dit lijkt mij zooo irritant aan vlogger/influencer zijn. Mascha is zoals al gezegd niet echt het toonbeeld van milieubewustheid, dus ik snap ook niet zo goed dat je dan hierover valt. Maar zelfs al zou ze dat wel zijn; je ziet niet alles, dus misschien eet iemand wel vegan en doucht daarnaast 1 minuut langer dan gemiddeld. Of misschien doucht ze wel nooit en geniet ze daarom 1x per week van een lange douche Snap niet dat je je druk kan maken over of iemand met koffie onder de douche staat
Dus als iemand niet het toonbeeld van iets is mag je er ook niet meer over vallen? Dan is alles gewoon â ja maar zo is ze nou eenmaalâ.
Dan kunnen we dit forum en iedere bewustmaking in de wereld wel schrappen natuurlijk.
Nee je mag er prima iets van zeggen, maar ik vind dit specifieke voorbeeld gewoon een beetje een stom voorbeeld. Dat zij 3x per maand naar Amerika vliegt, ja dat lijkt me wel een duidelijk voorbeeld van niet milieubewust zijn. Maar ik vind dit een beetje zoals als iemand vegan is en dan één keer op video een taartje met room eet, en dat iedereen dan zegt: "OMG je was toch veganist!? wtf!?â. Of als iemand in een auto rijdt ipv met de trein gaat: âomg weet je wel hoe weinig mensen een auto kunnen betalen nu met deze olieprijzen?â Het voelt alsof je echt op alle slakken zout wil leggen terwijl je iemands leven verder niet kent.
Ik weet nniet waarom je op mij replied maar ik doelde op het douchen met een kopje koffie. Dat hoeft niemand te doen
Kopje koffie (of een redbull) onder de douche 10/10 would recommend. Ik laat het een klein beetje afkoelen dus het douchen duurt er niet langer door
Haha ik vraag me bij deze felle reacties ook altijd af wat die mensen zelf dan doen voor het milieu
Ik vind commentaar hebben op hoe andere mensen hun cv ketel gebruiken echt een bizarre wending dit jaar
Welke naam zullen we voor deze dooddoener bedenken, aangezien Godwin al bezet is?
Al die frustratie en energie gericht op iemand die het duidelijk geen ene zak boeit.
Was er ook niet een hoop kritiek op Miljuschka die in een winterjas door huis liep en geen verwarming aanzette terwijl ze het prima kan betalen?
Echt who cares. Laat mensen lekker stoken, of niet. Het wordt pas écht een probleem als mensen hun rekening niet kunnen betalen, maar daarvoor hoef je echt niet solidair minder lang te douchen. Steun liever dan een goed doel voor mensen die het financieel zwaar hebben.
lol nee, die gaf tips zoals: doe je tweede vriezer uit en gebruik de houtkachel.
Hahaha ja en gebruik je waterkoker ipv één van de drie cookers in huis
Ik vind het vooral totaal onhandig om te drinken onder de douche.
Ik hou me buiten de douche-discussie maar vond het wel bijzonder dat mascha in haar stash-opruim video de keuze om een palette wel/niet te houden baseerde op dat het niet âtravel proofâ was
Of is dit iets wat meer mensen doen en ligt de verbazing aan mij?
Volgens mij is daar in 2022 het woord woke al voor in gebruik.
Nja niet persee travel proof maar wel makkelijk meeneem proof haha. Vind het handiger als producten een handig formaatje hebben om mee te nemen. (Naar bijv vrienden of een date of een weekendje weg)
Ik snap ergens wat je probeert te zeggen, maar vind dit wel een bijzonder voorbeeld. Dat is toch ook raar? (Zeg ik als veganist)
Nou ja jij hebt in principe niets te zeggen over hoe iemand anders zân leven leidt toch? Dus als iemand normaal veganist is (of feminist, of klimaatactivist of weet ik wat) en iemand besluit zelf iets te doen wat misschien niet daarbij past, dan mĂĄg dat toch? Het lijkt me zo vermoeiend dat je als influencer/bekend iemand de hele tijd op dat soort dingen gewezen wordt terwijl je misschien wel heel bewust de keus maakte om dat ene taartje met room op te eten omdat het anders weggegooid werd ofzo.
Zij krijgt dat allemaal opgestuurd he. Ze krijgt al jarenlang massale hoeveelheden binnen en doneert driekwart aan de vrouwenopvang. Ik vind dat juist heel goed. Ze gaat het zelf toch nooit allemaal gebruiken