Nou je wordt echt wel aangekeken alsof je een sloeber bent als je alleen iets afrekent van 7€ terwijl de rest in de winkel 200€ is en ze eigenlijk natuurlijk willen dat je die dingen uit de sale erbij neemt “voor de leuk”.
Nu geef je wel meer context, en is je verhaal een stuk helderder.
Daarom zeg ik expliciet in het begin van mijn post dat ik niet doel op mensen die het niet kunnen betalen en benoem ook dat dure kleding een privilege is. Dat stipt een heel ander (ernstig!) probleem aan, maar dit zijn vaak mensen die al consuminderen. Wat Luzarl ook terecht aanstipt is het gemis aan inclusiviteit in de kledingindustrie/size range.
Maar ik heb het over de mensen die roepen ”maar duur” als het gaat over een broek van €100, maar daar zelf tegenover 6 broeken van €20 tegenover kopen (@chasingrainbows fictief voorbeeld, ik zeg niet écht dat je maar 1 broek moet bezitten ). En dus puntje bij paaltje méér geld uitgeven en natuurlijk die landfills verergeren. Shein is gewoon 100x erger dan andere fast fashion ketens. Niet te vergeten dat ook aan die kant van de kledingketen mensen betrokken zijn he!
Ik denk echt dat je dit ingewikkelder maakt dan het is (vanuit iemand die in een dure winkel werkte). Ik was altijd alleen maar blij omdat iemand die ene maat die al tot het eind in de sale hing kocht! De sale is uiteindelijk ook gewoon om de rekken leeg te maken voor de nieuwe collectie. Er waren ook genoeg mensen die richting de sale in de winkel kwamen vragen ‘wanneer begint de sale?’, vond ik ook niet gek
En als het haar wel wat kan schelen; haar probleem. Dat lijkt mij vooral ongezond voor haar om zo met je werk bezig te zijn. En als je eigenaar bent dan kun je je afvragen of je wat aan inkoop/prijzen kunt doen als je veel in de sale verkoopt maar te weinig daar buiten.
Omdat milieu ze niks kan schelen. Net als mensenrechten.
Blijf de discussie over Shein zo boeiend vinden. Als je er blijft shoppen, ondanks dat je van het hoe en wat weet, geef je er gewoon niet voldoende om. Nou prima, doe dan je ding, maar dat zoeken naar allerlei redenen om er te blijven winkelen is ook zo gaar.
Nou je uitleg net was toch echt iets anders dan wat anderen nu zeggen
Boeiend. Altijd dat dood analyseren van iemands woordkeuze. Het was toch gewoon een goed bedoeld bericht
Nou kunnen we het er ff over hebben dat de foefs ECONOMY naar Murica zijn gevlogen en het zelfs overleefd hebben
En die vervolgens 1500 euro betalen voor 3 nachten NY…
Echt? Ik heb er nooit last van gehad. Maar ik heb op hockey gezeten. Misschien heb ik die hockey vibe nog. Dat lijkt nogal op rijke meid vibe.
Haha en dan alsnog een upgrade gedaan economy comfort (en ze hadden liever nog een stapje hoger maar daar was geen plek meer)
Mijn man werkt bij Wehkamp dus heb wat zicht op hoe ze daar met retouren omgaan. Alles komt gewoon terug op voorraad, tenzij het beschadigd is o.i.d., dan naar een opkoper. Maar zij verbranden niet/gooien het dus niet weg gelukkig.
Maar (veel) minder kleren kopen is sowieso voor iedereen een goed idee!
Vanaf morgen zijn de murica blogs trouwens, vind die zelf altijd wel entertaining.
Vandaag is ie van de vlucht, die was zoals verwacht heel saai.
Ja guilty, enige moment dat ik de vlogs kijk.
Me 2 om vervolgens diep teleurgesteld te zijn.
Ja ben ook benieuwd naar het resultaat van het huis vooral.
Is dat niet omdat ze dat hele team meenamen en dat het dan stom staat als zijn wel business vliegen. Want zij betaalden te tickets.
Ik ben wel echt heel benieuwd hoe het huis er ziet! Ik hoop dat we een goede tour dr doorheen krijgen en niet maar halve beelden🙈