Je weet dat ik Vera niet ben hè? Ik reageerde alleen op dat er gezegd werd dat ze er niet op in zou gaan.
Nee weet ik, dus mijn irritatie is niet richting jou maar sorry als ‘t wel zo over komt.
Vind in zijn algemeenheid dat er voor influencers als een Vera etc. die bemiddeld genoeg zijn gewoon nul komma nul excuus is om bij iets als shein te shoppen. Maar ze steekt dan liever haar kop in ‘t zand. Vind ik van haar heel erg tegenvallen juist omdat ze op andere punten die van belang zijn (zoals dat hele Plessen gedoe en make up voor iedereen) wel heel proactief is.
Ja dat ben ik met je eens. Ze koopt ook zo intens veel spullen, dan zou het haar wel sieren als ze wat vaker aandacht geeft aan duurzame materialen/merken.
Zou überhaupt gewoon stoppen met dweepen over de massas aan overpriced troep die ze koopt.
Ze hoeft echt niet te leven van shoplogs op tiktok. Ze heeft een heel merk om zichzelf heen gebouwd, dit soort content levert haar echt niets extra’s op.
Integendeel.
Ja zij was een van de eersten hè
Maar Sanneke heeft wel echt een kleine portemonnee, vind dat wel anders dan Vera.
Ook een kleine portemonee vind ik geen excuus. Als jij voor jezelf besluit dat Shein gewoon geen optie is, dan deal je daarmee en zijn er imo genoeg opties. Het is niet dat je voor Shein geen kleding aan kon. Als je daar blijft shoppen vind je arbeidsomstandigheden gewoon minder belangrijk dan de reden om daar wel te kopen .
(En ja ik heb ook plussize en tot mijn grote schaamte ook eens bij Shein besteld, dat was 1x en nooit meer)
Ja mee eens hoor. Maar wilde alleen aangeven dat ik Sanneke niet te vergelijken vind met Vera die daar al helemáál niks hoeft te kopen.
Ook dat vind ik bullshit. Je hebt ook andere merken waar je relatief goedkoop badkleding kan kopen. Maar ze zeurde ook over mogelijk retourkosten moeten betalen voor kleding. Want als grote maat kon ze niet in de winkel kopen.
Ze heeft ooit eens een vragensticker gedeeld op insta met merken met plussize kleding, specifiek broeken geloof ik. Ik had een paar merken getipt en toen kreeg ik een reactie met:
Dit merk heeft maar 3 spijkerbroeken
Dit merk gaat maar tot maar XL
Dit merk blabla
Met dingen die gewoon pertinent niet waar waren. Een week daarna ofzo had ze een shein of fashion nova geloof ik, waarin ze zei “ja echt ergens anders is niets te vinden”. Zo jammer. Vind hetzelfde van Jessie overigens met al die shein shit.
Hoewel ik niets een excuus vind om daar te bestellen, vind ik Sanneke toch anders. Kan me voorstellen dat iets als retourkosten voor haar wel een issue zijn.
Al is het anders als Vera het doet dan Sanne, ze influenzen wel. Want juist doordat deze 2 hetzelfde zeggen, dacht ik, iemand met weinig geld en die maar weinig winkels kent, dat het voor mij wel kon omdat er ‘bijna’ niks anders is. Had de app gedownload, maar vond het eigenlijk qua prijs nog best tegenvallen (shirt even duur als h&m).
Als ze het kopen en dragen prima, maar om dan shoplogs te maken is niet oké. En ik snap dat ze vragen krijgen waar hun item van is, en dan kun je het wel zeggen, met gigantische disclaimer. Maar 10 stories, een reel/tiktok of shoplog over maken is wel weer andere koek…
Sorry misschien een beetje warrig geschreven.
Tesla en huis moeten toch van iets betaald worden?
Ik vind wat Sanneke doet vooral gewoon niet zo boeiend omdat ze amper influencer is. Elke keer als dingen rondom haar gepost worden denk ik: zij is toch gewoon een instagrammer met relatief veel volgers. Ze kan er absoluut niet van leven en haar aantal volgers is verwaarloosbaar als je het vergelijkt met andere influencers. Is toch totaal anders dan Vera met 211k volgers?
Zij vinden die hippe goedkope bikini belangrijker dan de arbeidsomstandigheden van de mensen die ze maken, dat is wel duidelijk toch. Weet niet wat mensen verwachten wat voor andere verklaring ze daarvoor geven?
En toch vraag ik me altijd af hoe Shein zich verhoudt tot de Zara, h&m, Zeeman, C&A you name it…
Dat kleding duurder is betekent niet per se dat de arbeidsomstandigheden beter zijn, maar waarschijnlijk dat het bedrijf er meer winst op maakt.
Ik zou best graag een lijst willen van alle kledingbedrijven gerankt op duurzaamheid en eerlijkheid etc.
Weet iemand of dat ooit is onderzocht / op een rij is gezet?
Ja, zijn hier op het forum al heel aantal nieuwsberichten gedeeld. SheIn levert véél meer producten dan een H&M of Zara.
Snap dit nooit, je kan toch googlen?
Sorry hoor. Die website die hierboven werd genoemd kwam ik niet tegen bij google.
Nou er zijn nog zo’n 57832688432 zoekresultaten maar goed