Misschien kun je daar ook nog gewoon onder de vraagprijs bieden?
Misschien een spon deal met die vent, dat hij van alles mag laten zien dat ze korting krijgen op zijn dienst? ![]()
Maar wat is daar eigenlijk te doen dan. Paar grote winkels en disney en thats it. Geen strand geen musea of wat dan ook.
Meubelen
Openen. Reinigen.
Ihop en starbs, wallyworld en targee
Heb nog niets eens een Sephora gezien??? Of een Vickyâs Secret???
Innemen
5 ton hebben liggen om een extra huis mee te kopen. Ik ben het even vergeten: Waren ze nou het arme of rijke stel in dat tv programma?
Ik vind dat echt zo typisch Nederlands om er over te vallen dat de random medewerker in een winkel niet echt wil weten hoe het met je gaat ![]()
Je moet het echt zien als een begroeting, het betekent gewoon hallo maar dan iets vriendelijker. Je kan gewoon âgood, thank youâ zeggen of âgood, how are youâ thatâs it.
Oh ik vind t niet erg dat ze het vragen. Maar vfm zijn er dan ook weer allemsal regels hoe je daar op moet reageren. Want op good and you krijg je geen antwoord. En fine thanks vind ik dan weer zo bot en kortaf hsha. Ik krijg er een error van.
Goenavund
Daarom zeg ik altijd (half slaapdronken) mĂŽrguh ![]()
Ik zeg eigenlijk altijd standaard âgood, how are you?â en krijg daar bijna altijd een antwoord op. Meestal âIâm good, thank you for askingâ. Maar gewoon âgood, thank youâ is echt prima en niet bot hoor! Je hoeft het ook niet terug te vragen want het is gewoon beleefdheid en ze willen gewoon je bestelling opnemen daarna haha.
Edit: ik vind fine wel anders klinken dat komt beetje passief agressief over haha.
Ja ik denk dat fine ook wel een beetje afkappend klinkt.
En je kunt daarna ook prima een gesprek hebben. Als je in de supermarkt staat en het dus wat langer duurt praat je desnoods over het weer of wat je gedaan hebt. Ze zullen alsnog niet oprecht geĂŻnteresseerd zijn maar het is gewoon small talk.
In Nederland vind ik het soms juist ongemakkelijk als je daar zo stil en schaapachtig sta te kijken. Maar meestal ook wel fijn hoor, ik ben niet zo sociaal.
Ik weet nog dat ik in mijn puberteit met iemand uit amerika aan het chatten was en die zei âHi whatâs up?â Ik kreeg echt een complete error en wist niet wat ik moest zeggen. Ehhh nothing? ![]()
Haha maar het is wel normaal om ânot muchâ of ânothing muchâ te zeggen dus je antwoord was niet zo gek hoor!
Ik vind het altijd zo leuk om naar de buschauffeur te zwaaien, dat is niet nep ![]()
âfineâ is volgens mij ook wat de meeste Nederlanders op school leren als antwoord op how are you (Brits Engels ook aangezien we dat op school krijgen), en âgoodâ is dan weer echt Amerikaans Engels in deze context dus leren wij niet op school hier.
Je kan toch ook zelf een uitgebreider antwoord geven en bijvoorbeeld toelichten waarom het wel of niet goed gaat, je hoeft niet zo droog te reageren
Zo ging elk msn gesprek met je crush vroeger toch al ![]()
Hey alles goed
Ja met jou ook
Ja goed
Mooi
Ga je nog iets doen vandaag
Nee geen idee jij
Nee ook niet
Oké
Oké