt ook wordt afgerekend.

15 likes

Het werd ook allemaal met elke zin erger en erger. Denk dat ze het eerst heeft geprobeerd op het vivaforum maar dat er ook daar geen match was

6 likes

Haha ja helemaal eens hoor. Ik zeg mn kind (bijna 4) ook regelmatig dat we eerst moeten afrekenen, voordat hij iets openmaakt/opeet. De situaties waarin ik zwicht is als ik weer eens om 18:00 uur nog snel avondeten moet halen, nadat ik die kids doodmoe heb opgehaald uit de opvang. Dan koop ik mn eigen falen in time management (met als gevolg hangry kinderen) af met eten :face_with_peeking_eye:

7 likes

Ik wil best beginnen hoor.
Ik ben het eens met alles hierboven :sunglasses:

1 like

Dit is ook altijd zo’n dooddoener he. Veel plezier morgen in de kantoortuin Buuf

11 likes

Niet zo’n gezellige Buuf

4 likes

Ik ben geregeld in een Walmart geweest en heb dit echt nog nooit iemand zien doen. Ik snap ook niet, hoe ze er bij komt dat dit mag. Dat staat negens aangeven. Wat wel zo is, is dat er een Starbucks in bijv. Target zit en dat mag je dan in de winkel drinken. Maar wel eerst betalen natuurlijk.

Moet zeggen dat ik de kleurtjes in het huis wel leuk vind. Ben benieuwd hoe hoog de huurprijs zou zijn, aangezien ze er behoorlijk wat geld in steken.

7 likes

Don’t feed the troll, straks wordt ze dik!

9 likes

Maar je benoemt hier 2 aparte dingen:

1. je pakt iets te eten/drinken wat je niet betaald = stelen
  2. je kind is vervelend want honger/dorst
  3. je kind is vervelend want wil graag xx snoepje

Ik heb ook wel eens gehad dat ik zo’n dorst had en vervolgens best lang in de rij moest wachten en toen had ik al wat gedronken. En ik heb ook wel eens wat gepakt omdat ik veel te laat boodschappen ging doen, met een lege maag en bijna van m’n graat ging. Is dat handig? Nee, maar om dat nou diefstal te noemen. Dat is als je het pakt zonder af te rekenen.

Kinderen leren te wachten om iets (lekkers) te nemen na het afrekenen is 1 ding, maar als ze echt honger/dorst hebben en de caissièrs niet een half afgelebberde banaan, maar bijv een pak liga waar er al 1 uit is afrekent is dat toch ook geen ramp. Het niet afrekenen is een ander verhaal. Je kind iithongeren want discipline volg ik zelf niet hoor hah.

12 likes

Nouja wat fruit uit een bakje eten is ook niet wat heel erg opvalt toch. Of ben jij in zo’n winkel sowieso heel erg bezig met wat andere mensen doen?

Het boeit me geen küt als andere mensen het doen, maar persoonlijk ga ik liever gestrekt van m’n graat dan dat ik eet in een winkel.

Vind het toch echt geen porum, maar ieder z’n eigen levenskeuzes.

74 likes

Buuf lijkt mij een gezellig type op buurtfeesten.

4 likes

Wat een onzin: met je mandje boodschappen neergaan met een kapotte potje augurken en je perzikken rollend over de grond is echt niet minder genant, dan een sultana naar binnen werken (die je daarna wel afrekent).

Maar goed, ieder z’n këüzë idd.

1 like