Ja dat bedoelde ik van de week te zeggen ongeveer! Van die wijds opgezette suburbs waar je geen mens buiten ziet, allemaal van die grote onpersoonlijke huizen…hele aparte beetje lugubere sfeer.
Dit is gewoon de filmset voor de familie Flodder film.
![]()
Jaa ik snap dat niet. Ik vond dat zo ongemakkelijk als ik ergens kwam.
Dan was het van “Hii how are you??”
Ik : " Fine! How are you?
"
Amerikaan achter de kassa :
“krekelgeluiden”
Zeg gewoon even ja ook fine wat mot je hebben meid.
Stel je voor gregor gaat dan brabbelen tegen ze
Je hoort vaak van Amerikanen dat ze Nederlanders zo direct vinden en daardoor in shock zijn, maar als wij vragen “Hoe gaat het” menen we het over t algemeen en zijn we niet meteen in shock als iemand ook daadwerkelijk een antwoord geeft, laat staan zegt dat het ronduit kut gaat.
Dat Amerikanen zo beleefd zijn en attent zal allemaal wel, maar het heeft totaal geen betekenis. Dat zijn van die manieren die hun aangeleerd zijn om zo over te komen.
Ik generaliseer nu ook natuurlijk, maar even voor de beeldvorming.
mijn ouders gingen ook oprecht antwoord geven op deze vraag tot ze door hadden dit is niet de bedoeling ![]()
Ik snap nog steeds niet wat dan de bedoeling is.
“Hi how are you?”
" Ja eh 3 kilo kaas und schnell"
In Australië is dit ook zo,
Hy, how are you?
Fine, thank you.
Maar dan:
Oh where do you come from?
The Netherlands.
Oh wow! I’ve been there / i have family there / oh i love Amsterdam en dan bla bla bla.
Haha zo stond je weer te kletsen.
Geen idee hoe dat met buitenlanders in Amerika is.
Haha ja zelfs in de supermarkt gebeurde dat inderdaad! Maar vond Australiërs wel echt mega lief en sympathiek altijd ![]()
![]()
Durf niet te zeggen of de gemiddelde Amerikaan een land correct kan aanwijzen dat buiten de VS is.
Zeker weten! Liep vaak aan de verkeerde kant maar niemand die tegen je op botst. Was wel even een realitycheck toen ik weer in Nederland was en flink schouderbeuken kreeg op straat.
Of als je even op straat de kaart pakt “ van i help you? Where do you have to go?”
Het beste om gewoon direct aan iemand te vragen.
Lieverds daar
Nou ik kan ook zeker niet alle Staten van Amerika aanwijzen (zijzelf waarschijnlijk ook niet)
Gok dat Texas nog lukt
(even random) Dit vond ik trouwens een heel leuke en goede video waar deze punten in terugkomen. Vind het ook wel een goeie spiegel om als Nederlander in te kijken.
Wisselt, sommige zijn oprecht geïnteresseerd, sommige boeit het niks en anderen vragen of je hun tante in Oslo kent (waar gebeurd dit)
Wij zaten op zo’n toeristen lua op Hawaï en tegenover ons zat een net getrouwd stel uit Chicago. Hij was Italiaans want zijn overgrootvader was in Italië geboren. Hij had er nog nichtjes wonen. Hij was in shock toen ik zei dat ik nog nooit in Italië was geweest (en nog steeds niet trouwens) en er ook niemand kende.
Ik vind die makelaar zo raar in de huizen die hij laat zien. Mascha heeft al een paar keer gezegt dat het budget tussen de 3 en 5 ton ligt, maar ze gaan iedere keer naar huizen van 5,6 ton? Je laat toch geen huizen boven het budget zien?
Ik vermoed dat Mascha en Gregor hebben aangegeven dat ze het leuk vinden om ook wat grotere huizen te zien, als je dan toch huizen gaat bezichtigen is het ook wel leuk om die huizen ook mee te nemen. Snap het wel ![]()
Maar wat heb je daaraan als makelaar? Sure het is leuk, maar als ze dit niet kunnen kopen is dat eigenlijk tijdsverspilling voor een makelaar.
Ja dat is waar!