Maar elk huis dat ze laten zien is toch telkens te groot dan naar wat zij op zoek zijn? Ze heeft gezegd enkel voor hun en Mila en nog een extra slaapkamer voor logées, dat zou voldoende zijn. Ik heb tot nu toe huizen gezien om 15 mensen te herbergen. Ik zou dit ook puur tijdverspilling vinden. De makelaar kan dan toch ook kleinere woningen laten zien die wat luxueuzer zijn afgewerkt om alsnog aan zijn 5 ton te komen. Of bestaan daar enkel grote woningen?
Misschien kun je daar ook nog gewoon onder de vraagprijs bieden?
Misschien een spon deal met die vent, dat hij van alles mag laten zien dat ze korting krijgen op zijn dienst? ![]()
Maar wat is daar eigenlijk te doen dan. Paar grote winkels en disney en thats it. Geen strand geen musea of wat dan ook.
Meubelen
Openen. Reinigen.
Ihop en starbs, wallyworld en targee
Heb nog niets eens een Sephora gezien??? Of een Vicky’s Secret???
Innemen
5 ton hebben liggen om een extra huis mee te kopen. Ik ben het even vergeten: Waren ze nou het arme of rijke stel in dat tv programma?
Ik vind dat echt zo typisch Nederlands om er over te vallen dat de random medewerker in een winkel niet echt wil weten hoe het met je gaat ![]()
Je moet het echt zien als een begroeting, het betekent gewoon hallo maar dan iets vriendelijker. Je kan gewoon “good, thank you” zeggen of “good, how are you” that’s it.
Oh ik vind t niet erg dat ze het vragen. Maar vfm zijn er dan ook weer allemsal regels hoe je daar op moet reageren. Want op good and you krijg je geen antwoord. En fine thanks vind ik dan weer zo bot en kortaf hsha. Ik krijg er een error van.
Goenavund
Daarom zeg ik altijd (half slaapdronken) môrguh ![]()
Ik zeg eigenlijk altijd standaard “good, how are you?” en krijg daar bijna altijd een antwoord op. Meestal “I’m good, thank you for asking”. Maar gewoon “good, thank you” is echt prima en niet bot hoor! Je hoeft het ook niet terug te vragen want het is gewoon beleefdheid en ze willen gewoon je bestelling opnemen daarna haha.
Edit: ik vind fine wel anders klinken dat komt beetje passief agressief over haha.
Ja ik denk dat fine ook wel een beetje afkappend klinkt.
En je kunt daarna ook prima een gesprek hebben. Als je in de supermarkt staat en het dus wat langer duurt praat je desnoods over het weer of wat je gedaan hebt. Ze zullen alsnog niet oprecht geïnteresseerd zijn maar het is gewoon small talk.
In Nederland vind ik het soms juist ongemakkelijk als je daar zo stil en schaapachtig sta te kijken. Maar meestal ook wel fijn hoor, ik ben niet zo sociaal.
Ik weet nog dat ik in mijn puberteit met iemand uit amerika aan het chatten was en die zei “Hi what’s up?” Ik kreeg echt een complete error en wist niet wat ik moest zeggen. Ehhh nothing? ![]()
Haha maar het is wel normaal om “not much” of “nothing much” te zeggen dus je antwoord was niet zo gek hoor!
Ik vind het altijd zo leuk om naar de buschauffeur te zwaaien, dat is niet nep ![]()
‘fine’ is volgens mij ook wat de meeste Nederlanders op school leren als antwoord op how are you (Brits Engels ook aangezien we dat op school krijgen), en ‘good’ is dan weer echt Amerikaans Engels in deze context dus leren wij niet op school hier.
Je kan toch ook zelf een uitgebreider antwoord geven en bijvoorbeeld toelichten waarom het wel of niet goed gaat, je hoeft niet zo droog te reageren