Beutyblogtopic XL #14

Volgens mij zegt ze zoiets simpels als een kledingstuk en niet dat ze 40 euro voor een blouse te duur vindt omdat het een simpel kledingstuk is

11 likes

Ja precies. Het is letterlijk kleding, geen luxe-artikel ofzo. Dat bedoelde ik

5 likes

Jawel. Ik paste op mn dikst ook in dingen van de h&m. Ik ga ook wel eens met skinny vriendinnen shoppen in dunne kleine meiden winkels. En zelfs daar pas in met mn maat 48/50 in bepaalde items. Het is dan alleen even wat meer zoeken en passen enzo. Maar elke winkel heeft wel iets voor iemand ook als je dik bent. (Dit gaat verder niet over duurzaam of de prijzen haha)

6 likes

Maar ieder mens heeft toch verschillende maten/dimensies. Ik bedoel, dat jij er in past, betekent toch niet dat het automatisch ook bij anderen past?

Begrijp best dat mensen af en toe zoiets bestellen.

Heb zelf ook principes, heb een tijd helemaal geen kleding gekocht, toen een tijd alleen duurzaam en vandaag op een zwak moment zalando lounge leeg gekocht.

11 likes

Fair enough. Maar daar tegenover staan ook heel veel mensen die iets van €40 duur vinden, en het wel kunnen betalen, maar alsnog liever 4 topjes van €10 kopen.

Dure duurzame kleding (want niet alles war duurzaam is is per se duur. Fair fashion is te goedkoop) is tot een bepaalde hoogte wel een privilege, maar ik weet zeker dat ik met mijn weinige (dure) aankopen alsnog goedkoper uit ben dan vele anderen. Stel je koopt per jaar 1 broek a €100 is nog steeds goedkoper dan 6 broeken van €20. En ja 1 broek van €20 per jaar is nog goedkoper, dus het punt is minder kopen.

10 likes

Dan is er wel een ander item wat wel past bij diegene.

2 likes

En die ene broek moet niet gewassen worden? Ik snap wat je bedoelt maar gaat toch niet altijd op…

7 likes

Ja helemaal mee eens hoor, ik kies zelf inmiddels ook voor kwaliteit.

Maar ik krijg gewoon een beetje een nare smaak in mijn mond van deze hele discussie, niet alleen jouw comment hoor. @Luzarl stelt zich super kwetsbaar op en krijgt op een wat badinerende toon uitgelegd dat ze voor kwaliteit moet kiezen. Ja koekoek

83 likes

Ja heel fijn dat mensen hier in de luxepositie zijn om dure, bestendige kledingstukken te kopen maar dat gaat helaas niet voor iedereen op.

21 likes

Ik vind dit nogal wat hoor. Dit kan je niet zomaar bepalen via je scherm. Ik heb namelijk een vriendin die echt niet past in een H&M of een Zara. Maar ik zal je bevindingen aan haar doorgeven, misschien kan ze het nog eens proberen en past het magischerwijs ineens wel.

29 likes

Zelfs als er al iets is wat past, hoeft dat toch niet te zijn wat die persoon ook wil hebben?

Er is vanaf een bepaalde maat in veel winkels gewoon minder keus. Is vervelend genoeg.

5 likes

Ja doe maar. Geef jij je vriendin maar lekker een kut gevoel met dingen die je zelf verdraait hebt. Ik zeg alleen dat je niet altijd naar een maat maar ook naar shape (oversized) of matterialen ( 5% elastan) kunt kijken en dat je dan toch wat vaker iets vind in een winkel waar je misschien niet zo snel naar binnen zou gaan.

En ga nu aub niet beginnen over die ene uitzondering van 7 meter lang en 3 kubieke meter rond met een hele bijzondere stijl die een prikelbare darm krijgt van normale winkels.

13 likes

Nou dit zeg je toch nu pas en niet in je post hierboven?

22 likes

Sorry was de 1000 disclaimers even vergeten.

14 likes

Ik denk dat Soy meer bedoeld van: schrijf niet zomaar elke winkel af omdat je in het verleden daar misschien iets niet kon vinden in je maat. Vaak loont het inderdaad om even goed te zoeken. Ik kijk zelf al lang niet meer naar maten want die kloppen vaak voor geen ene fuck, vooral bij winkels als H&M.

7 likes

Ik ga nu echt iets zeggen wat oude mensen zeggen maar vroeger,20 jaar geleden, was ik heel dik en heb helaas altijd op bijstandsniveau geleefd. Toch zag ik er altijd leuk uit, de kunst is inderdaad om goed te zoeken tussen tweedehands en sale en dán daar creatief mee te zijn dmv zelf naaien, aanpassen, verven etc. Om terug te komen op het eerdere onderwerp van bikini’s en lingerie, ook de ballen hebben om bij de Bijenkorf/luxe zaak tijdens de sale met 85% korting enkel dat setje af te rekenen, die grote maten blijven toch wel hangen. Het is eventjes wat moeite ja maar dat vond ik er net zo leuk aan

10 likes

Wat is het idee achter ballen hebben om iets in de sale te kopen?
De winkel prijst het toch vrijwillig af en de intentie is dan dat het met die korting verkocht wordt?

20 likes

Ja, als je naar cost by wear kijkt is het vast goedkoper. Maar je moet nog steeds de investering van 100 euro doen. Dat is net zoiets als dat het goedkoper is om eten in bulk te kopen. Klopt, maar dan moet je wel in één keer dat geld op tafel leggen.

Ik snap je punt dat er genoeg mensen zijn die het wel kunnen betalen, maar denken dat het duur is, maar het blijft ‘goedkoop onder de voorwaarde dat…’ en niet gewoon simpelweg ‘goedkoop’.

8 likes

Ik snap dit sarcasme niet.

2 likes

ik denk dat het eerder misgaat dat we teveel nieuws willen, we worden geconfronteerd met andere mensen die dat doen, zoals influencers en daardoor willen we ook weer iets nieuws omdat we zogezegd uitgekeken raken op wat we al gezien hebben. Minder stukken, en ieder stuk afdragen kan goedkoper zijn in totaal en is zeker duurzamer, want het verbruikt minder grondstoffen.

8 likes