Beutyblogtopic XL #14

Ja dat snap ik ook allemaal wel maar ik pas niks bij de h&m dus dan ben je gewoon al uitgespeeld. De plussize lijn is alleen online en ik ben vrijwel helemaal gestopt met kleding bestellen. En kleding van de MS Mode gaat jaren mee, maar een blousje is daar gewoon 40 euro. Ik wil soms ook gewoon een leuke top voor een tientje. Een leuk shirtje voor uitgaan. En ja ik heb dat wel eens gevonden op shein. Ik vind niet dat ik minder recht heb er leuk uit te zien. Maar goed ik koop daar ook niet meer dus ik hoef me ook niet meer te verdedigen eigenlijk.

46 likes

Ja meer geld uitgeven is niet altijd zomaar een optie. Ik heb wat ook kleding van h&m en monki al 10 jaar of langer dus dat was geen grote investering maar heb ik nog steeds. Ik heb nu voor het eerst in m’n leven merken in m’n kast hangen omdat ik via vinted koop. Maar ik ben heb geen plus-size maat dus weet niet of dat voor iedereen een tip is.

Ik snap dat als je niet wist hoe erg shein is iemand zich misschien eens laat verleiden. Daarom is het goed dat het meer in het nieuws komt. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat het meestal ook.

3 likes

Ja vinted en tweedehands is fijn!! Als het tenminste niet wordt weggekaapt door meiden met maat 36 voor een ‘oversized effect’ hahaha. En er worden wel eens kledingruils georganiseerd, Rebels doet mysteryboxen aan het einde van de sale voor een saleprijsje. Ik hoef niet echt naakt te lopen gelukkig.

13 likes

De plus van h&m is af en toe ook om te janken. Zo vaak vormloze zakken. En ook gewoon dingen die jammer zijn terwijl er veel van de normale lijn dan wel leuk zijn.

@Branko Ik denk dat t makkelijk oordelen is. En ook dat we hier op t forum nogal in een bubbel zitten. Helaas is er ook een grote groep die zich niet informeert, of niet eens zo ver er over nadenkt. Zou ook niet weten hoe je dit aanpakt zodat mensen er niet meer willen kopen.

6 likes

Op het forum kopen mensen toch ook shein, wel vaker voorbij zien komen in het laatste aankopen topic.

Er zijn genoeg mensen die het misschien wel eens voorbij zien komen dat iets écht niet goed is
 en dan toch daar iets kopen.

2 likes

Heb je tips voor welke Instagram accounts? Zou ik erg mee geholpen zijn want ik heb hier dus 0 verstand van

3 likes

Denk wel dat ze echt veel druk voelt om hip en actueel te zijn door TikTok en veranderingen in Instagram algoritme en daarom meegaat in dit soort stomme hypes.

4 likes

Zoe Hong heeft een aantal video’s op YT, ik zie zo snel alleen deze:

video

How to Shop for Quality Clothes - YouTube

En https://www.instagram.com/andreacheong_/

Edit:
Deze is ook de moeite waard:

Samenvatting

How to recognize poor vs. good quality in clothes (in 5 points) | Justine Leconte - YouTube

7 likes

En als je op YouTube shein haul zoekt, wordt je niet goed van de hoeveelheid resultaten.

5 likes

Ja dit vind ik vooral heel kwalijk. Elk halfjaar een nieuwe stijl en dan ook mensen uitlachen die iets dragen waar ze vorig jaar zelf ook gewoon mee liepen. Newsflash, de meeste mensen doen langer dan een paar maanden met hun kleding.

5 likes

Als plus-sizer heb ik nog nooit bij She-in of Sheglam (beauty) gekocht. Voor mij is er genoeg keus bij Ulla Popken, C&A, MS, Paprika, Klingel/Happy Size, Zizzi, Bon Prix. Ook dat zal niet altijd geweldig geproduceerd worden, denk ik, maar She-in is de overtreffende trap. En in de uitverkoop of met een kortingscode is het misschien geen tientje maar ook weer geen Dior, ik hoef geen kilo’s kleding om vervolgens op een afvalberg in Afrika te laten belanden. Er is in ieder geval géén excuus voor een vrouw die met dure glazen of tassen pronkt.

32 likes

Die docu die hier gedeeld was vond ik wel heel bizar. Ergens weet je natuurlijk wel dat de kledingindustrie niet ok is maar toch bestelde ik wel nog vaak kleding. (Niet via shein maar wel wehkamp en dat soort winkels) Na jullie berichten hier, ook over dat als je iets terugstuurt het wordt weggegooid, ga ik hier wel bewuster mee om proberen te gaan. Niet mee 2 maten bestellen en vaker naar de winkels.
Het is wel een soort extra eye-opener voor mij.

13 likes

:broken_heart: waar het natuurlijk mis gaat (met fast fashion) is dat we nu denken dat een shirtje van €40 duur is. Zeker als het jaren meegaat is de cost per wear vele malen lager dan dat shirtje voor 1x uitgaan.

34 likes

Ja, je mag best een echte keuze maken voor iets, ipv achteloos een goedkoop topje halen. Gewoon echt even denken van ga ik dit een lange tijd dragen.

5 likes

Voor mij is dat veel geld om uit te geven aan zoiets simpels als een kledingstuk

14 likes

Waar het eigenlijk misgaat is dat er best veel mensen te arm zijn om 40 euro uit te geven aan een shirtje

92 likes

Maar dat is al niet zo.
Voor een simpele top heb je evengoed een hele supply chain; van katoen telen, plukken, wassen, bleken, spinnen van garen, breien van stof, verven van het doek, snijden van de stof en dan nog het naaien, labelen, verpakken, vervoeren etc.
Daarnaast worden er nog allerlei tests gedaan op chemicals, misschien wel 3x doorgepast voor de fit. Een heel designteam dat de top in een collectie heeft gekozen etc etc.

Zelfs een simpele onderbroek heeft al een hele geschiedenis :wink:

4 likes

Dat het een hele geschiedenis heeft wil toch niet meteen zeggen dat je iets niet duur kan/mag vinden?

11 likes

Nee ik leg het uit omdat Luzarl het een simpel kledingstuk noemt.

4 likes

Oké dan had ik je verkeerd begrepen

4 likes