Ik denk dat ze croissants gaat krikutten.
Zag laats trouwens een hele winkel met die dingen.
Een bakker?
Dat er vraag daarvoor is. Zit ‘ie er net of weet je dat niet?
Geen idee haha. Dit was in berlijn en er waren ook allemaal andere knutsel winkels. Dus daar zat die niet totaal random ofzo.
Ik ben het niet helemaal met je oneens. Maar zij en Mascha zijn ook vriendinnen toch?
Ik ben zelf ook best veel bezig met veganisme, duurzaamheid etc, maar als dat zou betekenen dat ik nooit iets leuks kn zeggen over een fast fashion outfit/ prul in huis of een niet vegan maaltijd van een vriendin, zou ik dat wel een beetje treurig vinden.
Jaa precies je kan heus wel dingen met je vrienden bespreken. Maar om bij elke keuze die ze maken “Dat is niet duurzaam hoor!!” Te gaan roepen is ook niet echt een gezellige vriendschap.
Hahaha maar echt. Debbies instagram : Wat je besteld.
Die foto bij f1 : Wat je uiteindelijk ontvangt.
Terwijl ik me herinner dat ze filmpjes maakte van de skincare die ze gebruikte in haar badkamer, en dat het bijna niet te volgen was, omdat haar toen net nieuwe pup zo zwaar snorde en ademde… Ik vrees dat ze het zelf niet eens meer hoort. Geweldig dat NL er echt beleid op maakt.
Ze deelt regelmatig video’s dat een van de honden ligt te snurken. Maar buiten dat ademen ze vast helemaal prima
Ik heb een middelgrote hond met een gewone snuit, is in prima conditie en ademt uitstekend aldus de dierenarts… maar dat beestje kan snurken…
Ja ik ken ook mannen die prima ademen en toch kapot hard snurken. Maar dat zegt allemaal niks over hoe zielig die doorgefokte honden met problemen zijn.
Gelukkig niet nee. Ik haaaat snurkers.
Is Cynthia dan geinfluenced door Mascha?
Oh God, krijgen we nu een “wie was de eerste krikutter” gate?
Ohh dit is zo niet waar en de misinformatie maakt me echt pissig.
Heb gewerkt in een praktijk die vooral focuste op Bulldogs/dog achtigen (hun ‘specialiteit’ = ). En het is zo vreselijk welke aandoeningen ze vaak hebben. Begint al met kunstmatige inseminatie. Dan gaat de bevalling meestal niet natuurlijk en moet het met een keizersnede, want het bekken is te smal en de hoofdjes van de pups te breed. Dan worden ze soms geboren met een open gehemelte of een andere afwijking en werden ze ter plekke ingeslapen. In hun verdere leven hebben ze een scala aan klachten: wimpers die in de ogen groeien, staarten die opkrullen richting de rug en in de huid vergroeien, een te platte snuit waardoor ze knorren en half stikken, geen neusgaten die vervolgens dus via plastische chirurgie gecreëerd moeten worden, kromme poten, obesitas, ranzige huidproblemen, vaker dan eens waren ze echt niet superlief maar eerder richting agressief, ernstige oververhitting in de zomer (waarna ze gekoeld moeten worden) enzovoorts. En er gaat zoveel geld om in dit ras, het is echt om te janken (deed ik ook regelmatig).
“Of de hond nog voldoende lucht kreeg?”

Dit soort reviews. Heftig toch?
Echt niemand zou nog mogen fokken met dit ras (Engelse bull, Franse bull etc). Geldt eigenlijk ook voor alle andere honden (en katten) met erge afwijkingen / achterlijke rasstandaarden zoals de sharpei (slechte huid), chowchow (agressie), Duitse herder (lage rug waardoor ze laag bij de grond lopen met de achterbenen / heupproblemen) en alle veel te grote rassen als de dogs (keizersnedes, maagtorsies, korte levensverwachting).
En eh Debbie, zelfs dierenartsen (de kenners dus) nemen hun woorden langzaamaan terug: https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartikelen/dierenartsen-werken-niet-meer-mee-aan-het-stand-houden-van-kortsnuitige-hondenrassen.
Zo, moest er ff uit heb helemaal een error door haar story
Ohja is hier ook zo
Ah ik weet welke praktijk je bedoeld, is echt een begrip onder eigenaren van bullen hé.
Het is hopelijk al een begin dat de geplande keizersnede verboden is.
Hoelang blijven de foefs eigenlijk in murica?