Beutyblogtopic XL #14

Ergens vind ik het schattig dat Mascha en Gregor samen tattoos hebben, maar ergens ook wel vreemd dat je geen een (toch?) eigen tattoo hebt. In de Artis vlog ook: “wat wordt onze nieuwe tattoo?” Lijkt me toch fijn als er iéts is dat alleen van jou is/blijft in een relatie. Maar goed, het werkt voor hen I guess.

9 likes

Heeft Gregor ook een hartje op zijn heup? :ok_hand:

18 likes

Denk dat zij een vrij goed geïsoleerd nieuwbouwhuis heeft en amper hoeft te stoken. Plus zonnepanelen heeft. Dus wij ons niet druk hoeven te maken om de paar minuten die ze extra onder de douche staat.

8 likes

Wij hoeven ons niet druk te maken over háár douchebeurt maar er zijn mensen die zich wel druk maken om hun éigen douchebeurt. Sommige mensen kunnen het niet meer betalen om warm te douchen?

Mascha is gewoon ignorant (niet verrassend). Ook al heeft ze zonnepalen en hoeft ze weinig te stoken. Het is gewoon achterlijk om belachelijk lang te douchen met een kopje koffie. Het is onnodig en verspillend.

22 likes

Ik snap een gedeelte van je reactie wel, maar aan de andere kant denk ik: dus ze mag niet showen dat ze geluk heeft gehad met haar woning?
Ik denk wel dat Mascha in zo’n bubbel zit dat ze denkt dat iedereen kan douchen met een kop koffie, en ja het is zeker overbodig, maar waarom zou ze het laten? Zou je dan ook van haar verwachten dat ze alleen nog maar boterhammen met pindakaas eet omdat heel veel mensen de boodschappen niet meer kunnen betalen? Of zou je dan liever hebben dat ze zulk soort privilege momentjes niet meer filmt?

Ik probeer je te begrijpen, en dat doe ik ook (deels), maar ik zit zelf ook in een nieuwbouwwoning waar op dit moment mijn kantoor nog warm is van de zon die op de ramen heeft geschenen en ik (ook mede doordat ik hitte aanvallen heb door ongesteldheid) in een t-shirt achter mijn laptop zit. Als ik vlogger was had ik dan een dikke trui aan moeten trekken voor de film?

30 likes

Nou because millieu etc

26 likes

Dure boodschappen halen ipv broodjes pindakaas eten of in een t-shirt zitten omdat het toevallig warm is door de zon is niet per se vervuilend of verspillend. Ligt aan de boodschappen :wink: Maar als zij in een t-shirt zou zitten omdat ze de verwarming stookt op 22 graden dan vind ik dat ook niet kunnen.

5 likes

Dit vind ik wel een andere situatie, hier heb je gewoon geluk mee en daar doe je zelf niets aan. Maar lekker lang douchen met een kopje koffie is de keuze die je maakt.

6 likes

@Freedom @oliverqueen @George

Oke, ja daar zeggen jullie dan ook wel weer iets. Aan de andere kant, heb ik wel wat minder milieuschaamte gekregen sinds ik ‘erachter kwam’ dat grote bedrijven bijvoorbeeld nog steeds liters aan PFAS lozen in de Westerschelde. Is een andere discussie, i know. Maar soms denk ik wel dat de maatschappij van ons individu heel veel verwacht, terwijl bedrijven alsnog shitzooi mogen doen. Dan valt dat kleine beetje warm stoken van een Mascha in het niet.

7 likes

Maar even hoor, Mascha is echt alles behalve milieubewust. Vliegt meermaals per jaar, koopt alles wat squishy, cute, Disney etc. is. Ik snap de opmerking met het douchen, maar had je nu echt anders verwacht? Dat reisje naar Noorwegen, IJsland? (weet even niet meer waar het was) was leuk en aardig maar was natuurlijk vooral gewoon een leuk persreisje.

33 likes

Het is gewoon irritant hoe toon doof die twee zijn.
De halve natie weet niet meer hoe ze hun energie rekening moeten betalen en zij moet vloggen over hoe ze koffie staat “in te nemen” onder de douche.

Read the fucking room zeg.

49 likes

Spitsbergen!!

10 likes

Sowieso, hoe douche je met een kopje koffie onder de douche. Die beker loopt dan toch vol met water? :neutral_face:

30 likes

Thanks! Dus wel Noorwegen. :polar_bear:

4 likes

Ik stoor me net iets meer aan dat ze net een nieuw huis in Florida heeft gekocht ( meerdere keren per jaar lange vluchten) en dat ganse huis aan het volstouwen is met zooi want juij kopen, consumeren,…
Dan kan ik me echt niet druk maken omdat beetje langer douchen met een koffie ( heb de vlog niet gezien);

11 likes

Haha nee zo bedoel ik het niet, maar ik vind het jammer dat mensen (oké met Mascha heb ik ook weer niet zo heel veel medelijden) blijkbaar niet hun ding kunnen doen omdat :sparkles:milieu :sparkles:, terwijl Mascha in haar eentje veel minder impact heeft dan de meeste bedrijven. En dan denk ik, laat die meid lekker met een kopje koffie onder de douche staan als zij dat kan en wil.

19 likes

Als je een nisje hebt in de douche dan kan het. Je hebt pech als je een plebs douche hebt

10 likes

Ik vraag me vooral af of ze nou echt nul nadenken over de wereld die ze achterlaten voor hun kind. Ik vind het echt betrokken, lieve ouders voor Mila waardoor ik me lastig kan voorstellen dat ze daar niet bij stilstaan, maar dat lijkt gewoon echt niet het geval te zijn. En dan doel ik met name op het huis in Florida en het constant heen en weer vliegen met vrienden en familie.

6 likes

Daar denken ze inderdaad niet over

9 likes

Wat maakt dat nou uit. Ik heb ook een huis met zonnepanelen maar kan alsnog de cv kosten niet betalen met 2 kinderen.
Ze vraagt ook letterlijk hoe de kijkers douchen.

7 likes