Beutyblogtopic XL #14

Mijn vader rookte vroeger onder de douche, valt een kopje koffie nog mee

39 likes

Wow daar moet je ook wel echt je best voor doen

10 likes

Dat snap ik nog, dat laxeert toch?

4 likes

Ja dat is nou echte commitment

4 likes

Ah dat klinkt wel logisch inderdaad

4 likes

Mascha ontvangt geen perspakketjes meer, bewuste keuze van haar. Zij shopt zich gewoon lam in elke Amerikaanse winkel en koopt niet 1 maar 10 bodysplashes in een keer

6 likes

Ik geloof er helemaal niks van dat ze nooit meer wat krijgt om eerlijk te zijn

Dan ben je niet vegan en dan vind ik het ook vreemd en verwarrend om jezelf zo te noemen. Los van of je daar dan iets van moet zeggen tegen iemand die je niet kent op het internet. Bij de andere voorbeelden is het meer een schaal, want letterlijk bestaan is al onduurzaam dus dan kan je bezig blijven :sweat_smile:

3 likes

Volgens mij krijg jij als veganist meer bijval als je de boel minder rigide neemt.

Liever 80 van de 100 mensen voor 90% vegan, dan 8 mensen 100% vegan.
Hoe meer je mensen gaat afstraffen op ‘niet wenselijk gedrag’ hoe meer mensen je wegjaagt. En die 80 mensen mogen zich van mij ook best vegan noemen als dat op het moment beter uitkomt.
(In een discussie met ome Piet bijvoorbeeld.)

39 likes

Iemand die ik ken is vegan en at ook altijd vegan, tenzij er dierlijke producten in huis waren die weggegooid zouden worden. Zij vond het dan zonde dat het dier was gestorven voor niks en consumeerde het dan liever zelf dan dat het in de prullenbak belandde. Kan ook prima toch, als iemand ervoor kiest om op die manier te leven. Wie zijn wij dan om iemand niet vegan genoeg te vinden.

36 likes

Voor mij is dit voorbeeld echt spot on! Een van mijn grootste ergernissen is het als mensen vragen ‘maar eh, zo’n taartje hè, mag jij dat dan wel eten?’ :clown_face:
Echt vermoeiend! Des te meer (of toch niet) als ze niet eens moeite doen de oprechte interesse te faken.

8 likes

Ik juig absoluut iedere stap in die richting toe en heb geen tekort aan bijval. Sterker nog, van mij hoeft niet iedereen vegan te zijn. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Maar of je jezelf dan vegan moet noemen is een andere vraag. Waarom zou je dat dan perse willen? Wat is er mis met plantaardig of vegetariër? Dat is ook verwarrend voor andere mensen die niet snappen waarom ik niet gewoon een uitzondering kan maken als het hen beter uitkomt. Ja prima dat je vegan bent, maar we hebben wel alles in boter gebakken dat kan toch wel gewoon voor een keer? Dat had ik letterlijk laatst in een restaurant…

5 likes

Ik zeg altijd ik mag alles eten, maar wil niet alles eten. Ik ga het dan niet alsnog eten omdat iemand er een opmerking over maakt?

3 likes

Iedereen moet toch gewoon voor zichzelf bepalen wat, waar, en hoe diegene eet? Vegan, vega of vlees. Ga elkaar geen dingen opleggen.

Je lijkt totaal voorbij te gaan aan het punt. Misschien is dit voor jou dan inderdaad niet het juiste voorbeeld.

5 likes

Haha typisch forum weer van een douchekoffietje naar een vegan discussie

21 likes

Dat is juist wat veel mensen tegen vegetariërs en veganisten zeggen haha, echt een irritatiepuntje. Ik ken juist niemand die zegt ‘dat mag ik niet’, alleen maar ‘dat eet ik niet of dat wil ik niet eten’.

19 likes

Nou ja, het échte probleem is dat er een limiet is aan de hoeveelheid gas op de wereld, maar ook aan de Nederlandse voorraad. Die voorraad aanvullen is heel duur want schaarste op de markt, dus hoe langer we doen met de voorraad die er voor de winter is hoe minder er duur hoeft worden bijgekocht. Aangezien die prijs weer wordt doorberekend aan de klant en de prijzen dan dus nog verder omhoog gaan is het wel degelijk solidair om korter te douchen. Het geld dat je daarmee bespaart maar niet nodig hebt kun je doneren aan een goed doel, win win.

Plus de aarde, energiebronnen die niet onuitputtelijk zijn, etc.

15 likes

Even hè, maar heeft Mascha überhaupt wel gas? Want veel nieuwbouwhuizen worden zonder gasaansluiting opgeleverd.

14 likes

Volgens mij was de insteek van Mascha’s perspakketjesstop - naast het minder zooi opgestuurd krijgen - vooral dat ze meer betaalde samenwerkingen zou krijgen omdat merken haar toch wel dingen willen sturen en ze dit dan alleen tegen betaling mogen doen. Zal zeker veel spullen en #ikwilgeenwijn schelen maar alsnog niet mega duurzaam omdat ze eigenlijk nog wel producten wil blijven ontvangen maar dan alleen onder haar voorwaarden.

8 likes