Dat ze het financieel op orde heeft is zeker fijn voor haar. Ik vind het onderschrift gewoon vreemd en wellicht irriteer ik mij iets teveel aan het promoten van overconsumptie van veel influencers. Alsof je het geluk daar in gaat vinden.
Ik denk dat dat het hele punt is. Dat het meer gaat om het feit dat ze het kan kopen, en niet zozeer om het hebben van de auto. En is dit echt overconsumptie? Het is niet alsof ze 6 auto’s voor de deur hebben staan toch. Ze hebben gewoon gekozen voor 1 grote auto. Of het handig is, kan je je afvragen. Maar het had net zo goed een fiat panda kunnen zijn.
Denk je dat ze ook zo’n post had gemaakt als ze een fiat panda had gekocht in plaats van een jeep van €150.000? Het lijkt mij iig vrij duidelijk dat ze het (kunnen) kopen van overdadige luxegoederen ziet en etaleert als graadmeter van succes
Volgens mij doen veel mensen dat
Ja en dat is vrij fucked up gezien de staat van de wereld
Volgens mij bedoelt ze dit niet als een consumptie verhaal. Maar gewoon positief zo van laat je niks wijsmaken jij kan dit ook. Maar zo lees ik het tenminste.
Ja maar door dat bij een foto van een dure Jeep te plaatsen slaat ze de plank wel mis. Ik snap haar intentie maar het komt nu anders over.
Nee dat denk ik niet, en dat bedoel ik ook niet. Ik vraag mij gewoon af welk deel hierin overconsumptie is.
We zouden echt van het idee af moeten dat financiële rijkdom gelijkstaat aan ‘iets bereiken’. Als je 1,5 ton voor een auto kan neerleggen betekent het alleen maar dat je geld hebt verdiend, niet per se dat je iets bereikt hebt.
Ik denk dat ze vooral veel geluk heeft gehad. Maar alsnog zegt die absurd dure auto niks over of ze iets bereikt heeft of niet, dus ik vind het niks om trots op te zijn of mee te pronken.
Nou ik zou ook fucking trots zijn als ik een auto van 1,5 ton kon kopen
Haha serieus? Ik vind auto’s als statussymbool vrij treurig. Een beetje dezelfde categorie als mannen in een dure wagen aantrekkelijk vinden. Not my cup of tea…
In onze kapitalistische maatschappij wordt nou eenmaal veel waarde gehecht aan veel geld hebben en verdienen, dat is voor de meeste mensen een of zelfs het doel in het leven. Dus ik snap wel dat Mascha het kunnen betalen van zo’n dure auto ziet als iets hebben bereikt in haar leven.
Ja ik snap het ook maar vind het ook ergens zo jammer.
De mensen die echt een toegevoegde waarde hebben in onze maatschappij zullen bijna nooit zo’n auto kunnen betalen hoe goed ze ook zijn in hun job ( dokters en politici daarbuiten gelaten).
Ik heb het dan vnl over mensen in de zorg, kinderopvang, …
Die zijn echt onze ruggengraat en worden zo weinig geapprecieerd en verloond. Daar erger ik me enorm aan.
Bv. een fantastische verpleegster die de zich extra inspant voor de patiënten en iedereen met extra zorg omringt. Heeft het volgens mij ook gemaakt maar daar wordt totaal zo niet naar gekeken.
Ik begrijp vooral écht niet dat je zo’n auto koopt en promoot als je, neem ik aan, ook wil dat je kind veilig buiten kan spelen.
Hún kind kan iig wel veilig in een auto zitten. Is ook wat waard
Yeah about that
Wat zo typisch is, is dat de mensen met maatschappelijk waardevolle functies er niet eens over piekeren zulke patser-wagens te kopen. Ik werk zelf met mensen met (laat ik het even een beetje anoniem proberen te houden) maatschappelijke impactvolle publieke functies en ze verdienen niet schreeuwend veel geld maar toch een behoorlijk dik belegde boterham en zouden prima een flitsende auto kunnen betalen. Deze mensen rijden allemaal in super degelijke saaie meestal tweedehands auto’s.
Onlangs reed de receptionist in een dikke Mercedes naar huis en iedereen zei ‘goh… zij heeft de duurste auto van ons allemaal’
Interessant verschijnsel.
Als Mascha dit wilde bereiken dan heeft ze toch veel bereikt?
Hoe rijk ik ook zou zijn een jeep midden in amsterdam is gewoon onhandig. Ik zou die frustratie niet aan kunnen.
Ja want een kind kan niet doodgereden worden door een Fiat??