Beutyblogtopic XL #14

Jawel, dit klopt wel. Dit is jurisprudentie.

Er is ook wel een grijs gebied denkbaar: bijv je boodschappen in een (eigen) open (fiets)mandje verzamelen, maar door spullen in een tas/jas/broek weg te stoppen heeft de eigenaar - de winkel - de spullen niet meer in zicht en dus ook niet in zijn macht.

4 likes

Het klopt alleen als het met het oogmerk van wederrechtelijke toe-eigening in die tas is gestopt. Met andere woorden, je moet het in je tas hebben gestopt om het te jatten. Op zich is het niet de aangewezen manier om spullen in de winkel in je tas te verplaatsen (als je ze nog niet hebt gescand) dus je hebt dan wel de schijn tegen. Ik zou aanraden om gewoon een mandje te gebruiken of een handscanner/telefoon.

Precies… en aangezien je niet weet wat iemand van plan was leid je het oogmerk af van de uiterlijke verschijningsvormen.
Spullen wegstoppen onder je trui/ in je jaszak/ in een tas lijkt op jatten dus het is zeeeeer aannemelijk dat dat ook de bedoeling was.

Inderdaad; daarom: gewoon een mandje gebruiken

3 likes

Ik doe zo vaak boodschappen met mijn eigen tas en heb echt nog nooit gehoord of gezien dat dat niet de bedoeling zou zijn?

8 likes

Jawel joh. Staat toch bij elke supermarkt bij de ingang. Mandje verplicht oid? Maar goed, als je wit en boven de 20 bent gaat niemand er wat van zeggen. Doe het zelf ook altijd direct in de kinderwagen of m’n tas. Dat is juist het grote voordeel van een handscanner.

10 likes

Het wel alles netjes scannen is een contraindicatie voor het oogmerk op de zogenoemde wederrechtelijke toe-eigening.

Dit is de heel juridische benadering er van… in de winkel doen ze ook maar wat. De meeste mensen denken (onterecht) dat er pas na het passeren van de kassa sprake is van diefstal en er dan kan worden aangehouden.

5 likes

Dit is geen juridisch topic.

Graag weer on topic gaan.

13 likes

Mas heeft weer iets nieuws in haar instastories…
Blablabla en toen POEF blabla

En je verwacht het niet POEF rest van het verhaal

11 likes

Haha dit is nog grappiger wanneer je het eerst hier leest en daarna pas in de stories.

Zo random ook. En POEF de tickets waren uitverkocht. En POEF er was direct plek bij de meet&greet.

En POEF Mila kreeg een Mickey toetje. En POEF Mila was precies op tijd wakker voor de safari. En POEF ze zei zelfs dankjewel voor Disney.

:rofl:

18 likes

Huh van al deze voorbeelden zegt ze het maar bij 2 en bij de rest zegt ze het helemaal niet? Beetje overdreven zo :sweat_smile:

9 likes

ā€œJe komt hier in een echte Amerikaanse wijk met zo’n brievenbusā€ Wauw Mascha nu heb je me echt weten te overtuigen om je vakantiewoning te huren

22 likes

Maar even; hoe een leuk leven heeft Mila? Als tweejarige de hele dag zwemmen in je eigen zwembad, rondlopen in een pastelkleurig huis, hangen in Disney en dan ā€˜s avonds naar een schuim(?) party :tada:

52 likes

Dat zal allemaal leuk zijn ja, maar toch moet ik er niet aan denken dat mijn moeder de hele dag een camera vast heeft en alles uit mijn leven vastlegt en deelt met de wereld.

29 likes

Haha ik wíst dat ik natuurlijk een disclaimer hierbij had moeten zetten :smile: Los van de camera de hele dag op je gezicht en los van het feit dat kinderen die dit allemaal niet hebben óók een leuke dag kunnen hebben, heeft Mila toch echt een toptijd daar. Zou mijn peuter wel vinden hoor!

5 likes

Haha nee klopt, omdat het zo random is wanneer ze het wel gebruikt :rofl:

8 likes

Tuurlijk, maar ik word zo ongemakkelijk van het feit dat je zo’n kind helemaal kent en het hele leven volgt? Ik snap echt niet dat mensen daarnaar kijken, brr.

1 like

Ik vind het opvallend dat ze altijd behoorlijk hyper zijn in Amerika.

Edit: Ik lees nu even de comments. Wie van jullie heeft deze geschreven?
afbeelding

11 likes

Sugar rush xxl denk ik

Heb net een poging gedaan tot het kijken van de video, maar ik kan het niet aan. Vind dat deze mensen zo vies eten, al dat gesmak

18 likes

Ik ben altijd wel heel erg benieuwd naar Amerikaanse supermarkten en wat ze allemaal verkopen omtrent Halloween en kerst meuk. Daar kan Nederland gewoon niet aan tippen.

2 likes

Ik hoop niemand van hier. Want anders vind ik diegene een bodyshamende zure trut.

58 likes